Pocket FM: baśniowa maszyna

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Laxman, znany również jako Lucky, pracuje w sklepie Chaman Medical Store w New Delhi w Indiach. Któregoś dnia do sklepu dzwoni rozpieszczony syn miejscowego biznesmena i prosi o pudełko prezerwatyw. Chociaż na zewnątrz pada deszcz, jego niemiły szef żąda, aby Lucky osobiście dostarczył dostawę niegrzecznemu klientowi. To, co widzi Lucky, kiedy się pojawia, wprawia go w zakłopotanie. Oto ona, Dimple, dziewczyna Lucky’ego, w ramionach innego mężczyzny. Załamany Lucky przez całą noc włóczy się po ulicach Delhi, aż do chwili, gdy odbiera kolejny telefon, tym razem od przedstawiciela niezwykle bogatej rodziny Aggarwal: „Gratulacje! Zdałeś test ubóstwa. Jesteś teraz jedynym spadkobiercą całego imperium Aggarwal.

Ta przędza od szmat do bogactwa, Instamilioner, to jedna z najpopularniejszych historii w Pocket FM, indyjskiej aplikacji do strumieniowego przesyłania dźwięku. To działa jak Audible, ale zamiast dopracowanych audiobooków profesjonalnych autorów słuchasz programów tworzonych przez użytkowników z tytułami takimi jak Z tobą piekło, Zakochany szaleniecI Odrzucony miliarder.

Historie od szmat do bogactwa na platformie jak Instamilioner czujesz się jak meta alegoria działania Pocket FM. Obiecują swoim pisarzom światełko w tunelu — pisz dalej; Twoja historia może stać się wirusowa, katapultując Cię do sławy i bogactwa.

Od grudnia 2024 r. angielska wersja Instamilioner ma ponad 1300 odcinków, które użytkownicy odtworzyli ponad 235 milionów razy. Seria zarobił 15 milionów dolarów, według Do Tygodnik SF. Kolejna seria, Ratując Noręsaga o zemście przedstawiająca kobietę, której rodzina unika jej zajścia w ciążę (oczywiście nigdy nie uprawiając seksu), liczy ponad 2300 odcinków i zarobił 18 milionów dolarów.

Pocket FM został pierwotnie stworzony przez indyjskich inżynierów na rynek indyjski. Jednak w 2022 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Stany Zjednoczone – rynek znacznie bardziej lukratywny. w tej chwili platforma generuje 70 procent swoich przychodów w USA, powiedział przedstawiciel firmy Krawędź. W marcu Pocket FM zebrał 103 miliony dolarów finansowania przy wycenie 750 milionów dolarów.

Jednak choć wycena Pocket FM kwitnie, rozległa sieć autorów często nie podziela sukcesu i uważa, iż ​​wymagania platformy są dławiące.

Amina SB, 19 lat, początkująca pisarka i właścicielka kawiarni w Abudży w Nigerii, uwielbia to, iż publikując powieści audio w Pocket FM, może dotrzeć do znacznie większej liczby osób niż dzięki zwykłego SMS-a. W kwietniu tego roku Amina napisała na platformie 15 000 słów i złożyła wniosek o zawarcie umowy z firmą. Czekając na odpowiedź, ciągle „przesyłała, przesyłała, przesyłała” rozdziały. Wreszcie po miesiącu Pocket FM wysłało jej „na wyłączność” kontrakt, w którym zapewniał, iż przekształci jej powieść w format audio, ale nie będzie mogła ponownie opublikować tej historii w innym miejscu. Po napisaniu 45 000 słów pod tytułem powieści Więź gorzkich rywali według losuza co zarobiła łącznie 229 dolarów, Amina twierdzi, iż Pocket FM odmówiło promowania jej książki, ponieważ nie miała wystarczającej liczby słuchaczy.

„Oczywiście nie udało mi się zdobyć wystarczającej liczby słuchaczy. Minęły dopiero dwa miesiące od ukazania się mojej książki, a oni nie pomogli mi jej wypromować” – mówi Amina Krawędź. Mówi, iż nie będzie dalej pisać dla tej platformy i iż „nie jest to dobre dla początkujących pisarzy”, którzy mogą czuć się „załamani” i „myśleć, iż ponoszą porażkę”.

Proszą Cię o dalsze publikowanie i publikowanie, a możesz zostać gwiazdą, co oznacza natychmiastowe bogactwo i status

Oprócz imponujących liczb Pocket FM jest w zasadzie młynem treści dla fikcji audio i przykładem tego, co się dzieje, gdy firma technologiczna zajmuje się produkcją historii na dużą skalę i ponad granicami kulturowymi. Już teraz firma publikuje przetłumaczone i oryginalne historie w języku angielskim, hindi i kilku językach południowoindyjskich. Teraz próbuje penetrować także rynki niemiecki, portugalski i hiszpańskojęzyczny.

Aby wyprodukować ogromną ilość treści, Pocket FM korzysta z rozległej sieci pełnoetatowych i kontraktowych redaktorów oraz autorów z całego świata. Autor może publikować w Pocket FM, klikając przycisk „Napisz” w aplikacji. Po napisaniu 15 000 słów firma wysyła Ci umowę zawierającą szczegółowe informacje na temat Twoich praw i płatności. Następnie samodzielnie nagrywasz dźwięk/dźwięk do historii lub od początku 2024 r. użyjesz sztucznej inteligencji do konwersji tekstu na mowę. jeżeli Twoja historia stanie się popularna wśród słuchaczy, Pocket FM może zatrudnić aktorów głosowych do Twojego programu, a także zainwestować w jego marketing.

„Zasadniczo jestem przeciwny temu, aby ktoś miał odźwiernego… wtedy, gdy ktoś decyduje, czy dana historia jest wystarczająco dobra, czy nie” – mówi Rohan Nayak, jeden z trzech współzałożycieli Pocket FM. Nayak mówi, iż choć Pocket FM jest platformą rozrywkową, jego wizją zawsze było stworzenie przestrzeni, w której pisarze z całego świata będą mogli publikować swoje opowiadania. „To przypomina platformę demokratyczną” – dodaje.

Pocket FM opowiada Krawędź iż większość jego autorów mieszka w Indiach i USA. Wydaje się jednak, iż spora grupa istnieje także w Nigerii, gdzie autorzy Pocket FM spędzają czas, wymieniając się wskazówkami i obawami w grupach na Facebooku i wątkach na Reddicie.

Miracle Ubah, 26 lat, również Nigeryjczyk, po raz pierwszy zetknął się z Pocket FM podczas kursu pisania. Ale po napisaniu 9 000 słów na platformę doświadczył blokady pisarskiej. Rozwiązanie Ubaha: zlecić pisanie komuś innemu, zapłacić mu część tego, co Pocket FM płaci Ubah, a resztę zatrzymać dla siebie.

Kontrakt Ubaha z Pocket FM zapewnia mu 375 dolarów miesięcznie, przy założeniu, iż powieść zdobędzie co najmniej 2000 słuchaczy, z czego 38 proc. zalicza się do słuchaczy „aktywnych”, czyli osób słuchających programu codziennie. Dla nowego użytkownika przyciągnięcie tak wielu stałych słuchaczy jest ogromnym wyzwaniem – Ubah też ma z tym problemy. Wykonawca napisał około 50 000 słów, ale Ubah twierdzi, iż nie zarabia wystarczająco dużo i zamierza wycofać publikację powieści.

Twórcy Pocket FM wpadli w pułapkę 22: algorytm platformy będzie promował ich powieść tylko wtedy, gdy będzie już popularna wśród słuchaczy. Na grupach na Facebooku np Centrum pisarzy Pocket FM I Książka audio Pocket FM (pisarze i słuchacze)często można spotkać ludzi proszących członków grupy o posłuchanie ich powieści.

Pocket FM nie jest pierwszą platformą z tyrańskim algorytmem. Firmy takie jak YouTube i TikTok również działają podobnie — proszą Cię o dalsze publikowanie i publikowanie, a możesz zostać gwiazdą, co oznacza natychmiastowe bogactwo i status.

„Chcą spróbować. Myślą, iż może będę miał szczęście.

Porzuciwszy marzenia o pisarstwie audio, Amina pracuje teraz jako redaktor ds. zakupów w Pocket FM, co oznacza, iż ​​pomaga firmie zatrudniać innych pisarzy. Firma płaci jej 50 dolarów za każdego nowego pisarza, którego zatrudnia. Mówi, iż zdecydowanie woli tę pracę od pisania dla nich, ponieważ „nie pracuje w obawie, iż nie otrzyma zapłaty [her] już nie pracować.” Ostrzega także osoby, z którymi rozmawia: nie zna osobiście nikogo, kogo historia stała się popularna i kto zarobił znaczne dochody dzięki Pocket FM.

Mimo to urok przekształcania ich tekstów w dźwięk i uderzające złoto w dalszym ciągu przyciąga na platformę coraz więcej aspirujących pisarzy. „Chcą spróbować. Myślą, iż może będę mieć szczęście – dodaje.

Podobnie jak wiele innych firm, Pocket FM również wskakuje do pociągu AI. Na początku tego roku ogłoszony partnerstwo z firmą ElevenLabs zajmującą się klonowaniem głosu AI. Platforma chce potroić swoją bibliotekę treści, liczącą ponad 100 000 godzin, i twierdzi, iż narzędzia oparte na sztucznej inteligencji pomogły obniżyć koszty o 90 procent. Przed generatywną sztuczną inteligencją pisarzom tworzenie treści audio było znacznie trudniejsze. choćby jeżeli ktoś miałby wysokiej jakości narzędzia do nagrywania, byłby w stanie wyprodukować tylko około 30 minut wysokiej jakości treści audio dziennie. Ale „dzięki narzędziom AI wydajność ta może być 10 razy większa” powiedział Prateek Dixitwspółzałożyciel Nayaka, do TechCrunch.

Chociaż głosowi generowanemu przez sztuczną inteligencję brakuje emocjonalnego wydźwięku i „nie jest najlepszy”, Nayak przyznaje, iż jest „wystarczająco dobry” i „wyrównuje szanse”. Pocket FM nie przestanie zatrudniać ludzkich aktorów głosowych do swoich najlepszych programów, twierdzi Nayak, ponieważ „w ostatecznym rozrachunku, mówiąc szczerze… ludzki głos i ludzka adaptacja… to inny poziom kreatywności”.

Marzenia firmy dotyczące sztucznej inteligencji nie kończą się tylko na konwersji większej liczby skryptów tekstowych na dźwięk. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Pocket FM uruchomi narzędzie do adaptacji sztucznej inteligencji, które umożliwi pisarzom błyskawiczne publikowanie opowiadań w wielu językach, dzięki czemu platforma stanie się jeszcze „bardziej demokratyczna”. Nayak twierdzi, iż nie przewiduje, aby sztuczna inteligencja zastąpiła globalną grupę autorów Pocket FM. Wyobraża sobie raczej to nowe narzędzie jako „asystenta sztucznej inteligencji”, który umożliwiłby im opublikowanie tej samej historii w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim itd.

Ale co tracimy, tworząc historie jednym kliknięciem?

Zapytana, co sądzi o kreatywnym pisarstwie AI, Amina odpowiada: „Nienawidzę tego. Nienawidzę tego. Myślę, iż to niesprawiedliwe wobec pisarzy, ponieważ cały nasz czas wykorzystujemy na pisanie, pisanie i pisanie. Ale dzięki sztucznej inteligencji jest to po prostu proste.” Mówi, iż sztuczna inteligencja wydaje się „oszukiwać” i „jest naprawdę zła”. Balqis, inny pisarz nigeryjski Krawędź z którym rozmawiałem, twierdzi, iż wykorzystanie sztucznej inteligencji „sprawiłoby, iż Pocket FM spadłby naprawdę nisko”. Najpopularniejsze historie Pocket FM, takie jak Instamilioner I Ratując Norę są pełne zwrotów akcji i burzliwych ludzkich uczuć, a „ostatecznie sztucznej inteligencji brakuje emocji”.

Pocket FM rozwija się dzięki „aktywnej społeczności twórców, składającej się z wykwalifikowanych gawędziarzy, utalentowanych lektorów i pomysłowych pisarzy” według stronie internetowej platformy. Prawda jest taka, iż ​​niezależnie od tego, jak duży będzie Pocket FM, większość jego twórców nie otrzyma w najbliższym czasie szczęśliwego telefonu.



Source link

Idź do oryginalnego materiału