Trójmiejska oficyna rozpoczyna publikację szerokiego projektu: czterech trzypłytowych kompaktowych kompilacji rozproszonych nagrań, zrealizowanych przez belgijskiego producenta Dirka Serriesa pod nazwą Vidna Obmana.
Vidna Obmana „Twilight Of Perception Redux Volume One”
Po już dosyć pokaźnej serii wznowień klasycznych albumów, przyszedł czas na kolejną, prawdziwą gratkę dla fanów projektu Dirka Serriesa. Kompilacja „Twilight Of Perception Redux Volume One” otwiera zbiór rzadkich nagrań, często niepublikowanych wcześniej lub rozproszonych na różnego rodzaju składankach, małych formatach, które dzisiaj praktycznie są nie do zdobycia, a pochodzących z lat 1990-1998.
Teraz zostały zebrane w jednym miejscu, uporządkowane, ponownie zremasterowane i opatrzone adekwatnym komentarzem autora. Ten zbiór, zaplanowany przynajmniej na cztery odsłony trzypłytowych kompilacji, stanowi jednocześnie rzetelne kompendium oraz uzupełnienie obszernej dyskografii projektu Vidna Obmana.
Jarl „Receptor Radiation”
To już ósmy album czeskiego producenta, wydany przez Zoharum. Na krążek składają się cztery utwory. Dwa realizowane są po około 20 minut, a pozostałe dwa około 10 minut. Ich tytuły oznaczają Skalę Procesu Promieniowania 1-4. Od 25% na początku albumu do 100% na końcu albumu.
Pod względem brzmienia, to kontynuacja pomysłów zapoczątkowanych na wcześniejszych publikacjach z Zoharum: „Isolation Colours” i „Mind Rotation”, ale także nawiązanie do wydanego niedawno materiału „Neurotransmitters-Sphere-Music”. Blisko 60 minut melodyjnych, hipnotycznych, psychodelicznych, intensywnych, repetytywnych struktur dźwiękowych, wydobytych dzięki różnokolorowych kabli z syntezatorów analogowych.
Dusseldorf (A Polish-German Related Project) „Bunker Musick”
Koncept „Bunker Musick” dojrzewał od dłuższego czasu w głowie Toma Axera z Dusseldorf, który do jego realizacji zaprosił Leandera Roenicka z Elektrokraft. W ten sposób zawiązała się polsko-niemiecka kooperacja, w ramach której artyści stworzyli intrygujący album, zainspirowany tematyką wojenną.
Nie jest on jednak ani apoteozą bohaterskiej walki, ani hołdem dla poległych ofiar konfliktów, ale stanowi ona jedynie tło do poruszenia tematu psychologii żołnierza. By nadać uniwersalnego charakteru, tytuły poszczególnych utworów odnoszą się do różnych fortyfikacji, znajdujących się po obu stronach konfliktu. Muzycznie to wywiedziona z industrialu lat 80. rytmiczna synteza EBM i electro.
Galaktyka mięsa „Lejek bólu”
Pod szyldem Galaktyka Mięsa ukrywa się duet, który powstał we Wrocławiu i zadebiutował przed już niemal dwoma laty własną ścieżką dźwiękową do nieistniejącego filmu „Galaxy of Flesh”, który internetowi tricksterzy przypisali samemu Davidovi Cronenbergowi. Zawarte na wydawnictwie nagrania lokowały się w szerokim spektrum nowej elektroniki – od industrialu po techno.
Na swej nowej płycie Jakub Knoll i Łukasz Bejnar zwracają się w stronę bardziej piosenkowej formuły. Nie rezygnują przy tym z niepokojących i zgrzytliwych brzmień, bliskich zarówno kraut-rockowi, jak i EBM. Całość jest mocno zróżnicowana i układa się w spójną muzyczno-słowną opowieść w stylu sci-fi.
Escape From Warsaw „Transit The Specter Of War”
Trzy lata po opublikowaniu „Korozji” warszawski projekt powraca z nowym materiałem. To jedenaście nagrań, z jednej strony konsekwentnie zrealizowanych w duchu lo-fi, jednak ukazujących twórczość Karola Suki w nieco odświeżonej formule.
Dalej odnaleźć można w jego twórczości echa electro, acidu i dubu, jednak w warstwie brzmieniowej wyraźniej słyszalne są surowe, wręcz metaliczne brzmienia i industrialne pogłosy, czy fieldrecordingowe efekty, towarzyszący niemalże do ostatniej nuty. To właśnie za sprawą tego brzmienia, niekiedy przywołującego skojarzenie z muzyką psy-trance, wpuszczonego w struktury poszczególnych utworów, udało się Escape From Warsaw wypracować spójną i odświeżoną formułę.