W (w pewnym sensie) komedii o podróżach w czasie Mój stary tyłek, 18-letnia Elliott (Maisy Stella) potyka się o tonę grzybów i staje twarzą w twarz ze swoim starszym sobą, granym przez Plac Aubrey’a. Starsza Elliott ma kilka mądrych słów dla młodszej: przeważnie niejasne rady, jak zwolnić tempo i cieszyć się większą ilością czasu z rodziną. Młodszy! Elliott słucha i uważa te wskazówki za przydatne.
Ale starszy! Elliott daje sobie jeszcze jedno konkretne ostrzeżenie: nie zakochuj się w Chadzie (Percy Hynes White), uroczym chłopaku pracującym latem na rodzinnej farmie Elliotta.
Młodszy! Zlekceważenie tej rady przez Elliotta staje się najbardziej fascynującym tematem filmu i wątkiem łączącym go z arcydziełem kina Mamma Mia! Znowu się zaczyna. (Tak, naprawdę.)
[Ed. note: This post contains ending spoilers for My Old Ass — and Mamma Mia! Here We Go Again.]
Na początku młodsza! Elliot jest pewna, iż sprawa Chada nie będzie stanowić problemu, biorąc pod uwagę, iż wcześniej pociągały go tylko kobiety. Jednak po poznaniu Chada jest oczarowana, co sprawia, iż zaczyna wątpić w swoją tożsamość. Mimo to, starszy! Elliott nalega: nie zakochuj się w Chadzie! Młodszy! Elliott czeka, aż upadnie drugi but, zastanawiając się, czy Chad jest w tajemnicy dupkiem, czy co. W końcu konfrontuje się ze swoim starszym sobą, które wyznaje, iż Chad umrze młodo i złamie im serce.
W tym momencie scenarzystka i reżyserka Megan Park zagłębia się w jej najciekawsze przesłanie. Po usłyszeniu tyrady starszej wersji na temat tego, jak głęboko wpłynęła na nią śmierć Chada, młodsza! Elliott odpowiada „Nie”. Mówi starszej sobie, iż bycie młodym i głupim to dobrze, bo gdyby pozwoliła, aby strach przed światem zmienił jej życie, w ogóle nie żyłaby. Więc zniesie zawód miłosny, ponieważ wiąże się to z możliwością poznania i pokochania kogoś głęboko i bez porzucenia.
W niektórych opowieściach o podróżach w czasie starsze wersje bohaterów próbują doradzać młodszym sobie lub ingerować w nie, aby pomóc im uniknąć traumatycznej przyszłości. Mój stary tyłek reprezentuje odmianę tego pomysłu: starsza! Elliott uczy się czegoś od samozwańczej „młodej, głupiej” wersji siebie. I to jest coś, co możemy zabrać, choćby bez podróży w czasie – czyli tam, gdzie Mamma Mia z tego wszystkiego pochodzi.
w wielki, błyszczący finał Mamma Mia! Znowu się zaczynastarsze i młodsze wersje głównych bohaterów tańczą razem podczas wielkiej uroczystości. Znowu się zaczyna nie jest wcale filmem o podróżach w czasie, ale porusza się pomiędzy retrospekcjami a dniem dzisiejszym, malując historię swobodnej Donny Sheridan (Lily James), która w ciągu jednego pamiętnego małżeństwa znalazła trzech potencjalnych tatusiów. lato. Widzimy wszystkie starsze postacie, kiedy były młode i głupie – ale także żyjące z godną podziwu nieustraszonością.
Mój stary tyłek I Mamma Mia 2 zakończyć tym samym przesłaniem: Twoje młodsze ja jest częścią ciebie i zawsze tak będzie. Chociaż są rzeczy, które mogłeś zrobić inaczej w życiu i pewne skutki, przed którymi chciałbyś się uchronić, jest też mądrość, którą możesz wyciągnąć od tego „młodego i głupiego” „ja” – zwłaszcza, iż to młode ja jest powodem, dla którego jesteś taki jaki jesteś dzisiaj.
Mój stary tyłek sprawia, iż lekcja staje się bardziej konkretna i namacalna, a Elliott wprost mówi to starszej sobie. Mamma Mia! Znowu się zaczyna wplata to subtelnie – choćby jeżeli częścią tej subtelności jest impreza taneczna, która łączy młodą i starszą wersję ludzi. To zakończenie jest celebracją przeszłości i teraźniejszości, bez żadnego wyjaśnienia, jak to się dzieje. Ale to jest w porządku, bo czy w pewnym sensie wszyscy nie tańczymy ze sobą, młodszymi?
Mój stary tyłek jest transmitowany strumieniowo w Prime Video. Mamma Mia! Znowu się zaczyna transmituje na Peacocku.