Dowódcy!
Trwa okres świąteczny, ale my i tak pracujemy aktywnie nad najnowszą aktualizacją World of Tanks! Pojawią się w niej zupełnie nowe japońskie czołgi ciężkie – kolekcja sześciu wojowników z poziomów V–X. Co istotne, wysokopoziomowe czołgi w tej gałęzi charakteryzują się innowacyjną mechaniką podwójnego celowania (którą nazywamy również chłodzeniem działa) i zawieszeniem hydropneumatycznym.
Możecie skorzystać również z nowej iteracji Natarcia z wprowadzonym ponownie sklepem w grze, w którym znajdziecie ekskluzywne przedmioty za obligacje. I wreszcie możecie odkrywać czwarty odcinek Linii frontu i ruszyć na jazdy testowe w bitwach losowych jedenastoma ponownie zbalansowanymi pojazdami niskich poziomów, które zapewnią Wam nowe, lepsze doświadczenia z rozgrywki. Ruszajmy na zwiady!
Pamiętajcie, iż wszystkie elementy i funkcje testu publicznego są w tej chwili aktywnie rozwijane. Wszystkie wartości, nagrody, charakterystyki techniczne i inne ustawienia funkcji, które mają znaczenie w teście publicznym, nie są ostateczne i mogą nie odpowiadać tym, które znajdą się w wersji wprowadzonej na serwer główny.
Poznajcie sześciu nowych japońskich zawadiaków!
Nowe japońskie czołgi ciężkie będą różnić się znacznie od obecnych pojazdów z gałęzi prowadzącej do Type 5 Heavy. Wyglądają nowocześniej dzięki aerodynamicznym kształtom i nachylonemu pancerzowi. Co więcej, wysokopoziomowe czołgi tej gałęzi mają dwie innowacyjne mechaniki: całkowicie nowe podwójne celowanie (chłodzenie działa) i znane już zawieszenie hydropneumatyczne.
Badanie tych nowych zabijaków zaczyna się od Type 1 Chi-He z IV poziomu.
Nowa gałąź rozpoczyna się od Mitsu 108 z V poziomu, trójwieżowego czołgu inspirowanego radzieckim T-28, ale o ulepszonym pancerzu.
Poziom VII: Type 4 Ju-To
Dalsza ewolucja projektu z bardziej nachylonym pancerzem i dodatkowymi osłonami. Ten pojazd ma doskonałe kąty opuszczenia/uniesienia lufy (−10/20 stopni) i dobre uszkodzenia na minutę standardową amunicją przeciwpancerną.
Poziom VIII: Type 57
Type 57 to pierwszy pojazd w nowej gałęzi prezentujący charakterystyczny styl gry wynikający z innowacyjnej mechaniki chłodzenia działa, nazywanej też podwójnym celowaniem. Umożliwia ona strzelanie w dwóch trybach: standardowym i z ulepszoną celnością.
Mechanika podwójnego celowania
Chłodzenie działa
- Gdy Type 57 strzela, jego działo się nagrzewa.
- Następnie zaczyna się schładzać. jeżeli poczekacie chwilę po przeładowaniu, celność się zwiększy dzięki efektowi chłodzenia.
- Gdy działo całkowicie się schłodzi, jego rozrzut poprawi się do czasu oddania następnego strzału.
Aktywowanie ulepszonej celności
- Gdy ulepszona celność jest aktywna, pojawia się drugi okrąg celowania.
- Ten drugi okrąg określa celność strzału.
Proces celowania
- Po pojawieniu się drugiego okręgu działo wymaga trochę czasu, by osiągnąć maksymalną możliwą celność.
- Możecie jednak strzelić od razu po przeładowaniu bez czekania na ulepszone celowanie, jeżeli będzie to konieczne.
Opcje taktyczne
Zależnie od sytuacji w bitwie ta funkcja umożliwia Wam:
- uzyskanie większych uszkodzeń na minutę za cenę lekko obniżonej celności,
- oddawanie strzałów nieco rzadziej, ale z wyższą celnością.
Poziom IX: Type 68
Pancerz tego pojazdu wymaga korzystania z nierówności terenu, ponieważ mizerna ochrona kadłuba nie jest w stanie skutecznie powstrzymywać ognia przeciwnika. Z kolei wieża wypełnia to zadanie całkiem dobrze.
Oprócz mechaniki chłodzenia działa Type 68 wyróżnia też zawieszenie hydropneumatyczne, które zwiększa kąty opuszczenia/uniesienia działa z dobrych (–8/20 stopni) do wyśmienitych (–12/24 stopni). Funkcja ta istotnie pomaga skorzystać z dobrze opancerzonej wieży przy stosowaniu ukrywających kadłub pozycji.
Poziom X: Type 71
Type 71 to zwieńczenie całej gałęzi, które łączy w sobie harmonijnie przednie opancerzenie i mobilność. Pojazd został zaprojektowany do grania z ukrytym kadłubem, które umożliwia pełne wykorzystanie pancerza jego wieży. Wyposażony jest również w zawieszenie hydropneumatyczne. Ta funkcja umożliwia poprawienie kątów opuszczenia i uniesienia działa, a także zapewnia dodatkową przewagę przy graniu na nierównościach terenu. Pamiętajcie jednak o niskiej prędkości jazdy do tyłu i wrażliwych bokach pojazdu.
Więcej informacji o japońskich czołgach ciężkich i o tym, jak nimi grać, znajdziecie niebawem w specjalnym artykule. W międzyczasie dołączcie do testu publicznego i podzielcie się z nami opiniami o tych pojazdach!
Linia frontu, odcinek 4.: Wypróbujcie system dynamicznych scenariuszy bitew!
Linia frontu będzie dostępna podczas testu publicznego 21 i 22 grudnia.
W odcinku 4. będziecie mogli spróbować bitew z systemem dynamicznych scenariuszy bitwy. Łączy on wszystkie trzy tryby wyboru i wykorzystania rezerw bojowych z wcześniejszych iteracji, zapewniając jeszcze więcej różnorodności taktycznej.
W nadchodzącym odcinku każda bitwa będzie zawierać scenariusz losowo wybrany z trzech następujących opcji rezerw bojowych:
- Bitwa standardowa: W tym trybie działają standardowe zasady Linii frontu.
- Wsparcie operacyjne: Ten scenariusz skraca czas przygotowania rezerw, co umożliwia ich częstsze użycie. Zwiększa to z kolei ogólną dynamikę walki i rozszerza możliwości taktyczne dostępne dla Was i Waszej drużyny.
- Zakręty losu: Po osiągnięciu określonych stopni będziecie wybierać między dwiema rezerwami bojowymi losowo wybranymi ze zróżnicowanej puli kategorii i typów pojazdów. Ta elastyczność pozwoli Wam lepiej dostosować się do sytuacji na polu bitwy, a choćby użyć kombinacji tych samych rezerw. Umieszczenie rezerw bojowych w miejscach przed bitwą zwiększa ich szansę na bycie dostępnymi do wyboru.
W scenariuszu Zakręty losu umieszczanie rezerw bojowych w miejscach przed bitwą jeszcze w garażu zwiększa ich szansę na bycie dostępnymi do wyboru. Kupowanie rezerw za punkty rezerw bojowych będzie zwiększało ich poziom w bitwie o 1, więc możecie mieć ich 4 poziomy.
Wszystkie trzy scenariusze bitew będą dostępne losowo w odcinku 4., dzięki czemu będziecie mogli wypróbować każdy z nich.
System dynamicznych scenariuszy bitew wzbogaci różnorodność Linii frontu i dostępnych wyborów taktycznych, dzięki czemu każde starcie będzie prawdziwie wyjątkowym doświadczeniem!
Nowa odsłona Natarcia: Nadchodzi Sezon Karmazynowego Pegaza!
Natarcie będzie dostępne podczas testu publicznego od 23 grudnia.
Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 1.23.1 uruchomimy kolejne Natarcie, w ramach którego nastanie Sezon Karmazynowego Pegaza. Wasza podróż do nagród rocznych będzie trwać, więc przygotujcie na walkę z całych sił o prawdziwie ekskluzywne przedmioty, w tym:
- zupełnie nowe style 2D w żywych kolorach;
- specjalną wersję polskiego czołgu średniego X poziomu CS-63 w niesamowitym stylu 3D i ze specjalnymi członkami załogi.
Przed rozpoczęciem nowego sezonu przygotujcie się na kilka wartych uwagi zmian.
- Powraca Sklep z ekskluzywnymi przedmiotami za obligacje! Wraz z początkiem tego sezonu ponownie otwiera podwoje Sklep z ekskluzywnymi przedmiotami za obligacje. Możecie wydać w nim obligacje, aby zdobyć snajperski chiński niszczyciel czołgów 114 SP2, rzadkie ulepszone wyposażenie (Zwiększona odporność na pociski) i inne atrakcyjne przedmioty.
- Nowe mapy: W tej edycji przerabiamy Himmelsdorf, który ustąpi miejsca trzem nowym mapom: Zatoce małży, Studziankom i Posterunkowi. Wersje tych map w Natarciu będą się różnić od tych z bitew losowych, więc przygotujcie się na nieoczekiwane manewry taktyczne!
- Nowe modyfikatory bitewne: Czeka Was jeszcze więcej emocji dzięki trzem nowym modyfikatorom bojowym, wprowadzonym w dodatku do istniejących dwóch. Odkryjcie je wszystkie poniżej.
NOWOŚĆ! Rozrzut na 100 m | Zmniejszony o 0,15 m |
NOWOŚĆ! Widoczność po zostaniu wykrytym | Skrócona z 10 s do 3 s |
NOWOŚĆ! Promień wykrycia bezpośredniego | Zmniejszony z 50 m do 25 m |
PW pojazdu | Zwiększone o 25% |
Czas przygotowania materiałów eksploatacyjnych | Skrócony z 90 s do 45 s |
Pamiętajcie, iż te modyfikatory działają wyłącznie w Natarciu i nie mają wpływu na inne tryby gry. Będą automatycznie aktywne od pierwszej bitwy.
Dołączcie do testu publicznego i przygotujcie się na zwycięstwa w okresie Karmazynowego Pegaza!
Równoważenie niskopoziomowych pojazdów
W wersji 1.23.1 ponownie skupiamy się na równoważeniu pojazdów. Tym razem w świetle reflektorów znalazło się jedenaście maszyn niskich poziomów. Dostrojenie ich parametrów sprawi, iż gra stanie się przystępniejsza i przyjemniejsza dla tych, którzy zaczynają swoją podróż z World of Tanks. Jednocześnie nasi weterani będą mogli odkrywać nowe elementy w zaktualizowanej rozgrywce. Zapoznajcie się z poniższą tabelą, aby zobaczyć, które pojazdy przechodzą w tej chwili zmiany.
Upraszczamy komunikację!
Aby zwiększyć wydajność World of Tanks i skupić się na nowych funkcjach, rezygnujemy z czatu ogólnego w grze. Dzięki temu będziemy mogli lepiej rozlokować zasoby i zapewnić stałą poprawę wrażeń z gry.
W zamian dołączcie do rozmowy na innych naszych platformach i w mediach społecznościowych:
Dziękujemy za Wasze zrozumienie i ciągłe wsparcie!
New Branch of Japanese Heavy Tanks
Six new heavy tanks (from Tier V to Tier) have been added:
- Tier V — Mitsu 108
- Tier VI — Type 3 Ju-Nu
- Tier VII — Type 4 Ju-To
- Tier VIII — Type 57
- Tier IX — Type 68
- Tier Х — Type 71
Frontline
- The dynamic battle scenario system has been introduced. Frontline battles will now use one of the following three battle scenarios at random:
- Standard Battle: A scenario with standard Frontline rules.
- Operational Support: A scenario with reduced Combat Reserve cooldown.
- Twist of Fate: A scenario where players choose between sets of random Reserves with the opportunity to improve them to Level IV.
- Combat Reserves now have four Levels again.
- Zone markers on maps have been changed to help players see more clearly which zones have been captured and which remain dangerous.
- Additional issues in the mode have also been fixed.
Onslaught
Main Changes:
- The Season of the Crimson Pegasus has been added.
- The Onslaught Shop has been added.
- New modifiers have been added:
- Dispersion at 100 m has been reduced by 0.15.
- Time remaining visible has been decreased from 10 seconds to 3 seconds.
- Proximity spotting radius has been decreased from 50 meters to 25 meters.
New content has been added for the Season of the Crimson Pegasus:
- Progressive 2D Style: “Heavenly Horse (Crimson)”, including a new set of decals, emblems, inscriptions, and camouflage patterns.
- Dog Tag Backgrounds: Iron, Bronze, Silver, Gold, Champion, and Legend.
- Nickname Stripe: “By Zeus’s Will”.
- Badges: “Bronte” and “Astrape”.
- Medal: “Steed of the Gods”.
- The following rental vehicles have been added: AMX M4 mle.54 7×7, CS-63 7×7, Controcarro 3 7×7.
Other Changes:
- New maps have been added: Oyster Bay, Studzianki, and Outpost.
- The locations of the Points of Interest on the Overlord and Ensk maps have been changed.
- Some objects on the Overlord, Glacier, Ghost Town, Airfield, and Klondike maps have been changed.
- The Himmelsdorf map has been temporarily removed from the roster for redevelopment.
General Chat
The general chat in the Garage has been disabled.
Changes to Technical Characteristics of Vehicles
U.S.S.R.
- The following vehicle has been added for testing by Supertest players: Object 701
BT-2
- Dispersion during movement and on hull traverse with the BT-2 suspension has been increased by 10%
- Dispersion during movement and on hull traverse with the BT-5 suspension has been decreased by 20%
BT-5
- Load capacity of the BT-5 suspension has been changed from 10.72 to 10.80 t
- The 12LL radio has been replaced with the 10R radio and stored at the Depot
- Number of shells in the magazine of the 37 mm automatic OKB-2 gun has been changed from 5 to 6
- Penetration of the UBR-243P shell for the 45 mm 21-KMT gun has been changed from 90 to 109 mm
- Penetration of the UBR-243 shell for the 45 mm 21-KMT gun has been changed from 55 to 67 mm
- Dispersion during movement and on hull traverse with the BT-5 suspension has been decreased by 21%
- Dispersion during movement and on hull traverse with the BT-5U suspension has been decreased by 23%
- Dispersion of the 45 mm 21-KMT gun has been changed from 0.39 to 0.38 m
- Dispersion of the 45 mm 21-KMT gun after firing a shot has been decreased by 14%
- Aiming time of the 45 mm 21-KMT gun has been changed from 2.4 to 2 s
- Reloading time of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 turret has been changed from 5.2 to 7 s
- Aiming time of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 turret has been changed from 2.7 to 2 s
- Dispersion of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 turret has been changed from 0.46 to 0.42 m
- Dispersion of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 turret after firing a shot has been decreased by 62%
- Reloading time of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-7 shielded turret has been changed from 5 to 6.5 s
- Aiming time of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-7 shielded turret has been changed from 2.5 to 1.9 s
- Dispersion of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 shielded turret has been changed from 0.45 to 0.4 m
- Dispersion of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 shielded turret after firing a shot has been decreased by 57%
Germany
- The following vehicle has been added for testing by Supertest players: BT-42
Jagdpanzer 38(t) Hetzer
- Hull armoring has been worsened—thickness of the lower glacis plate has been decreased
- Reloading time of the 10,5 cm Stu.H. 42 L/28 gun has been changed from 8.6 to 9.8 s
- Aiming time of the 10,5 cm Stu.H. 42 L/28 gun has been changed from 1.7 to 2.3 s
Pz.Kpfw. III Ausf. J
- The 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 and 2 cm Flak 38 guns have been replaced with the 5 cm Kw.K. 38 L/42 gun and stored at the Depot
- Load capacity of the Pz.Kpfw. III Ausf. J suspension has been changed from 19.25 to 19.85 t
Pz.Kpfw. III Ausf. E
- The order of module research has been changed
- The 2 cm Kw.K. 38 and 2 cm Flak 38 guns have been replaced with the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun and stored at the Depot
- The FuG Spr. 1 radio has been replaced with the FuG 7 radio and stored at the Depot
- Damage of the Pzgr 36 and Pzgr 40 shells for the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun has been changed from 36 to 45 HP
- Damage of the Sprgr 18 shell for the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun has been changed from 42 to 60 HP
- Penetration of the Pzgr 36 shell for the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun has been changed from 40 to 52 mm
- Penetration of the Pzgr 40 shell for the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun has been changed from 74 to 80 mm
- Dispersion of the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun in the Pz.Kpfw. III Ausf. A turret has been changed from 0.46 to 0.43 m
- Dispersion of the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun in the Pz.Kpfw. III Ausf. E turret has been changed from 0.46 to 0.42 m
- Dispersion of the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun after firing a shot has been decreased by 25%
- Load capacity of the Pz.Kpfw. III Ausf. D suspension has been changed from 15.45 to 16.80 t
Leichttraktor
- The 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun has been replaced with the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5f gun (with the same characteristics) and stored at the Depot
Pz.Kpfw. II Luchs
- Damage of the Pzgr 36 and Pzgr 40 shells for the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun has been changed from 36 to 45 HP
- Damage of the Sprgr 18 shell for the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun has been changed from 42 to 60 HP
- Penetration of the Pzgr 36 shell for the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun has been changed from 40 to 52 mm
- Penetration of the Pzgr 40 shell for the 3,7 cm Kw.K. 36 L/46.5 gun has been changed from 74 to 80 mm
U.S.A.
M2 Light Tank
- The order of module research has been changed
M3 Stuart
- The order of module research has been changed
- The SCR 506 radio has been replaced with the SCR 210 radio and stored at the Depot
- The 20mm Hispano-Suiza gun has been replaced with the 37 mm Gun M5 and stored at to the Depot
- Load capacity of the Stuart E1 suspension has been changed from 12.50 to 12.80 t
- Dispersion during movement and on hull traverse with the Stuart E1 suspension has been increased by 25%
- Dispersion during movement and on hull traverse with the Stuart E2 suspension has been decreased by 20%
- Dispersion of the 37 mm Gun M5 in the D37812 turret has been changed from 0.46 to 0.43 m
- Aiming time of the 37 mm Gun M5 in the D37812 turret has been changed from 2.1 to 1.9 s
- Dispersion of the 37 mm Gun M5 in the D37812 turret after firing a shot has been decreased by 25%
- Dispersion of the 37 mm Gun M5 during traverse of the D37812 turret has been decreased by 25%
- Dispersion of the 37 mm Gun M5 during traverse of the D39273 turret has been decreased by 17%
- Dispersion of the 37 mm Gun M5 in the D39273 turret has been changed from 0.46 to 0.42 m
- Dispersion of the 20mm Hispano-Suiza gun in the D37812 turret has been changed from 0.5 to 0.46 m
- Dispersion of the 20mm Hispano-Suiza gun in the D39273 turret has been changed from 0.5 to 0.45 m
M5 Stuart
- Penetration of the AP M74 shell for the 37 mm Gun T16 has been changed from 56 to 65 mm
- Penetration of the APC M51 shell for the 37 mm Gun T16 has been changed from 78 to 87 mm
- Dispersion during movement and on hull traverse with the VVSS T16E3 suspension has been decreased by 28%
- Dispersion during movement and on hull traverse with the VVSS T36E8 suspension has been decreased by 24%
- Dispersion of the 37mm Gun M6 in the M5A1 turret has been changed from 0.42 to 0.4 m
- Dispersion of the 37 mm Gun T16 in the M5A1 turret has been changed from 0.42 to 0.38 m
- Dispersion of the 37 mm Gun T16 in the M5 turret has been changed from 0.42 to 0.4 m
- Dispersion of the 37 mm Gun T16 after firing a shot has been decreased by 40%
- Clips for the 37 mm Gun T16 have been removed
- Time for loading between shots in the magazine of the 37 mm Gun T16 has been changed from 0.67 to 0.5 s
U.K.
- The following vehicles have been added for testing by Supertest players: Nemesis, Charioteer Nomad
Valentine
- Power of the AEC 190 engine has been changed from 131 to 145 h.p.
- Power of the GMC 6004 6-71S engine has been changed from 138 to 155 h.p.
- Hull armoring has been worsened
- The WS No. 19 Mk. I radio has been replaced with the WS No. 9 radio and stored at the Depot
- Load capacity of the Valentine Mk. I suspension has been changed from 16.50 to 18.60 t
- Research cost of the AEC 190 engine has been changed from 180 to 150 XP
- Research cost of the GMC 6004 6-71S engine has been changed from 700 to 350 XP
- Research cost of the GMC 6004 6-71A engine has been changed from 800 to 400 XP
Matilda
- Armoring of the Matilda Mk. IIA and Matilda Mk. IIA* turrets has been worsened—thickness of the commander’s cupola has been decreased
Bishop
- Power of the AEC 190 engine has been changed from 131 to 145 h.p.
- Power of the GMC 6004 6-71S engine has been changed from 138 to 155 h.p.
Valentine AT
- Power of the AEC 190 engine has been changed from 131 to 145 h.p.
- Power of the GMC 6004 6-71S engine has been changed from 138 to 155 h.p.
China
Type 2597 Chi-Ha
- The order of module research has been changed
- The Type 3 Otsu radio has been replaced with the Type 96 Bo radio and stored at the Depot
- Aiming time of the 57mm Gun Type 97 in the Type 97 turret has been changed from 2.3 to 1.9 s
- Aiming time of the 57mm Gun Type 97 in the Type 97-Kai turret has been changed from 2.3 to 1.8 s
- Dispersion of the 45 mm 20K gun in the Type 97 turret has been changed from 0.46 to 0.43 m
- Dispersion of the 45 mm 20K gun in the Type 97-Kai turret has been changed from 0.46 to 0.42 m
- Research cost of the Type 100 V-12 W engine has been changed from 700 to 350 XP
- Research cost of the Type 100 V-12 A engine has been changed from 850 to 500 XP
VAE Type B
- The order of module research has been changed
Japan
Type 97 Chi-Ha
- Aiming time of the 5,7 cm Gun Type 97 in the Type 97 Chi-Ha turret has been changed from 2.3 to 1.9 s
- Aiming time of the 5,7 cm Gun Type 97 in the Type 97 Chi-Ha Shinhoto turret has been changed from 2.3 to 1.8 s
Czechoslovakia
- The following vehicle has been added for testing by Supertest players: TT-130M
Smacznej Herbatki