Najlepsze filmy, które pojawiły się w styczniu w serwisach Netflix, Max, Prime i Hulu

cyberfeed.pl 2 dni temu


Szczęśliwego Nowego Roku, czytelnicy Polygon! Rok 2024 już minął; niech żyje rok 2025, a przynajmniej następny… *spogląda na kalendarz* 361 dni.

Rok zaczyna się mocno, z dużą ilością wyczekiwane premiery kinowew tym Stevena Soderbergha ObecnośćLeigha Whannella WilkI Den of Thieves 2: Pantera. jeżeli jednak szukasz czegoś do oglądania w zaciszu własnego domu, masz tyle samo opcji do wyboru, jeżeli nie więcej! W tym miesiącu mamy arcydzieło Christophera Nolana, które niedawno obchodziło 10. rocznicę powstania, przełomowy debiut Paula Thomasa Andersona z Markiem Wahlbergiem i Burtem Reynoldsem w rolach głównych oraz prawdopodobnie najlepszy film o Batmanie, jaki kiedykolwiek powstał.

Zagłębmy się w szczegóły i zobaczmy, co przyniesie ten miesiąc!

Wybór redaktora: Międzygwiezdny

Zdjęcie: domowe wideo Warnera

Genre: Dramat science-fiction
Dyrektor: Christophera Nolana
Rzucać:
Matthew McConaugheya, Anne Hathaway i Jessiki Chastain

Minęło dziesięć lat od pierwszego, niezwykle udanego wydania Międzygwiezdny. Teraz, zaledwie kilka tygodni po powrocie do kin w kinach IMAX i 70 mm, jest dostępny w serwisie Netflix, dzięki czemu możesz oglądać go tyle razy, ile chcesz. jeżeli jednak nie widzieliście go ostatnio i przegapiliście teatralne odrodzenie, warto jeszcze raz obejrzeć galaktyczne arcydzieło Nolana.

Jest wiele powodów, dla których warto dawać Międzygwiezdny inne spojrzenie, łącznie z faktem, iż prawdopodobnie jest choćby lepsze, niż pamiętałeś. Ale od lat Oppenheimerastało się jasne, że Międzygwiezdny stanowi interesujący punkt pośredni w karierze Nolana. Reżysera od zawsze fascynował czas, ale to pierwszy moment w jego karierze, w którym tak naprawdę zaczyna badać, jak czas wpływa na człowieczeństwo jego bohaterów. To o wiele bardziej dojrzałe i dramatyczne podejście do tej koncepcji niż filmy tego typu Początekale to także istotny eksperyment na drodze do nakręcenia jego filmu biograficznego, który zdobył nagrodę dla najlepszego filmu. —Austena Goslina

Genre: Dramat science-fiction
Dyrektor: Larsa von Triera
Rzucać:
Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg i Alexander Skarsgård

Larsa von Triera Melancholia gwiazdy Kirsten Dunst (Maria Antonina) jako Justine, młoda panna młoda, która w przeddzień ślubu przeżywa epizod depresyjny. Kiedy zbuntowana planeta znana jako Melancholia pędzi w stronę Ziemi na kursie kolizyjnym, siostra Justine, Claire, stara się zachować spokój w obliczu nieuchronnej katastrofy, podczas gdy Justine ogarnia dziwna euforyczna rezygnacja, która ogarnia ją w ostatnich dniach planety. Melancholia to boleśnie piękna, ponura i wstrząsająca podróż przez depresję i nudę, jeden z najlepszych filmów von Triera w dotychczasowej historii. — Toussaint Egan

Obraz:

Genre: Dramat napadu
Dyrektor: Michaela Manna
Rzucać:
Al Pacino, Robert De Niro i Tom Sizemore

W thrillerze kryminalnym Michaela Manna z 1995 roku Al Pacino wciela się w Vincenta Hannę, ekscentrycznego i niezwykle kompetentnego detektywa policyjnego uwikłanego w zaciętą walkę w kotka i myszkę, oraz Robert De Niro w roli Neila McCauleya, zawodowego przestępcy. To film złożony z momentów i scenografii, który mógłby stanowić cały finał trzeciego aktu w mniejszym filmie. Tutaj istnieją w triumfalnym zestawie starannie powiązanych ze sobą elementów, współpracujących z precyzją szwajcarskiego zegarka.

Pacino i De Niro dają dwa ze swoich najlepszych występów jako para obsesyjnych pracoholików, których ostra jak brzytwa biegłość w tym, co robią, odbywa się kosztem wszystkiego, co w przeciwnym razie kochają i są drogie. Zdjęcia Dantego Spinottiego przekształcają rozległy pejzaż Los Angeles w migoczącą przestrzeń świateł przemykających po powierzchni morza całkowitej ciemności, jaskinię moralnej nierówności, z której żadna dusza nie wychodzi całkowicie czysta i nietknięta. —TE

Batman: Maska widma

Zdjęcie: Warner Bros.

Genre: Dramat superbohatera
Dyrektorzy: Eric Radomski, Bruce Timm
Rzucać: Kevina Conroya, Marka Hamilla i Danę Delany

Batman: Maska widma to jeden z najwspanialszych filmów o Batmanie wszechczasów, kropka. Początkowo produkowane przez Batman: serial animowany producenci Eric Radomski i Bruce Timm jako film bezpośrednio do wideo przed premierą kinową, lata 1993 Maska Fantazmu Stawia Mrocznego Rycerza przeciwko tajemniczemu nowemu wrogowi u boku jego długoletniego nemezis, Jokera. Film bada nieodłączną tragedię i historię tej postaci z poziomem niuansów i głębi, jakiego od tego czasu udało się z powodzeniem kilka kolejnych wcieleń (aktorskich i innych), tworząc portret fatalistycznej straty i złamanego serca, który trwa do dziś. —TE

Zdjęcie: domowe wideo Warnera

Genre: Dramat
Dyrektor: Paula Thomasa Andersona
Rzucać:
Marka Wahlberga, Julianne Moore i Burta Reynoldsa

Nie ma drugiego takiego filmu Noce Boogie. Epopeja Paula Thomasa Andersona, której akcja rozgrywa się w latach 70., jest jednocześnie jednym z najzabawniejszych filmów, jakie kiedykolwiek powstały, i jednym z najbardziej tragicznych.

Film opowiada historię prawie tuzina postaci z branży filmów dla dorosłych i z jej otoczenia, w chwili gdy nadejście masowo produkowanego domowego wideo zawładnęło artyzmem starego świata, który przede wszystkim sprawił, iż zakochali się w tej branży. Anderson przedstawia każdą z tych postaci, ich komplikacje i wady, z troską i miłością, budując piękny świat odnalezionej rodziny i okazjonalnych tragedii, które mogą nadejść tylko wtedy, gdy jedna epoka w sztuce ustępuje miejsca drugiej. —AG

Zdjęcie: Studia XX wieku

Genre: Akcja science-fiction
Dyrektor: Stevena Spielberga
Rzucać:
Toma Cruise’a, Colina Farrella i Samantę Morton

Jest to nieco skomplikowana rekomendacja, nie dlatego, iż jest w tym coś złego Raport mniejszościale raczej dlatego, iż jest to doskonały punkt wyjścia, aby polecić całą serię filmów, które w tym miesiącu będą prezentowane na kanale Criterion Channel: Kino Surveillance. Ta funkcja Kryterium dotyczy stanu nadzoru i postaci, które mają ukryte podejrzenia, iż ​​są obserwowane. Zawiera doskonałą mieszankę absolutnej klasyki (THX 1138, Rozmowa, Podwójne ciało, Gattaca, Trumana Show) i filmy, których mogłeś wcześniej nie widzieć (Taśmy Andersona, Straż Śmierci, Drzazga, Koniec przemocyI Miłośnik demonów).

W tej serii znajduje się także książka Stevena Spielberga Raport mniejszościi czy jest lepsze miejsce na rozpoczęcie rozmowy o inwigilacji? Ten paranoiczny thriller opowiada historię Johna Andertona (Tom Cruise) w niedalekiej przyszłości, gdzie niemal wszystkim przestępstwom udaje się zapobiec dzięki przepowiedniom kilku kontrolowanych przez państwo osób posiadających zdolności parapsychiczne. Jednakże, gdy system oskarża Johna o popełnienie przestępstwa przed popełnieniem przestępstwa, ten zastanawia się, czy wymiar sprawiedliwości w jego społeczeństwie jest całkowicie sprawiedliwy, czy nie, i wyrusza, aby udowodnić swoją niewinność. —AG



Source link

Idź do oryginalnego materiału