Mamy już ponad połowę grudnia, co oznacza, iż rok 2025 jest tuż za rogiem, a w nim cała gama nowych filmów, na które czekamy z niecierpliwością. Zanim to jednak nastąpi, w tym miesiącu w serwisie Netflix pozostało mnóstwo przyzwoitych filmów science-fiction, które zapewnią ci energię do nowego roku!
W tym miesiącu mamy thriller akcji Michaela Baya o przekształcaniu robotów, który zapoczątkował całą serię kinową, brutalny i hałaśliwy thriller cyberpunkowy z Loganem Marshallem-Greenem w roli głównej oraz kultową klasyczną przygodę z pulpą osadzoną w alternatywnym wszechświecie lat 30. XX wieku wypełnionym gigantami latające roboty!
Przyjrzyjmy się, co ma do zaoferowania ten miesiąc!
Wybór redaktora: Transformatory
Dyrektor: Michaela Baya
Rzucać: Shia LaBeouf, Megan Fox i Josh Duhamel
Pomimo tego, iż ukazał się zaledwie rok wcześniej Iron Man I Mroczny RycerzMichaela Baya Transformatory czuje się całkowicie odłączony od niemal każdego hitu CGI, który pojawił się po nim. Tam, gdzie filmy o superbohaterach były bardziej ironiczne i sarkastyczne, Transformatory to szokująco szczery film, z przemożnym sercem i prawie bez cynizmu – mimo iż jest to film oparty na marce zabawek.
Nie jestem tu, żeby ci powiedzieć Transformatory jest dobre — jest absolutnie dobre, ale powinieneś już o tym wiedzieć. Zamiast tego przyszedłem ci powiedzieć, żebyś obejrzał jeszcze raz Transformatory aby zobaczyć krótki wgląd w to, jak mogły wyglądać hity kinowe z 2010 roku. Nie jestem do końca pewien, czy to lepiej, czy gorzej od tego, co otrzymaliśmy, ale fascynujące jest ponowne obejrzenie tego filmu teraz, gdy wygląda zupełnie inaczej niż wszystko, co było po nim – oczywiście z wyjątkiem jego własnych sequeli. — Austena Goslina
Dyrektor: Leigha Whannella
Rzucać: Logana Marshalla-Greena, Betty Gabriel i Harrisona Gilbertsona
Aktualizacja może być najlepszym filmem cyberpunkowym ostatniej dekady. Fabuła opowiada o mężczyźnie, który zostaje sparaliżowany po strasznym wypadku samochodowym, którego celem było zamordowanie jego żony. Aby zemścić się za jej śmierć, przyjmuje chip komputerowy, który przejmuje kontrolę nad jego ciałem, dając mu niesamowitą siłę, szybkość i zwinność.
To dość rozpoznawalna koncepcja, ale Aktualizacja udaje mu się nadać filmowi świeżość i oryginalność, w dużej mierze dzięki niezwykle zabawnemu scenariuszowi i doskonałej grze Logana Marshalla-Greena, który odgrywa niektóre z najzabawniejszych momentów filmu niczym nieszczęsny pasażer przemocy i chaosu, jakich dopuszcza się jego ciało . —AG
Kapitan Nieba i świat jutra
Dyrektor: Kerry’ego Conrana
Rzucać: Gwyneth Paltrow, Jude Law i Giovanni Ribisi
Przygoda Kerry’ego Conrana z 2004 r. dotycząca pulpy jest dziełem miłości. Stworzony wspólnie z jego bratem, scenografem Kevinem Conranem, Kapitan Nieba i świat jutra Jude Law wciela się w Josepha Sullivana, najemnego pilota myśliwca posługującego się znakiem wywoławczym „Sky Captain”, który łączy siły ze swoją byłą dziennikarką Polly Perkins (Gwyneth Paltrow), aby powstrzymać szalonego naukowca przed terroryzowaniem świata swoją armią gigantów latające roboty.
Film jest bezwstydnym hołdem złożonym serialom przygodowym z lat 30. XX wieku, z Dieselpunkowymi projektami i wysokimi drapaczami chmur otoczonymi reflektorami i pływającymi sterowcami. Kapitan Nieba i świat jutrawykorzystanie technologii „wirtualnego backlotu” wywarło ogromny wpływ, inspirując wygląd i produkcję takich filmów 300 I Miasto grzechu. Od tego czasu Conran nie wyreżyserował żadnego filmu, ale jeżeli ma to być jedyny film, jaki w jego życiu nakręcił, pozostawienie po sobie wspaniałego dziedzictwa. — Toussaint Egan