„One more than 1o” Marleny Kudlickiej w Kestner Gesselschaft w Hanowerze

magazynszum.pl 2 tygodni temu

W Kestner Gesselschaft w Hanowerze można przez cały czas oglądać relief Marleny Kudlickiej One more than 1o, 2023, zamówiony z okazji wystawy „Der neue Mensch, der Ansager, der Konstrukteur. El Lissitzky: Das Selbstbildnis als Kestner Gesellschaft, która trwała od 8 lipca do 1 października ubiegłego roku. Monumentalna instalacja mierzy w podstawie 19 metrów i jest rozłożona na ścianie pasem o wysokości 4 metrów.

Marlena Kudlicka, „one more than 1o, fot. Roland Schmidt, dzięki uprzejmości artystki
Marlena Kudlicka, „one more than 1o, fot. Roland Schmidt, dzięki uprzejmości artystki
Marlena Kudlicka, „one more than 1o, fot. Roland Schmidt, dzięki uprzejmości artystki
Marlena Kudlicka, „one more than 1o, fot. Roland Schmidt, dzięki uprzejmości artystki

Geometryczne elementy zostały zainstalowane w różnej odległości od tła i w tej skali tworzą one przestrzenną grę masywnych, powiększonych do rozmiarów rzeźby typograficznych znaków. Towarzyszy tej pracy mniejsza kompozycja naścienna pt one more than 1o. Ingredients . Kuratorem ekspozycji jest Adam Budak, który od 2020 roku prowadzi Kestner Gesselschaft. Jego bardzo interesujący i ambitny program koncentruje się na eksplorowaniu lokalnych historii i konstruowaniu związanych z nimi narracji wystawowych. Ze względu na działalność El Lisitzkiego w Hanowerze i zrealizowany przez niego w 1927 roku Abstrakte Kabinett w miejscowym Provinzialmuseum (obecni jego rekonstrukcja znajduje się w Spengler Museum tamże), Budak poświęcił duży projekt temu właśnie artyście. w tej chwili w przygotowaniu jest wystawa związana z Hanną Arendt, dla której Hanower był miastem urodzenia.

Marlena Kudlicka, „one more than 1o, fot. Roland Schmidt, dzięki uprzejmości artystki
Marlena Kudlicka, „one more than 1o, fot. Roland Schmidt, dzięki uprzejmości artystki
Marlena Kudlicka, „one more than 1o, fot. Roland Schmidt, dzięki uprzejmości artystki
Marlena Kudlicka, „one more than 1o, fot. Roland Schmidt, dzięki uprzejmości artystki

Formalnie twórczość Marleny Kudlickiej mieści się w szeroko rozumianej estetyce konstruktywizmu, stąd jej nieprzypadkowa obecność w projekcie poświęconym El Lisitzkiemu. Jednocześnie komponent językowy jej prac jest już owocem filozofii poststrukturalnej i czyni je na wskroś współczesnymi. Kudlicka studiowała malarstwo, grafikę i rzeźbę w Akademii Sztuki Pięknych w Poznaniu w latach 1993-98. w tej chwili mieszka i pracuje w Berlinie i w Poznaniu.

Idź do oryginalnego materiału