Dragon Age: Straż Zasłony z nowymi materiałami z rozgrywki

popkulturowcy.pl 3 tygodni temu

EA oraz BioWare opublikowały nowy materiał na swoim blogu deweloperskim, zatytułowany Lethality and Levelling. W ramach tego wpisu zaprezentowano cztery zupełnie nowe filmy z rozgrywki, które pokazują, jak będzie wyglądać walka w Dragon Age: Straż Zasłony.

Pierwszy z nowych materiałów z Dragon Age: Straż Zasłony skupia się na klasie postaci Wojownik, która koncentruje się na walce wręcz i obronie. Jej umiejętności, cechy, runy i zdolności można dostosować, aby najlepiej pasowały do naszego stylu gry. W ekwipunku natomiast będą miejsca na zdolności, do których można uzyskać dostęp dzięki koła zdolności. Wybór, które z wielu dostępnych w arsenale zabrać do bitwy, zależy od naszej strategii; można je wymieniać w dowolnym momencie, z wyjątkiem walki. Dla urozmaicenia rozgrywki można wyposażyć również do trzech run. Podczas walki można przełączać się między wszystkimi trzema runami i je aktywować.

EA udzieliło także nieco informacji o podstawach starć. Cztery podstawowe ruchy to skok, unik, atak lekki i atak ciężki, które można ze sobą łączyć. Rook może wykonywać uniki w dowolnym momencie, choćby w trakcie ofensywy. Ataki lekkie zadają szybkie obrażenia i budują niewielkie ilości oszołomienia; ataki ciężkie są wolniejsze i budują więcej oszołomienia u przeciwnika. Gdy ów oszołomienia nazbiera się wystarczająco dużo, wróg stanie się bardziej podatny na wszystkie obrażenia i pozwoli Rookowi wykonać obalenie.

Każdy z tych ataków (lekki i ciężki) można ładować, przytrzymując przycisk, aby zadać potężniejszą wersję uderzenia. Dodatkowo każda klasa postaci posiada ataki dystansowe, bloki oraz możliwość kontrolowania strategii walki towarzyszy. Wszystkie one mają również dwa różne zestawy broni, które można płynnie zamieniać w ogniu walki.

Niektóre umiejętności powodują wzmocnienia lub osłabienia, aby pomóc Ci w walce. Na przykład Davrin posiada umiejętność Heroiczny Cios, która powoduje u wrogów osłabienie nazywane “przerażeniem”. Istnieją również umiejętności o określonym obszarze działania, które pomagają drużynie pokonać duże grupy wrogów. Kontrolowanie pola bitwy jest kluczowym elementem gry Dragon Age: Straż Zasłony. Gracze będą musieli rozważyć, które wzmocnienia/osłabienia lub umiejętności kontroli tłumu najlepiej sprawdzą się w danej sytuacji.

Umiejętności wymagają zasobów klasowych, aby móc ich używać. Każda klasa buduje je, zadając obrażenia podstawowymi atakami. Ponadto do wyboru jest też drugorzędny sposób na budowanie swoich zasobów klasowych – Wojownicy budują Gniew, otrzymując i zadając obrażenia, Łotrzyki budują Pęd, unikając ataków i skutecznie parując, a Magowie odzyskują Manę z czasem.

Wiele umiejętności zawiera pewien rodzaj efektu koordynującego i służy jako Primer lub Detonator, co może skutkować druzgocącymi atakami kombinowanymi, gdy zostanie prawidłowo wykonane. Te kombinacje można ustawić w Kole Umiejętności.

Wreszcie, masz swój najpotężniejszy atak: Umiejętność Ostateczną Rooka. Zadawanie obrażeń wrogom zwiększa Twój Wskaźnik Ostateczny. Wskaźnik Ostateczny nie napełni się całkowicie podczas mniejszych potyczek, ponieważ są one zaprojektowane do dziesiątkowania znacznego obszaru pola bitwy lub miażdżenia najtwardszych bossów.

Pełny, szczegółowy opis omawianych w tym wpisie mechanik znajdziecie tutaj. jeżeli zaś nie chce Wam się oglądać każdego z powyższych filmików z osobna – nie szkodzi! Na to również jest rada. Poniżej możecie zobaczyć je wszystkie za jednym zamachem w zgrabnej sklejce przygotowanej przez twórców. Miłego oglądania.


Źródło: komunikat prasowy (Publicis Groupe, EA)
Fot. główna: materiały promocyjne (EA)

Idź do oryginalnego materiału