Zbliża się koniec kolejnego miesiąca, a to oznacza, iż sporo świetnych filmów opuszcza swoje obecne usługi przesyłania strumieniowego. Dzięki Świętemu Dziękczynienia w Ameryce prawdopodobnie będziesz mieć trochę wolnego czasu pod koniec listopada, dlatego zebraliśmy kilka najlepszych filmów, które możesz nadrobić, zanim znikną.
W tym miesiącu mamy do wyboru kontynuację horroru, która jest o wiele lepsza, niż miałaby być, film biograficzny, który zaspokoi bokserski apetyt, jakiego z pewnością nie dostaniesz nigdzie indziej w tym miesiącu, thriller pełen pytań na temat sztucznej inteligencji oraz jedną z najlepszych filmy o kradzieżach wszechczasów.
Oto najlepsze filmy, które opuszczą streaming pod koniec listopada.
Wybór redaktora: Doktor Sen: wersja reżyserska
Dyrektor: Mike’a Flanagana
Gwiazdy: Ewan McGregor, Rebecca Ferguson i Kyliegh Curran
Opuszczanie Prime Video: 31 listopada
Lśnienie ma bardzo skomplikowaną historię. Zarówno oryginalna powieść Stephena Kinga, jak i filmowa adaptacja Stanleya Kubricka to absolutne klasyki horroru, ale związek między nimi jest nieco antagonistyczny, częściowo dzięki temu, iż King przez lata absolutnie nienawidził filmu Kubricka. A zatem fakt, iż reżyserowi Mike’owi Flanaganowi udało się dzięki swojego filmu zbudować pomost pomiędzy książkową wersją historii a wersją filmową Doktor Sen jest niezwykłe. Ale fakt, iż przy okazji udało mu się nakręcić świetny film, jest drobnym cudem.
Doktor Sen: wersja reżyserska, jedyna wersja filmu warta obejrzeniaopowiada historię Danny’ego Torrance’a (Ewan McGregor), młodego bohatera oryginalnej historii, wiele lat po swoich ciężkich przeżyciach w hotelu Overlook. Danny stracił kontakt ze swoją zdolnością do błyszczenia, walczy z tą samą chorobą alkoholizmu, z którą zmagał się jego ojciec, i ogólnie czuje się zagubiony w swoim życiu, odrętwiając się od wszystkiego wokół, aby uniknąć blizn z dzieciństwa. Kiedy jednak grupa wampirów żywiących się błyszczącymi dzieciakami zaczyna zagrażać młodej dziewczynie (Kyliegh Curran), Danny musi stawić czoła duchom swojej przeszłości.
Tym, co naprawdę wyróżnia ten film, jest absolutnie niesamowita kreacja McGregora w roli Danny’ego, stanowiąca najlepsze w jego karierze dzieło ukazujące walkę Danny’ego o dalsze życie, połączoną z jego dążeniem do ocalenia kogoś, z kim nie może się powstrzymać. Tymczasem reżyseria Flanagana jest doskonała, przywołuje fragmenty oryginalnego arcydzieła Kubricka, nie popadając w tanią imitację, aż do momentu, gdy faksymile staną się niezbędnym narzędziem. Wszystko to składa się na doskonały film, który nie tylko dorównuje swoim poprzednikom, ale także czyni ich obydwoma silniejszymi swoim istnieniem. —Austena Goslina
Dyrektor: Michaela Manna
Gwiazdy: Willa Smitha, Jamiego Foxxa i Jona Voighta
Opuszczenie Netflixa: 31 listopada
Na podstawie oglądanie numerówistnieje całkiem duża szansa, iż oglądałeś galę bokserską w ciągu ostatniego tygodnia. I istnieje duża szansa, iż oglądanie spowodowało, iż poczułeś się przynajmniej trochę zawiedziony, a może choćby poczułeś się nieco oszukany – nie byłeś, to był po prostu dobry marketing, ale z pewnością rozumiem to uczucie. Ale niezależnie od tego, jak się czujesz, prawdopodobnie w twoim sercu jest teraz dziura w kształcie rękawicy bokserskiej, którą należy wypełnić. Na szczęście Michael Mann i Will Smith są tutaj, aby pomóc w ich współpracy w 2001 roku Alibiografia legendy boksu Muhammada Alego.
Ali jest absolutnie wszystkim tym, czym powinien być boks: brutalnym, intymnym, mądrym, a jednocześnie głęboko fizycznym i ludzkim, a zarazem czymś większym. Film to gigantyczny portret osoby, która była większa niż życie, boksera, mistrza, aktywisty, ikony i osoby, której nie dałoby się ująć tylko w czterech rogach ringu ani w jednym filmie . Zamiast tego Mann wykorzystuje w książce wszelkie sztuczki redakcyjne i formalne, aby stworzyć coś większego i ambitniejszego niż tradycyjny film biograficzny. I tak, jak cały boks, Ali Technicznie rzecz biorąc, jest to głównie marketing, ale jest to marketing w służbie tworzenia mitów na temat jednej z najciekawszych i najważniejszych postaci XX wieku. jeżeli więc czujesz się trochę spalony i chcesz zobaczyć, czym naprawdę może i powinien być boks, zarówno na ringu, jak i poza nim, nie szukaj dalej niż Ali. —AG
Filmy opuszczają Prime Video
Dyrektor: Aleksa Garlanda
Gwiazdy: Alicia Vikander, Domhnall Gleeson i Oscar Isaac
Opuszczanie Prime Video: 31 listopada
W kinowym kanonie „nieznośnych braci z branży technologii, którzy okazują się ukrytymi socjopatami” – kreacja Nathana w reżyserii Oscara Isaaca w thrillerze science-fiction Alexa Garlanda z 2014 roku Była Machina z pewnością plasuje się w czołówce. Nathan, samotny dyrektor naczelny Blue Book, fikcyjnego konglomeratu wyszukiwarek, który w zasadzie zastępuje Google w filmie, jest katalizatorem większości horrorów, które mają miejsce przez cały czas trwania filmu. Po zaproszeniu Caleba (Domhnall Gleeson), jednego ze swoich pracowników, do jego odizolowanej posiadłości w celu wzięcia udziału w eksperymencie, Nathan początkowo sprawia wrażenie skromnego, choć ambitnego, myślącego lidera, który traktuje Caleba z szacunkiem i szacunkiem mógłby sobie pozwolić na kolegę. Dopiero później staje się jasne, jak wielką pogardę Nathan darzy nie tylko Caleba, ale całym gatunkiem ludzkim. — Toussaint Egan
Filmy opuszczające kanał Criterion
Dyrektor: Sidneya Lumeta
Gwiazdy: Al Pacino, John Cazale, Penelope Allen
Opuszczenie kanału kryterium: 31 listopada
Psie popołudnielub, jak lubię to nazywać, „Sonny Wortzik i okropny, okropny, niezbyt dobry, bardzo zły napad na bank” to jeden z najlepiej ocenianych przez krytyków filmów w bogatej karierze legendarnego reżysera Sidneya Lumeta. Biorąc pod uwagę, iż kariera obejmowała także takich czcigodnych klasyków jak 12 gniewnych ludzi I Sieć — które wraz z Psie popołudnie, zostali wpisani do Krajowego Rejestru Filmów Biblioteki Kongresu – to naprawdę o czymś świadczy.
Oparty na prawdziwych historiach Johna Wojtowicza i Salvatore Naturile, w filmie Lumeta Al Pacino wciela się w Sonny’ego Wortzika, złodzieja, który po raz pierwszy z pomocą Sal Naturile’a (John Cazale) i Steviego (Gary Springer) próbuje obrabować First Brooklyn Savings Bank. Jak prawdopodobnie się domyślacie, sytuacja nie przebiega tak, jak ktokolwiek by się spodziewał, w wyniku czego Stevie traci nerwy, a Sonny i Sal zostają zmuszeni do radzenia sobie z napiętą sytuacją jako zakładnicy przeciwko armii policjantów zgromadzonych wokół budynku. Psie popołudnie to wspaniały i ikoniczny film, który bezpośrednio nawiązał do ducha czasu amerykańskiej kultury lat 70. i prześledził niełatwe powiązanie między desperacją finansową, oszczędnością uwagi w telewizyjnych wiadomościach i trudną sytuacją społeczną społeczności LGBTQ. —TE