Gracze lubią czytać, choćby gdy jest to album, który ma więcej obrazków niż treści. Oto najlepsze książki, które warto podarować graczom na święta.
Nie ulega wątpliwości, iż w ostatnim czasie do księgarni tych stacjonarnych, jak i wirtualnych trafiło sporo książek dla graczy. W tym poradniku świątecznym zaproponujemy wam naszym zdaniem książki, które z pewnością powinny spodobać się większości graczy.
Konsole do gier 2.0
Konsole do gier 2.0, to ilustrowana historia wszystkich konsol, którą przygotował Even Amos. Na polski rynek w 2023 roku trawiło drugie, rozszerzone wydanie. Książka jest w twardej oprawie, liczy ponad 300 stron profesjonalnych zdjęć konsol oraz opisów w dużym formacie A4. Jest to świetna lektura dla wszystkich fana gier. Ta książka absolutnie dla wszystkich, choćby dla osoby, która nie lubi czytać, tylko przegląda obrazki. Obrazków jest tu bardzo dużo, czasem choćby kilka na jednej stronie. Wiele konsol i kontrolerów zaprezentowano w pełnym przekroju, na którym zobaczycie wszystkie podzespoły. W moim osobisty rankingu gamingowych książek zajmuje ona pierwsze miejsce. Książkę możesz zamówić na ksiazkakonsole.pl lub Empiku.
Wielka Księga Nintendo
Wielka Księga Nintendo to przykład niemal idealnej książki dla graczy. Mamy tu wielki format, twardą oprawę oraz grube strony, bogato wyposażone w ciekawostki oraz liczne obrazki wysokiej jakości. o ile interesuje was historia Nintendo, rozwój ich klasycznych gier oraz kultowe konsole, to ta książka jest z pewnością dla was. Wielka Księga Nintendo, nie jest kompendium wiedzy o japońskiej korporacji. To po prostu pięknie wydany album, który prezentuje nam najważniejsze osoby, konsole oraz oczywiści gry z wieloletniej historii Nintendo. Jednak na początek to zupełnie wystarczy.
Wiedźmin: Rozdroże kruków
29 listopada miała premiera długooczekiwanej książki arcymistrza Andrzeja Sapkowskiego. Wiedźmin: Rozdroże kruków możesz zamówić w polskich sklepach już od 36 zł. Dla graczy, którzy pochlebnie wypowiadają się o grach z serii Wiedźmin, będzie to prezent niemal idealny. Tym razem arcymistrz polskiej fantasy cofa się do młodzieńczych lat Geralta, który stawia dopiero pierwsze kroki w wiedźmińskim fachu i musi sprostać licznym wyzwaniom. Uzbrojony w dwa ryniczne miecze, zwalcza potwory, ratuje niewinne dziewice i pomaga nieszczęśliwym kochankom. Zawsze i wszędzie stara się przestrzegać niepisanego kodeksu, który przejął od swoich nauczycieli i mentorów. Jak to zwykle bywa, życie nie szczędzi mu rozczarowań – młodzieńczy idealizm raz po raz zderza się z rzeczywistością. Opowieść trwa. Historia nie kończy się nigdy…
Zagrajmy jeszcze raz
Jedna z ostatnich gamingowych premier w tym roku, która momentalnie stała się bestsellerem! Autorem jest dobrze wszystkim znany Arkadiusz „Dark Archon” Kamiński. Od 2010 roku prowadzi serwis arhn.eu, a jego kanał na YouTube zgromadził już ponad 360 tys. subskrybentów. Ta książka to powrót do tych momentów, pełnych emocji i przeżyć, które definiowały nasze dzieciństwo. To opowieść o tym, jak gry wideo kształtowały całe pokolenie dorastające w latach 90. i na początku XXI stulecia. „Zagrajmy jeszcze raz” to podróż pełna emocji i nostalgii, która przypomni Ci, dlaczego kochasz gry wideo. Książkę w cenie 59,99 zł możesz zamówić na https://arhn.alt.pl.
Wiedźmin. Oficjalna księga kucharska
Wiedźmin. Oficjalna księga kucharska pozwoli ci przenieść się wraz z twoją kuchnią do świata pełnego kuszących zapachów i smaków, wykreowanego przez Anitę Sarnę i Karolinę Krupecką – autorki Witcher Kitchen i Nerds’ Kitchen. Książkę otwiera przedmowa Andrzeja Sapkowskiego, mistrza słowa, bez którego niniejsza księga nigdy by nie powstała. Wyrusz w smakowitą wędrówkę, w trakcie której odkryjesz receptury inspirowane kulinarnie bogatym dziedzictwem świata Wiedźmina. Przepisy zebrane i spisane przez kulinarną przewodniczkę zabiorą cię do miejsc znanych z opowieści starych gawędziarzy, opasłych oxenfurckich tomiszczy czy też ballad mistrza Jaskra.
Wszystko, co sobie wymyślisz: Peter Jackson i jego Śródziemie
Najnowsza książka od zaprzyjaźnionego z nami wydawnictwa Open Beta. “Wszystko, co sobie wymyślisz” to kompletna historia filmowego Śródziemia Petera Jacksona, w której autor zabiera czytelnika w podróż przez wszystkie sześć filmów z serii “Władca Pierścieni” i “Hobbit”. Książka, zawierająca nowe wywiady z Peterem, a także członkami obsady i ekipy filmowej, przedstawia opowieść od samych początków i śmiałych marzeń, iż to może się udać, przez wzloty i upadki podczas kręcenia filmów, aż po uwielbienie fanów i triumf na ceremonii wręczenia Oscarów.
Księga CRPG
Najwyższej jakości książka o grach przygodowych od wydawnictwa GameBook, które zapisały się złotymi zgłoskami na kartach historii. Przyjrzyj się wyjątkowej i zjawiskowej sztuce klasycznych przygodówek oraz poznaj współczesnych przedstawicieli gatunku. Kolekcjonerska książka prezentuje 178 gier w postaci dużych i pięknych ilustracji największych światowych hitów i mniej znanych tytułów. Zawiera również 55 wywiadów z twórcami i artystami. Łącznie 600 stron, twarda oprawa i gruby, kolorowy papier. Dodatkowa zawartość: kultowe polskie przygodówki, wywiady z polskimi twórcami i historia rozwoju gatunku w naszym kraju. Książkę możesz zamówić na ksiegacrpg.pl.
Wielka Księga Mario
Wielka Księga Mario jest bowiem albumem poświęconym tej postaci. Pięknie wydanie, w twardej oprawie skrywa prawie 150 stron pełnych wiedzy, ciekawostek i informacji na temat Mario, ale także Nintendo i ich konsol. Jako iż jest to album, to na każdej stronie znajdziemy też mnóstwo grafik, zdjęć i zrzutów ekranu z gier. Oglądanie tego sprawia dużą przyjemność, bo całość wydana jest na najwyższym poziomie. Nie jest to tani wydruk, a pozycja, którą z dumą będzie można postawić na wspomnianej wcześniej półce.
DOOM Guy: Życie w pierwszej osobie – autobiografia Johna Romero
DOOM Guy opowiada historię Johna Romero począwszy od młodzieńczych lat, pełnych przemocy i konfliktów rodzinnych, przez fascynację programowaniem i współtworzenie kamieni milowych elektronicznej rozrywki, po upadek na samo dno i podniesienie się z niego. Romero jest szczery w osądach, niekiedy wręcz brutalny wobec samego siebie, ale z każdego doświadczenia stara się wynieść lekcję – i podzielić nią z czytelnikami. Z książki czytelnik dowiaduje się o tym, jak powstawały takie hity, jak Commander Keen, Wolfenstein 3D, DOOM i Quake. Dowiesz się, jak doszło do konfliktu w id Software, a później wydania niesławnej Daikatany. Romero opisuje też proces fascynacji grami komórkowymi i społecznościowymi. Wspomina wreszcie powrót do tego, co zawsze robił najlepiej – projektowania strzelanin z perspektywy pierwszej osoby. Książkę można zamawiać w sklepie Wydawnictwa Open Beta.
BAJTY POLSKIE 3.0
„Bajty polskie 3.0” to wydanie trzecie – poprawione, rozszerzone i uzupełnione – książki autorstwa Bartłomieja Kluski i Mariusza Rozwadowskiego, wydanej pierwotnie w 2011. Odkryj na nowo fascynującą i wartko poprowadzoną opowieść o polskich pionierach i firmach, tworzących pierwsze urządzenia do gier oraz rodzime gry komputerowe. Przyjrzyj się przemianom zachodzącym na polskim rynku gier i poznaj „młodych-gniewnych” polskiego gamedevu, rodzącego się u schyłku PRL i na początku lat 90. Książkę możesz zamówić na bajtypolskie.pl.
Jak powstawał Tomb Raider
“Jak powstawał Tomb Raider” to opowieść o narodzinach tego fenomenu. Daryl Baxter oddaje w swojej książce głos zespołowi, który był zaangażowany w tworzenie dwóch pierwszych gier z serii, by następnie odejść i pozostawić Larę nowej ekipie. O swoim wkładzie w ten wyjątkowy cykl opowiadają projektanci, animatorzy, muzycy i… sama Lara, a adekwatnie aktorki, które użyczały jej głosu. jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o warkoczu Lary, skąd wziął się T-Rex, dlaczego w pierwszej części nie widać nieba i dlaczego, do licha, bohaterka mogła zamknąć swojego lokaja Winstona w chłodni, lektura dostarczy wszystkie odpowiedzi.
Almanach: Gry przygodowe Point and Click
Kolekcjonerska książka dla miłośników retro, historii gier i klasycznych przygodówek!
Wspaniale wydany Almanach to niespotykana okazja do prześledzenia historii gier przygodowych point and click – jednego z najpopularniejszych gatunków gier lat 90. Od 1986 aż do 2021 roku – przyjrzysz się zjawiskowej sztuce przygodówek, dzięki wysokiej jakości ilustracjom i screenshotom, ale również poprzez blisko 60 wywiadów z twórcami gier i artystami. Po raz pierwszy po polsku, wraz z dodatkową zawartością w postaci polskich przygodówek oraz wywiadów. Książkę możesz zamówić na gryprzygodowe.pl, Empik i Allegro.
Niech żyje Mortal Kombat. Runda 1
Niech żyje Mortal Kombat to książka wyczerpująca temat, zgłębiająca zakulisowe szczegóły powstania brutalnej bijatyki, która stała się kulturowym fenomenem. Co ważniejsze, dokładnie przygląda się społeczności (nazywającej samą siebie „kommunity”) skupionej wokół tej marki. Jako były twórca gier, wyczułem miłość do fanów wylewającą się z tej publikacji. Na świecie jest kilka zjawisk tak wyjątkowych jak przyjazna społeczność. Musicie to przeczytać!
Wiedźmin. Historia fenomenu
Książka „WIEDŹMIN. Historia fenomenu” autorstwa Adama Flamma, to pierwsza i jedyna biografia Wiedźmina. Bogato ilustrowana, zawierająca masę ciekawostek i nieznanych faktów biografia, na którą Biały Wilk w końcu zasłużył. Na czytelników czekać będą aż 504 strony bogato ilustrowanej lektury.
Cyberpunk 2077: Bez przypadku
Uniwersum Cyberpunk 2077 bez wątpienia jest bardzo bogate. Night City i okolice stanowią tło dla wielu interesujących wydarzeń. Jedną z największych zalet gry studia CD Projekt RED była fabuła – nie tylko głównych zadań, ale też pobocznych. Cyberpunk dostał też kilka komiksów, które recenzowałem oczywiście na portalu. Możecie także przeczytać moją opinię na temat jedynej oficjalnej książki o świecie gry.
Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze).
Odnośniki do produktów są linkami afiliacyjnymi. o ile dokonasz zakupu, otrzymamy skromną prowizję, którą przeznaczamy na rozwój naszego portalu. Dziękujemy za skorzystanie z oferty!