Oszałamiająca gra niezależna Gris ma teraz piękną kontynuację opowieści o miłości i stracie

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Po uruchomieniu Gris, piękna gra odkrywająca smutekzespół Nomada Studio w Barcelonie potrzebował długiej przerwy. Spędzili około pół roku, choćby nie myśląc o tym, co będzie dalej, unikając słów takich jak „Jedność” czy „kontynuacja”. Ostatecznie reżyser Conrad Roset, który w tym czasie został rodzicem, wpadł na pomysł podobnego doświadczenia, które wprowadziłoby nowego towarzysza, umożliwiając graczom nawiązanie kontaktu z inną postacią i opiekę nad nią.

„Powiedziałem mu, iż nie ma problemu, jeżeli nie jest to czworonożne zwierzę, możesz robić, co chcesz” – mówi główny producent Roger Mendoza, zauważając, iż animowanie stworzeń z dużą liczbą nóg może być „dość bolesne”. Ale reżyserowi udało się uzasadnić grę o nazwie Newa o młodej kobiecie, która wyrusza w pełną emocji podróż z magicznym lisem. „Myślę, iż było warto” – przyznaje Mendoza.

Newa ukaże się 15 października (wyjdzie na PC, Switch, Xbox i PS5) i nie tylko Gristo oszałamiająco animowana przygoda 2D. Gracze wcielają się w młodą kobietę opiekującą się młodym lisem o imieniu Neva, próbując zapewnić mu bezpieczeństwo w świecie pełnym mrocznych sił, które wyglądają na wyrwane Duchowy wyjazd. Ukończenie zajmuje tylko około pięciu godzin, ale gra obejmuje długi okres czasu; każdy rozdział to inna pora roku i widać, jak lis rośnie z biegiem czasu. Na początku jest to stosunkowo bezbronny szczeniak, ale pod koniec staje się Twoim obrońcą.

Newa I Gris mają ze sobą wiele wspólnego: krótki czas trwania, przystępną rozgrywkę, niesamowitą grafikę i animację oraz narrację opowiedzianą niemal wyłącznie bez słów. (Newa ma trochę podkładu głosowego, ale jest to wiele odmian bohaterki wołającej imię Nevy. „Myślę, iż nagraliśmy 500 różnych sposobów mówienia Neva” – żartuje Mendoza.) Nowa gra wprowadza jednak także dwie główne funkcje: nie tylko drugą postać, ale także walkę.

„Kiedy nie ma jej przy tobie, naprawdę to czujesz”.

Według Mendozy ten drugi był inspirowany pierwszym. „[The addition of Neva] w pewnym sensie wzięła się ta walka — pomyśleliśmy, iż dobrą mechaniką będzie połączenie faktu, iż mamy teraz towarzysza” – wyjaśnia. Na początku musisz walczyć, aby chronić lisa, ale gdy on dorasta i zmienia się, jego dynamika również się zmienia. „Teraz to ona się tobą opiekuje” – mówi Mendoza. „Kiedy nie ma jej przy tobie, naprawdę to czujesz. Walka wydawała mi się dobrym sposobem na powiązanie wszystkiego w jedną całość.

Stworzyło to szereg wyzwań projektowych, zwłaszcza pod względem dostępności. Jeden z Gris‘ największą zaletą była łatwość chwytania i grania; działało to dobrze choćby na ekranie dotykowym telefona. Ale oznaczała to dodatkowa warstwa złożoności wynikająca z walki i towarzysza Newa „nie jest tak przystępny jak Gris– twierdzi Mendoza. „To coś, o czym wiedzieliśmy wcześnie; w momencie dodania większej liczby elementów sterujących staje się to trudniejsze.” Aby to uwzględnić, twórcy od początku zaprojektowali grę z trybem fabularnym, w którym nie można zginąć w bitwie. „To był sposób na znalezienie adekwatnej równowagi” – mówi.

Sukces Gris — gra sprzedał się do tej pory w ponad 3 milionach egzemplarzy — dało studiu pewność, iż może podążać w bardziej ambitnych kierunkach, ale także przez cały czas wykorzystywać swoje mocne strony. Mendoza twierdzi, iż jedną z głównych wniosków płynących z tej gry było to, iż „można stworzyć mocną narrację bez użycia słów. To coś, o czym nie mieliśmy pojęcia, czy się sprawdzi Gris.” Newa idzie o krok dalej, oferując bardziej bezpośrednią fabułę, która porusza wiele tematów jednocześnie – nie tylko ewoluujący charakter relacji rodzicielskiej, ale także jawne tematy dotyczące niszczenia środowiska. Ponownie, ta historia jest przekazywana niemal wyłącznie poprzez sztukę, dźwięk i animację.

Druga ważna nauka, z której się uczymy Gris był bardziej praktyczny. Jednym z głównych powodów, dla których tworzenie gry było tak stresujące i wymagało tak długich wakacji po premierze, był stosunkowo mały zespół. Tak naprawdę pracowało nad nim tylko dwóch programistów Gris w ogóle, zmuszając do spędzania wielu późnych nocy i długich godzin pracy. Teraz, gdy wielu członków Nomady jest już trochę starszych i ma własne rodziny, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym staje się znacznie większym priorytetem. I tak jedna z najważniejszych zmian pomiędzy Gris I Newa była pozornie prosta: „zatrudniliśmy więcej programistów”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału