Dzisiaj sprawdzimy kolejną drogą zabawke premium, która posłuży za konia roboczego w czasie odkrywania naziemnego drzewka ZSRR. Zapraszam na krótki opis i opinie na temat sławnego „Turmsa”.
Krótko i na temat:
Turms jest jednym z najlepszych czołgów premium w okolicach BR 10.0. Dobry pancerz (nie licząc dolnej płyty ale o tym później), bardzo dobre działo z potężnym pociskiem oraz celownik termalny strzelca jak i dowódcy czynią z tego pojazdu bardzo przyjemnego snajpera.
BR 10.0 jest idealnym dla niego miejscem ponieważ nasz lineup na tym poziomie jest chyba najlepszy w całej grze.
Nie jest to niestety pojazd bez bolączek mniejszych i większych takich jak max prędkość wstecz na poziomie 4km/h oraz bardzo złe możliwości ruchu działem w pionie to jego największe problemy. Poniżej postaram się rozwinąć temat.
Pancerz:
Jak możecie zauważyć na poniższej grafice, pancerz „Turmsa” jest na akceptowalnym poziomie. Standardowo jak to na wysokich poziomach strzał w kadłub będzie prawie zawsze śmiertelny. Wieża natomiast jest bardzo dobrze opancerzona jak na swój poziom. W skrócie, „Turmsem” powinniśmy grać ostrożnie. Granie „na wieże” powinno być naszym najlepszym przyjacielem. Niestety pancerz kadłuba jest problemem w całym drzewku ZSRR.
Przeżywalnosć:
„Turms” to nic innego jak zmodyfikowany T-72. Mamy tutaj więc do czynienia z trzema członkami załogi:
- Dowódcą (wieża)
- Strzelcem/Celowniczym (wieża)
- Kierowcą (kadłub)
Ważną kwestią jest również sposób w jaki magazynowana jest amunicja. Nie dość, iż mamy tutaj automat ładujący połączony z karuzelą to kolejnym problemem znanym z chyba wszystkich pojazdów ZSRR jest brak paneli wybuchowych chroniących nas przed zabiciem załogi w przypadku wybuchu amunicji znanych z np. Abramsów lub Leopardów. Słaby pancerz kadłuba połączony z wcześniej wymienionymi faktami czyni z tego czołgu pojazd w którym bardzo łatwo głupio umrzeć.
Siła ognia:
W tej właśnie kategorii „Turms” zbiera najwięcej celujących ocen. Mamy do czynienia z działem 125mm, które na najlepszym pocisku (który mamy dostępny od razu ze względu na status premium) przebija 445mm pancerza na odległości 500m. Na swoim poziomie nie znajdziemy nic co będzie problemem. Czas przeładowania na poziomie 7.1s nie jest najlepszy ale nie jest też zły a fakt, iż mamy tutaj automat ładujący, który działa tak samo choćby przy dwóch załogantach jest swego rodzaju plusem. „Turms” najnormalniej na świecie morduje co chce, gdzie chce i kiedy chce.
Mobilność:
Szczerze mówiąc to o mobilności tego czołgu nie mogę mówić za wiele. Dobra prędkość w przód w granicach 72km/h. Tragiczna prędkość cofania na poziomie 4km/h. Jest to problem w praktycznie każdym rosyjskim MBT dlatego jeżeli jest to dla was znaczący minus to odradzam drzewko ZSRR w całości.
Konkluzje:
T-72AV (TURMS-T) jest czołgiem idealnym dla wszystkich kto chce odblokować drzewko pojazdów lądowych ZSRR. Połączenie okej pancerza i cudownej siły ognia jest na tyle przyjemne, iż grając nim jesteśmy w stanie zapomnieć o słabej przeżywalności i mobilności.
Z czystym sercem polecam wam zakupić ten zestaw na najbliższych przecenach ponieważ przyniesie wam on wiele godzin przyjemnej rozgrywki. Nie trzeba się nim nadmiernie starać, wystarczy trochę uwagi a „Turms” sam odwdzięczy się wynikami.
Dla tych, którzy są zainteresowani zakupem zapraszam na oficjalną stronę sklepu War Thunder.