Prawdziwą gwiazdą The Fall Guy nie jest Ryan Gosling, tylko jego zespół kaskaderów

cyberfeed.pl 7 miesięcy temu


Jednocześnie pełna wyczynów komediowych akcji i powrót do wysokobudżetowych komedii romantycznych, w wykonaniu dwójki niepohamowanie czarujących aktorów (Ryan Gosling i Emily Blunt) w tym tygodniu Jesienny facet to rodzaj letniego hitu z filmami na randki, który jeszcze dziesięć lub dwie lata temu wydawał się znacznie bardziej powszechny. Film opowiada historię kaskadera (Gosling), który zostaje nakłoniony do przejścia z emerytury do pracy nad reżyserskim debiutem swojej byłej dziewczyny (Blunt), a następnie zostaje wciągnięty w spisek, który grozi zamknięciem filmu.

W dużej mierze sukces filmu wynika z autentyczności twórców filmu i ich pasji do tematu. Wyreżyserowany przez byłego dublera Brada Pitta, Davida Leitcha, a współprodukowany przez firmę producencką Johna Wicka 87North Productions, film jest bezkompromisowym listem miłosnym do sztuki kaskaderów i trudnej, często niewdzięcznej pracy kaskaderów w Hollywood – jak Film podkreśla, iż ​​Oscara za kaskaderskie prace wciąż nie ma. Jesienny facet w swojej narracji, podejściu wizualnym (dłuższe ujęcia i większe upadki) oraz scenografiach (w tym walce bezpośrednio wykorzystującej sprzęt kaskaderski) wykorzystuje sztukę akrobacji, a wszystko to z doskonałym skutkiem.


Doświadczenie Leitcha wzbudziło zaufanie w ekipie kaskaderów, o czym członkowie zespołu poinformowali Polygon. Posiadanie kogoś odpowiedzialnego, kto zna tajniki handlu Jesienny facetprodukcję w wyjątkowe środowisko dla zespołu kaskaderów, zwłaszcza podczas kręcenia.

„Nigdy nie byłem w sytuacji, w której mógłbym pójść do reżysera i poprosić go o radę, jak wpaść pod samochód” – mówi Ben Jenkin, jeden z dwóch kaskaderów Ryana Goslinga w filmie. „Dał mi kilka dobrych rad. Miło jest pracować z reżyserem, który zna się na akcji. To takie płynne i proste. Kierunek, jaki obierzemy, jest bardzo konkretny, ale to wszystko, co musimy wiedzieć.

Często reżyserzy z praktycznym doświadczeniem w akcji unikają zatrudniania reżysera drugiej ekipy do kręcenia sekwencji akcji, wolą zająć się tym sami. Jednak Leitch zaufał swojemu staremu przyjacielowi, Chrisowi O’Harze, co do jego wizji filmu i powierzył mu odpowiedzialność za drugą ekipę. Obowiązki te rosły w miarę trwania projektu — O’Hara oszacował, iż druga ekipa zaczęła zdjęcia z planem od pięciu do ośmiu dni, a ostatecznie zakończyła się zdjęciami trwającymi 28 lub 29 dni. Opisał doświadczenie związane z możliwością nakręcenia filmu o akrobacjach kaskaderskich z jedną z osób, z którymi nawiązał kontakt w branży, jako „całkiem magiczne”.

„Mam nadzieję zakończyć karierę w ten sposób, pracując z jednym z twoich najlepszych przyjaciół” – mówi. „Był w okopach na moim stanowisku, więc rozumie, o co proszę. Niektórzy reżyserzy, wiesz, mają wizję, To jest to czego chcę! Nie obchodzi mnie to! Ale David rozumie, czego potrzeba, aby to zrobić. On wie, przez co przechodzę każdego dnia.”

Kaskaderzy też to czują. „On wie, czego potrzeba, da ci czas, którego potrzebujesz, wie, jak go uchwycić” – powiedział Polygon kierowca kaskader Logan Holladay. „Czasami reżyserzy dopiero zaczynają przygodę z akcją i nie do końca rozumieją, jak ją uchwycić, jakiego rodzaju czasu potrzeba lub które rzeczy bolą, a które nie. Dostaje to wszystko. Robimy naprawdę duże i trudne rzeczy, ale w sposób łatwy, ponieważ wszyscy możemy myśleć na tych samych falach, wykonać swoją pracę i zrobić ją we adekwatny sposób.


Posiadanie silnej drugiej ekipy i reżysera, który chce zaufać temu zespołowi, to jedno, ale postprodukcja może być zupełnie inną kwestią. Reżysera lub montażystę o innych priorytetach może zainteresować ujęcie, z którego zespół kaskaderów będzie mniej zadowolony, lub skrócić ekscytujący wyczyn do tego stopnia, iż ​​widzowie nie będą mogli łatwo zobaczyć pracy, która została w niego włożona. Być może oświetlenie nie było ustawione odpowiednio do ujęć, w których kaskaderowi się udało. Być może coś w tle przeszkodziło w wykonaniu idealnego zdjęcia. Żadne z nich nie budziło zastrzeżeń Jesienny facet– mówi ekipa kaskaderów, bo Leitch o to zadbał.

„Kiedy wykonujesz akrobacje i robisz coś przez cztery lub pięć ujęć, jest co najmniej jedno lub dwa, o których wiesz, iż są najlepsze” – mówi Holladay. „Za każdym razem, gdy robiłem cokolwiek przy tym filmie, i kiedy oglądałem film, wiedziałem, iż to ujęcie jest najlepsze, to właśnie ono było zawsze wykorzystywane. Ponieważ Dave wie, rozumie. On to rozumie. jeżeli więc było coś jeszcze, co wymagało ulepszenia, po prostu to poprawiał i sprawiało, iż to działało.

Ryan Gosling i kaskader Logan Holladay rozmawiają na planie z reżyserem Davidem Leitchem Jesienny facet
Zdjęcie: Eric Laciste/Universal Pictures

„To zwykle nie działa w ten sposób. Dostaniesz drugi, ten, którego miałeś nadzieję nie pokazać. I dlatego naprawdę przyjemnie się to oglądało [the movie]ponieważ wiedziałeś, iż włożyłeś w to całą swoją ciężką pracę i zostało to zauważone”.

Sprawa kaskadera, który stał się reżyserem, przeżywa swój moment, ale nie jest to w żadnym wypadku nowość. Choć Leitch, Chad Stahelski (Johna Wicka) i JJ Perry’ego (Dzienna zmiana) wszyscy odnieśli sukces, zmieniając swoje kariery kaskaderskie w kierunku reżyserii, tę drogę wybrukowali luminarze tacy jak Hal Needham (Smokey i Bandyta) i Jackie Chana. Zarówno Jenkin, jak i O’Hara wspomnieli, iż praca Chana miała duży wpływ na ich decyzję o rozpoczęciu akrobacji, a O’Hara, była gimnastyczka z college’u, jako jeden z powodów, dla których postrzegał akrobacje jako realną ścieżkę kariery po szkole, wymienił filmy Needhama .


O’Hara twierdzi, iż choć w Hollywood większe zainteresowanie przyciągnęły kaskaderzy dzięki portretom kaskaderów w wykonaniu Goslinga i Pitta w Prowadzić I Pewnego razu w Hollywoododpowiednio, Jesienny facet jest „czymś wyjątkowym” jako film poświęcony sztuce kaskaderskiej. Częściowo wynika to ze sposobu, w jaki Gosling wspierał zespół w mediach, często wykrzykując po imieniu członków ekipy kaskaderskiej podczas Jesienny facet wycieczka prasowa. Błyskawica medialna filmu również uwypukliła ten element, m.in Holladay’s Guiness Rekord w zakresie rzutu armatniego.

„To temat bliski naszemu sercu” – mówi O’Hara. „Chcieliśmy oddać sprawiedliwość tematowi, ale także oddać sprawiedliwość społeczności kaskaderów, naprawdę wyróżnić ich i bronić za to, co robimy. Nic nie może przebić tego.”

Jesienny facet w kinach od 3 maja.



Source link

Idź do oryginalnego materiału