Zadania D&D z Infinite Staircase są kompatybilne wstecz

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Jeśli jest jedna rzecz, która Lochy i smoki w ostatniej dekadzie stało się to, co najlepsze, jego antologie: treściwe tomy wypełnione rozbieżnymi przygodami luźno połączonymi wspólnym tematem. Tytuły takie jak Tajemnice świecznika, Opowieści z Ziejącego Portalui nominowany do nagrody Nebula Podróże przez Promienną Cytadelę należą do najlepszych oficjalnych materiałów tego pokolenia. U zarania bardzo nagłośnione rewizja zbioru zasad 5. edycjiwydawca Wizards of the Coast podejmuje ostatnią próbę osiągnięcia wielkości. Jego ostatnia antologia dla obecnego zestawu zasad, Zadania z Nieskończonych Schodówtrafi do sprzedaży detalicznej 16 lipca.

Jednak jak powiedział projektant gier zarządzający Justice Ramin Arman podczas niedawnej konferencji prasowej: Nieskończone Schody jest czymś więcej niż tylko ostatnią książką wydaną dla oryginalnej, piątej edycji. Jest również jedną z pierwszych, które zostały wydane dla gry Zmiana zasad na rok 2024. To czyni go przykładem tego, jak legendarna gra fabularna planuje poradzić sobie z problemem wstecznej kompatybilności.

Historycznie rzecz biorąc, każda nowa edycja D&D była w zasadzie czystą przerwą, w której kilka prócz wiedzy łączyło jedną z następną. Rezultatem była fragmentacja społeczności gry na linii podziału pokoleń. Najświeższy przykład miał miejsce w 2008 roku, kiedy Wizards wypuścili czwartą edycję. Niektórym – w tym mnie – bardzo spodobała się czwarta edycja i rzucili się w wir gry oraz w całą jej taktyczną, przyjazną miniaturom chwałę. Inni ludzie, nie tak bardzo. Albo całkowicie zajęli się innymi hobby lub grami, albo skupili się na Paizo’s Pionierktóra przynajmniej na początku była bardzo bliska trzeciej edycji.

Wizards i jego właściciel korporacyjny Hasbro, bardzo chciałbym, żeby to się więcej nie powtórzyło. W ciągu ostatnich 10 lat udało jej się katapultować przełomową grę TTRPG z powrotem do świadomości publicznej, powiększając bazę graczy do, jak twierdzi, nowych wyżyn. Dopiero niedawno przetrwałem bolesne fiasko Debakl OGLWizards chcieliby zmienić narrację dzięki tego nowego, zmienionego zestawu zasad.

Arman tak powiedział Nieskończone SchodyPrzygody są „naprawdę grywalne, niezależnie od tego, czy używasz” Podręcznik gracza (2014) lub niedługo mający się ukazać Podręcznik gracza (2024) i to samo dotyczy Podręcznik potwora (2014) i Podręcznik potwora (2025). Jak więc tego dokonano?

Jednym ze sposobów jest zmiana sposobu, w jaki przygody udzielają wskazówek Mistrzom Gry.

„Coś, co znajduję w naszych starszych książkach [is] czasami, gdy pojawia się potwór, może mieć sugestię taktyczną lub wspomnieć o konkretnej zdolności potwora”, powiedział Arman. „Często to świetnie, ale jeżeli coś się wydarzy w naszym [2025] Podręcznik potwora która zmienia nazwę umiejętności, nie chcemy dezorientować MG, który [only has access to] zaktualizowaną wersję tego tekstu.”

Mówiąc szczerze, Arman powiedział, iż Nieskończone Schody nie przywoła konkretnych zaklęć ani zdolności dla konkretnego potwora do użycia w danym spotkaniu. Zamiast tego Czarodzieje będą dawać DM szersze porady dotyczące tego, co powinni zamiast tego zrobić.

„Kiedy widzisz, iż w tym pokoju jest Cloaker, tekst nie powie: ‘Cloaker używa Phantasmal Illusions, aby stworzyć trzy iluzoryczne duplikaty samego siebie’” – powiedział Arman. „Może po prostu określać, co robi Cloaker, bez odwoływania się do tego tekstu jeden do jednego. To, co to robi, to niemalże udzielanie bardziej ogólnych wskazówek w niektórych miejscach, które są bardziej intuicyjne [than it previously might have been]zamiast sprawiać wrażenie, iż musisz odnieść się do konkretnej zdolności lub cechy [in a book that you don’t have]. Co, szczerze mówiąc, myślę, iż w każdym razie sprawia, iż ​​przygody są bardziej przyjazne dla użytkownika. Ponieważ jeżeli jesteś nowym DM i odbierzesz ten tekst, nie musisz wiedzieć, jakie umiejętności ma Cloaker [were in 2014]. Musisz tylko wiedzieć, iż się ukrywa i atakuje.

„Jeśli jesteś nowym MG czytającym ten tekst, nie musisz wiedzieć, jakie są zdolności Cloakera [were in 2014]. Musisz tylko wiedzieć, iż się ukrywa i atakuje.

Czy te wskazówki będą pasować do zabieganych DM-ów w podróży? Trudno powiedzieć, dopóki nie zobaczymy wszystkich zaktualizowanych zasad — a to nie będzie możliwe, dopóki nie zostaną zrewidowane Podręcznik potworaostatni z trzech głównych podręczników zasad, które są w tej chwili w fazie produkcji, zostanie w końcu opublikowany na początku 2025 roku. Ale Arman mówi, iż zespół Wizards jest na to gotowy.

„Słuchaj, byłem fanem D&D […] przez długi czas [before I came to work at Wizards of the Coast]i zdaję sobie sprawę, iż może istnieć pewna grupa osób, które się wahają [on the revised core rulebooks]– powiedział Arman. „Czy to naprawdę jest kompatybilne wstecz? Poczekajmy aż wyjdzie i zobaczmy. Ale wiesz, zachęcam cię do tego, jeżeli chcesz to zrobić. A jeżeli nie, możesz nam zaufać. Spójrz na książkę, kiedy się ukaże. Możesz ją zobaczyć na [D&D Beyond]i przekonaj się sam, korzystając z podglądów nowości, które już przygotowaliśmy PHB [on YouTube]. przez cały czas jest tak samo kompatybilny z nowymi produktami, jak z produktami z 2014 roku.

Zadania z Nieskończonych Schodów będzie dostępna w sprzedaży detalicznej 16 lipca, w tym wersja ze specjalną alternatywną okładką, dostępna wyłącznie w lokalnych sklepach z grami. Osoby, które zamówią w przedsprzedaży pakiet fizyczny i cyfrowy bezpośrednio od Wizards of the Coast, otrzymają swoje materiały dwa tygodnie wcześniej, 9 lipca. Więcej informacji na temat Podręcznik gracza (2024) jest już dostępny na kanale YouTube Wizards.




Source link

Idź do oryginalnego materiału