Tylko morderstwa w budynku Sezon 4: Najlepszy jak dotąd?

pl.jugomobile.com 1 tydzień temu

Tylko morderstwa w budynku zawsze były dobre. Teraz, gdy mamy za sobą 38 odcinków komedii ze Stevem Martinem, Martinem Shortem i Seleną Gomez, można śmiało powiedzieć, iż serial przez cały czas przyjemnie się ogląda z rodziną lub można na nim polegać, jeżeli chodzi o niezawodny – jeżeli nie nieco przewidywalny – śmiech. Jednak tylko Murders in the Building Sezon 4? To inna historia.

Po rozwiązaniu sprawy morderstwa Bena Glenroya (Paul Rudd) pod koniec trzeciego sezonu – uwaga, spoiler, było to zabójstwo tag-team pomiędzy Donną DeMeo (Linda Edmond) i Cliffem DeMeo (Wesley Taylor) – gang wrócił do ukochanego Arconia, aby uczcić udany wieczór (ponownego) otwarcia musicalu Olivera Death Rattle Dazzle, tylko po to, by w budynku miało miejsce kolejne morderstwo. Niestety, tym razem zastrzelony został długoletni przyjaciel i dubler Charlesa, Sazz Pataki (Jane Lynch).

Biorąc pod uwagę fakt, iż serial trwa już cztery sezony, a widzowie przyzwyczaili się już do puenty, scenarzyści i producenci mieli wszelkie możliwości, żeby do niego zadzwonić i nagrać kolejny, wystarczająco dobry sezon, w którym główny ciężar komedii pochodzi z głównego bohatera. trio – Charles-Haden Savage (Steve Martin), Mabel Mora (Selena Gomez) i Oliver Putnam (Martin Short) – rywalizuje ze sobą.

Jak dotąd sezon 4 robił wszystko, tylko nie grał ostrożnie.

Zamiast pozostać w Wielkim Jabłku, gdzie miały miejsce pierwsze trzy sezony, ekipa rozpoczęła sezon 4 od lotu do Los Angeles na wino i kolację w restauracji Paramount, chcąc zamienić swój hitowy podcast w film fabularny. To w Kalifornii spotykamy się z dziewczyną Olivera, Lorettą Durkin (Meryl Streep), i poznajemy gwiazdorską listę aktorów, producentów i reżyserów zaangażowanych w film. W tym sezonie wśród rekrutów znaleźli się Molly Shannon jako dyrektor wykonawczy Paramount Bev Melon, Catherine Cohen i Siena Werber jako duet reżyserski sióstr Brothers, gwiazda Pachinko Jin Ha jako scenarzysta oraz Eugene Levy, Eva Longoria i Zach Galifianakis, każdy wcielający się w fabularyzowaną wersję siebie ponieważ zostali obsadzeni w filmowej wersji Olivera (Galifianakis), Mabel (Longoria) i Charlesa (Levy).

Disneya

Co więcej, gdy główne trio – czyli prawdziwi Oliver, Mabel i Charles – pod koniec 4. odcinka 1. sezonu dowiadują się, iż Sazz został zamordowany, po raz kolejny zostajemy wprowadzeni w koncepcję mordercy ukrywającego się w Arkonii . Na scenę wchodzi kolejna obsada postaci, w skład której wchodzą dziwaczni sąsiedzi, tacy jak Rudy (Kumail Nanjiani), Inez (Daphne Rubin-Vega) i Vince (Richard Kind), którzy gwałtownie wychodzą na jaw jako podejrzani w sprawie morderstwa ukochanego przyjaciela Charlesa i dublera kaskadera . Aha, czy wspominaliśmy, iż Da’Vine Joy Randolph i Amy Ryan ponownie wcielają się w role detektywa Donny Williams i Jana? Albo iż legenda tenisa John McEnroe ma epizod w odcinku 5, w którym mrugniesz i przegapisz to?

W większości sytuacji posiadanie na planie tak wielu znanych gwiazd to przepis na katastrofę – choćby nie wspomnieliśmy, iż Melissa McCarthy pojawia się w odcinku 7 lub iż Paul Rudd powraca jako inna postać niż w okresie 3 rolę, tym razem w roli pechowego irlandzkiego kaskadera… tak pełen talentów jest ten sezon. Wielokrotnie wydaje się, iż jakikolwiek program lub film, który próbuje zgromadzić tak wielu niesamowitych ludzi w jednym pomieszczeniu, nie zapewnia gotowego produktu zasługującego na pochwałę. Ponownie mówimy, iż tak nie jest w okresie 4 OMITB.

Disneya

Od końcowych momentów premierowego odcinka sezonu scenarzyści i producenci dają jasno do zrozumienia, iż ​​będzie to projekt inny pod względem tonalnym niż poprzednie sezony. Chociaż pierwsze trzy sezony z pewnością miały swoje wzruszające momenty – kto może zapomnieć Mabel, wyobrażającą sobie Bena Glenroya (Rudd) mówiącego jej: „Możesz sobie pozwolić na niespieszny czas, Mabel. Jedyne, na co nie możesz sobie pozwolić, to marnowanie tego” – wypadają kiepsko w porównaniu z sezonem 4, jak dotąd.

Ponieważ Charles staje w obliczu poczucia egzystencjalizmu po stracie najbliższego przyjaciela, jakiego kiedykolwiek miał, wkłada wszystko, co w jego mocy, aby złapać jej zabójcę w ramach ostatniego aktu miłości, marząc choćby o ostatnim wspólnym spacerze i wspominając ich wczesne lata podczas przesłuchiwania podejrzanych. Później czeka go także trudna rozmowa ze swoją siostrą Doreen (McCarthy), co dodaje serialowi introspektywnego punktu widzenia, którym chętnie się zajmuje.

Podobnie Mabel – niepewna kim jest i co robi ze swoim życiem – wykorzystuje swoją nieskończoną ilość wolnego czasu (kiedy nie poluje lub nie jest ścigana przez zabójcę), aby spróbować uporządkować swoje życie. Nie dajcie się jednak zwieść słodko-gorzkim momentom, w czwartej części mamy do czynienia z nieprzerwanymi żartami i delirium.

Disneya

Podczas gdy sezony 1, 2 i 3 utrzymywały serial w zgodzie z rzeczywistością (lub przynajmniej jej nieco przesadzoną wersją), sezon 4 wyrzucił ten pomysł przez okno. W ten sposób serial faktycznie miał swój moment Pinokia, deklarując: „Nie mam żadnych zobowiązań” i decydując się na zrobienie z siebie najbardziej zabawnej wersji, jaką może być. Na przykład w jednej scenie z odcinka 4 Glen Stubbins (Rudd) wskakuje na maskę samochodu i rzuca się do kosza na śmieci, próbując zaimponować głównemu trio.

Wcześniej w tym samym odcinku Oliver miał swój własny moment, w którym wybuchnął głośnym śmiechem, gdy głośno próbował komunikować się ze swoim iPadem, ku wielkiemu przerażeniu Charlesa i Mabel. „Jasność spada! Tablet, zmniejsz jasność” – mówi Oliver, po czym próbuje zwrócić na siebie uwagę asystentki AI Apple, Siri, nazywając ją „Susie”. To głupia scena, ale rozśmieszyła mnie w sposób, w jaki dawno się nie uśmiechałem. Film rozprzestrzenił się także w mediach społecznościowych dzięki niezrównanej dostawie Shorta.

Przejdźmy do odcinka 7, w którym całkowicie zboczyliśmy z torów i jesteśmy świadkami walki pomiędzy Lorettą i Doreen o Olivera… bo czemu nie? Dochodzi do bójki w obecności Bev Melon, głównego trio i aktorów – Longoria choćby wkracza do akcji i radzi Doreen, jak wydostać się z uścisku Loretty. Cała próba kończy się, gdy Loretta bije Doreen jej warkoczami, podczas gdy Doreen bierze odwet, gryząc Lorettę. Wystarczy powiedzieć, iż jest to wspaniała telewizja.

Gdzie indziej na świecie będziesz mógł zobaczyć, jak jedna z najbardziej utytułowanych aktorek wszech czasów udaje atak na rozrusznik serca, a następnie kopie w twarz skarb narodowy w związku z Martinem Shortem? Nigdzie nie ma odpowiedzi.

To wszystko w dodatku do stale rosnącej tajemnicy dotyczącej tego, kto próbuje zabić gospodarzy podcastu Only Murders, a kto zabił Sazza. Co więcej, wygląda na to, iż aby odpowiedzieć na to pytanie, być może cofniemy się do sezonu 1 i załatamy dziury w fabule, które wówczas pozostały nienaprawione. Kto zostawił notatkę na drzwiach Jana? Kto otruł psa Winnie? Stworzenie dobrze zaokrąglonej fabuły w jednym sezonie jest wyczynem samym w sobie. Wracanie do przeszłości i naprawianie problemów poruszonych przez fanów – to zobowiązanie do dobrego opowiadania historii.

Mógłbym tak wymieniać bez końca, ale najlepiej będzie, jeżeli weźmiesz pilota do ręki i zaczniesz oglądać. Prawdopodobnie przekonasz się, iż to nie tylko najlepszy sezon serialu, ale także jeden z najlepszych programów komediowych w telewizji.

Pierwsze osiem odcinków czwartego sezonu Only Murders in the Building jest teraz transmitowanych strumieniowo w Hulu i Disney+. Nowe odcinki ukazują się we wtorki, a pierwsze trzy sezony można oglądać w tej chwili w Disney+ i Hulu.

Idź do oryginalnego materiału