Zapraszam do 109. zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier w ramach platformy Apple TV+.
Oscary 2024: „Oppenheimer“ wygrywa, Apple przegrywa →
10 marca 2024 w Dolby Theatre w Los Angeles, po raz 96. rozdano Nagrody Akademii Filmowej – wszystkim znaną jako Oscary. Jaki film okazał się wielkim zwycięzcą, a jaki totalnym przegranym?
Jasiek opisał na łamach iMagazine szeroko całą galę, a wg niego:
Największym przegranym, niestety po raz kolejny, okazał się film Martina Scorsese „Czas krwawego księżyca“. Film produkcji Apple TV nie otrzymał ani jednej statuetki, z 10 nominacji. Osobiście bardzo żałuję, iż wrócić do domu z Oscarem nie udało się Lily Gladstone, która to była prawdziwym diamentem w tym filmie. Jednocześnie czułem pod skórką, iż Akademia nie nagrodzi w tym roku po raz pierwszy, kobiety będącej członkinią rdzennej ludności Ameryki. Cóż, jej czas jeszcze nadejdzie, wierzę w to.
Oscary 2024: „Oppenheimer“ wygrywa, Apple przegrywa
Premiera „The Bloody Hundredth” →
Apple opublikowało nowy film dokumentalny poświęcony prawdziwym bohaterom 100. grupy bombowej.
„The Bloody Hundredth” to nowy film wyprodukowany przez Playtone-Amblin z narracją Toma Hanksa.
Godzinny dokument przedstawia prawdziwe historie bohaterów i lotników występujących w „Masters of the Air”, w tym Johna Egana, Gale’a Clevena, Harry’ego Crosby’ego, Roberta „Rosie” Rosenthala, a Murphy’ego, Alexandra Jeffersona, Richarda Macona, a także weteranów Johna „Lucky’ego” Luckadoo, Roberta Wolfa i wielu innych.
„The Bloody Hundredth” jest zapisem tego, co przetrwała i osiągnęła grupa młodych Amerykanów, gdy ich kraj i świat najbardziej ich potrzebowały.
Film zadebiutował w dniu premiery finałowego odcinka „Masters of the Air”.
Premiera „Manhunt” →
Na platformie zadebiutował, oparty na bestsellerze New York Timesa i nagrodzonej Edgarem książce non-fiction autora Jamesa L. Swansona, thriller konspiracyjny.
„Manhunt” opowiada o jednej z najbardziej znanych, ale najmniej zrozumiałych zbrodni w historii, zdumiewającej historii polowania na Johna Wilkesa Bootha po zabójstwie Abrahama Lincolna.
Premiera 2. sezonu „The Reluctant Traveler” →
„The Reluctant Traveler” powrócił z 2. sezonem. W siedmioodcinkowym sezonie uznanego serialu podróżniczego Levy (który ma polskie korzenie!) przemierza Europę od północy po południe.
Po konfrontacji z niektórymi ze swoich, od dawna skrywanych, lęków w pierwszym sezonie, zdobywca nagrody Emmy Eugene Levy po raz kolejny wychodzi ze swojej strefy komfortu. Tym razem wyrusza w podróż „obowiązkową” dla wszystkich szanującego się globtrotera – wielką wycieczkę po Europie.
29 marca – trailer „STEVE! (martin) a documentary in 2 pieces” →
Steve Martin jest jedną z najbardziej lubianych i enigmatycznych postaci w rozrywce. Apple przygotowało serial dokumentalny „STEVE! (martin) a documentary in 2 pieces”, który zadebiutuje na platformie 29 marca.
Serial zagłębia się w niezwykłą historię Martina z dwóch różnych punktów widzenia, z towarzyszącymi filmami dokumentalnymi, które zawierają nigdy wcześniej niewidziane materiały filmowe i surowe spostrzeżenia na temat osobistych i zawodowych prób i triumfów Martina.
„Then” to kronika wczesnych zmagań Martina i jego błyskawicznego rozwoju, który zrewolucjonizował stand-up, zanim odszedł w wieku 35 lat.
„Now” skupia się na teraźniejszości, z Martinem w złotych latach jego kariery, śledząc transformację, która doprowadziła do szczęścia w jego sztuce i życiu osobistym.
29 marca – 2. sezon „Fraggle Rock: Back to the Rock” →
W drugim sezonie nagrodzonego Emmy serialu „Fraggle Rock: Back to the Rock”, reboocie ukochanego klasyka Jima Hensona pt. „Fraggle Rock”, Fraglesy powracają po więcej epickich, zabawnych przygód!
Tym razem, z dużymi zmianami wpływającymi na Skałę, Fraglesy, Doozers i Gorgs, będą zmuszeni zmierzyć się z przeszłością i świętować swoją współzależność, gdy razem pokonują wyzwania z nadzieją, głupotą i zupełnie nowymi piosenkami, a wszystko to podczas tańca ich troski … w Fraggle Rock.
29 marca – Friday Night Baseball powraca do Apple TV+, ale bez Immersive Video dla Vision Pro →
Friday Night Baseball powróci na platformę Apple TV+ już 29 marca.
To już trzeci sezon Major League Baseball, w którym Apple transmituje dwa mecze MLB tygodniowo. W tym sezonie nie należy jednak spodziewać się funkcji Immersive Video dla Apple Vision Pro, pomimo wcześniejszych zapowiedzi wsparcia tej technologii dla transmisji rozgrywek MLS.
Powód? Apple nie jest wyłącznym właścicielem MLB.
Zamiast tego Apple promuje swoją nową aplikację Apple Sports, o której więcej pisałem na łamach mojego newslettera, jako najnowszą technologię powiązaną z umową Friday Night Baseball.
W USA mówi się, iż największą innowacją w Friday Night Baseball Apple była międzynarodowa dostępność i… brak przerw w dostawie prądu w USA.
Harmonogram rozgrywek znajdziecie tutaj, a poza granicami Polski także we wspomnianej aplikacji Apple Sports.
3 kwietnia – trailer 2. sezonu „Loot” →
Już niebawem pojawi się także 2. sezon serialu „Loot”.
„Loot” powraca w drugim sezonie rok po tym, jak Molly Wells (Maya Rudolph) rozwiązała swój bardzo publiczny rozwód z miliarderem technologicznym Johnem Novakiem (Adam Scott), a my widzimy ją kwitnącą w roli szefa jej organizacji filantropijnej, Fundacji Wells.
Skupiona głównie na swojej działalności charytatywnej, Molly zaprzysięgła wszelkie nowe relacje z mężczyznami. Bajecznie samotna, ale nieszczególnie niezależna, Molly trzyma u boku swojego zaufanego asystenta Nicholasa (Joel Kim Booster). Pilnie spełnia on wszystkie jej zachcianki… i od czasu do czasu karmi ją koktajlem z jarmużu doprawionym dżinem.
5 kwietnia – trailer „Sugar” →
Apple opublikowało trailer nadchodzącego serialu pt. „Sugar”.
„Sugar” to współczesne, wyjątkowe spojrzenie na jeden z najpopularniejszych i najważniejszych gatunków w historii literatury, kina i telewizji: prywatny kryminał. Nominowany do Oscara Colin Farrell wciela się w rolę Johna Sugara, amerykańskiego prywatnego detektywa, który tropi tajemnicze zniknięcie Olivii Siegel, ukochanej wnuczki legendarnego hollywoodzkiego producenta Jonathana Siegela. Gdy Sugar próbuje ustalić, co stało się z Olivią, odkrywa również rodzinne sekrety Siegelów; niektóre bardzo niedawne, inne dawno pogrzebane.
12 kwietnia – trailer „Franklin” →
W kwietniu szykuje się sporo premier, w tym serial „Franklin” z Michaelem Douglasem w roli Benjamina Franklina. Nie mogę się doczekać, ponieważ to jedna z najbardziej inspirujących mnie postaci.
W grudniu 1776 roku Benjamin Franklin jest znany na całym świecie ze swoich eksperymentów elektrycznych. Ale jego pasja i moc zostają wystawione na próbę, gdy wyrusza z tajną misją do Francji, a los amerykańskiej niepodległości wisi na włosku.
Jeśli chcecie przeczytać coś wartościowego, polecam sięgnąć po biografię Franklina pióra Waltera Isaacsona.
Apple zaadaptuje cyberpunkową powieść Williama Gibsona pt. „Neuromancer”
Apple TV+ ogłosiło, iż pracuje nad telewizyjną adaptacją uznanej cyberpunkowej powieści science-fiction Williama Gibsona z 1984 roku pt. „Neuromancer”.
Serial opowie historię czołowego super-hakera o imieniu Case, który zostaje wrzucony w sieć cyfrowego szpiegostwa i przestępczości o wysoką stawkę wraz ze swoją partnerką Molly, zabójczynią o lustrzanych oczach, która chce dokonać napadu na korporacyjną dynastię z niewypowiedzianymi tajemnicami.
Nowy, 10-odcinkowy dramat zostanie stworzony przez Grahama Rolanda i JD Dillarda jako koprodukcja między Skydance Television i Anonymous Content. „Neuromancer” zostanie również wyprodukowany przez Drake’s DreamCrew Entertainment, a Roland będzie pełnił funkcję show runnera, a Dillard wyreżyseruje odcinek pilotażowy.
Jesteśmy niesamowicie podekscytowani, iż możemy przenieść tę kultową powieść do Apple TV+. Odkąd zaprzyjaźniliśmy się prawie 10 lat temu, szukaliśmy czegoś do współpracy, więc ta kooperacja jest spełnieniem naszych marzeń. „Neuromancer” zainspirował tak wiele fantastyki naukowej, która pojawiła się po nim i nie możemy się doczekać, aby wprowadzić widzów telewizyjnych w ostateczny „cyberpunkowy” świat Gibsona.
– powiedzieli twórcy i producenci wykonawczy Roland i Dillard.
Apple nie ustaliło jeszcze daty premiery całości.
Apple TV+ straciło 150 mln USD, ale przez cały czas przynosi zyski
Wiele osób z branży rozrywkowej kwestionowało mądrość ogromnych wydatków na przeboje kinowe Apple TV+, sugerując, iż Apple przedkłada próżność nad komercyjny sens tych operacji.
Jednak nowy raport sugeruje, iż trzy najnowsze filmy okazały się opłacalne dla firmy z Cupertino, pomimo niskich wpływów z kinowych kas.
Na pierwszy rzut oka wydawało się, iż Apple poniosło stratę w wysokości ponad 150 mln USD na filmach „Killers of the Flower Moon”, „Napoleon” i „Argylle”, ale raport mówi, iż to nie jest cała historia.
Variety donosi: „Apple wydało podobno ponad 700 mln USD na te trzy filmy, a ich łączne wpływy kasowe wyniosły zaledwie 466 mln USD.”
Źródła podają, iż „Killers of the Flower Moon” pod kierownictwem Martina Scorsese kosztowało aż 215 mln USD (w tym około 40 mln USD kosztów związanych z COVID-19). W rzeczywistości Apple wydało co najmniej 700 mln USD na wyprodukowanie i wprowadzenie na rynek wspomnianych trzech filmów.
Te zarobiły łącznie 466 mln USD na całym świecie, z „Napoleonem” na czele, którego premiera wygenerowała 221 mln USD, a następnie „Killers of the Flower Moon” – 157 mln USD i „Argylle” z wynikiem 88 mln USD.
Wygląda jednak na to, iż najwięcej Apple zarobiło jednak na nowych subskrypcjach Apple TV+, a Variety twierdzi, iż to wystarczająca liczba osób i to właśnie sprawiło, iż co najmniej dwa z trzech filmów przyniosły zyski.
Jeśli to prawda, te trzy premiery będą niesamowicie widoczne w kolejnych wynikach finansowych Apple.
Rozpoczęły się zdjęcia do 4. sezonu „Mythic Quest” →
Ukochana komedia studia gier Mythic Quest właśnie rozpoczęła produkcję swojego 4. sezonu. Rozpoczęcie zdjęć zostało ujawnione w dzisiejszym poście/tweecie przez gwiazdę i producenta wykonawczego Roba McElhenneya. Premiery serialu można spodziewać się jeszcze w tym roku lub na początku 2025 roku.
Mythic Quest pic.twitter.com/flehn4GNoB
— Rob McElhenney (@RMcElhenney) March 5, 2024
Jego serialowy spinoff natomiast, o nazwie „Mere Mortals”, również jest w tej chwili w postprodukcji.
Cameron Diaz zagra u boku Keanu Reevesa w mrocznej komedii „Outcome”
Całość zapowiedział Jonah Hill. Na ten moment brak szczegółów dotyczących samej produkcji poza faktem, iż Apple wykupiło do niej pakiet większościowy.
Spike Lee wyreżyseruje nową adaptację kultowego japońskiego klasyka „High and Low”
W filmie wystąpią Denzel Washington i Halle Berry. Choć niepotwierdzone, wieść w branży niesie, iż zdjęcia do projektu rozpoczęły się w tym tygodniu w Nowym Jorku.
Apple zaoferuje tańszy plan z reklamami?
Apple może przyspieszyć plany wprowadzenia poziomu Apple TV+ z reklamami, biorąc pod uwagę liczbę niedawnych pracowników zatrudnionych przez firmę.
Business Insider donosi, iż Apple niedawno zatrudniło Josepha Cady’ego, który przez ponad 14 lat pracował jako dyrektor ds. reklamy w NBCUniversal. Z raportu wynika, iż Cady skupiała się na reklamie opartej na danych i ukierunkowanej, w tym była odpowiedzialna za partnerstwa spółki zależnej Comcast z Amazon, Google, TikTok i innymi.
Oczekuje się, iż Cady będzie współpracować z Winstonem Crawfordem, szefem globalnej sprzedaży reklam w Apple. Zespół Apple TV+ podlega Crawfordowi, który pomógł także Toddowi Teresi, szefowi działu reklam Apple, w prowadzeniu rozmów dotyczących sprzedaży reklam Apple Major League Soccer.
W raporcie wspomniano także o kilku innych niedawnych rekrutach do zespołu reklamowego Apple, takich jak Chandler Taylor (wcześniej menedżer konta ds. reklam wideo w firmie Peacock), Jacqueline Bleazey z zespołu sprzedaży reklam FanDuel oraz Jason Brum, który pracował dla DirecTV, NBCUniversal i nie tylko.
★ Zobacz poprzednie wydania i więcej nadchodzących premier i nowości →