Fredrik Åkesson (Opeth): Growl powrócił, bo pasuje do koncepcji albumu

terazmuzyka.pl 19 godzin temu

Gitarzysta Opeth, Fredrik Åkesson opowiedział o odbiorze ich najnowszego albumu, „The Last Will And Testament”, który ukazał się w listopadzie.

W rozmowie z Silver Tiger Media Åkesson wyraził zadowolenie z pozytywnych recenzji i dobrych wyników na listach sprzedaży w takich krajach jak Szwecja czy Niemcy. Przyznał, iż odczuwa dużą ulgę, iż album ujrzał światło dzienne, ponieważ praca nad nim zajęła dużo czasu.

Zapytany o cięższe brzmienie albumu i decyzję o przywróceniu growlujących wokali przez Mikaela Åkerfeldta, Åkesson wyjaśnił, iż był to proces naturalny, wynikający zarówno z twórczego podejścia zespołu, jak i z samego entuzjazmu wokalisty:

Wiedzieliśmy o powrocie growlingu, ponieważ ten element był z nami przez cały czas – gramy wiele takich utworów na żywo. Zauważyłem, iż Mikael znowu czerpie z tego frajdę, iż komentuje swoje umiejętności (…) Mogłem po prostu wyczuć jego energię, to, iż znowu go to cieszy. To bardzo ważne, bo jeżeli mamy przywrócić ten element, to nie może być tylko ozdobnikiem. Musi mieć jakiś powód, żeby się tam znaleźć.

Muzyk przyznał również, iż choć zespół spodziewał się dużego poruszenia wśród fanów, powrót do growlu był decyzją świadomą i osadzoną w koncepcji nowego albumu:

Wiedzieliśmy, iż oczywiście będzie o tym dużo rozmów, ale jednocześnie to pasuje do tych utworów i do koncepcji. Więc nie chodzi tylko o to, żeby robić coś na pokaz. Ma to sens również po czterech albumach bez tego elementu. Zawsze był to duży element naszej muzyki.

Na albumie pojawili się gościnnie Ian Anderson z Jethro Tull oraz Joey Tempest z zespołu Europe. W nagraniach wzięła także udział najmłodsza córka Mikaela Åkerfeldta, Mirjam, która użyczyła głosu w utworze „§1”. Nowym członkiem Opeth, debiutującym na tej płycie, jest perkusista Waltteri Väyrynen, który dołączył do zespołu w 2022 roku.

Idź do oryginalnego materiału