Najbardziej krwawa scena w Terrifier 3 przedstawia Psycho i Pasję Chrystusa

cyberfeed.pl 4 godzin temu


Nie przywiązuj się zbytnio do żadnych postaci w Przerażający 3najnowszy film w Hitowy serial Damiena Leone o złym mimie-mordercy Artie Clownie. W tej części mamy wyraźniejsze wyobrażenie o tym, czym tak naprawdę jest filar serii Art the Clown, a także więcej narracji, więcej historii tła i więcej pracy nad postaciami, szczególnie w przypadku poprzednich ocalałych Sienny (Lauren LaVera) i Vicki (Samantha Scaffidi). Ale przez cały czas jest poświęcony praktycznie nakręconym, pięknie przedstawionym, groteskowo przesadnym patroszeniom, a w większości scen każdy, kto spotka Arta, prawdopodobnie gwałtownie się zaprzyjaźni.

Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku nachalnej prezenterki podcastów o tematyce kryminalnej Mii (Alexa Blair) i jej chłopaka Cole’a (Mason Mecartea), czego mocno zapowiedziano w Przerażający 3przyczepa jako typ kretynów z horrorów, których nie opłakuje się, gdy wydarzy się najgorsze. Mia i Cole znajdują się w centrum zabójstwa Leone: uprawiają seks pod prysznicem na uniwersytecie, gdy Art atakuje ich piłą łańcuchową.

Jak wyjaśnił Leone w czasie pytań i odpowiedzi po światowej premierze filmu na Fantastic Fest w Austin w Teksasie, ta sekwencja była najtrudniejszą częścią filmu. Przerażający 3oraz sekwencja skierowana głównie do zagorzałych fanów serialu: „Kręciliśmy ten film może przez pięć dni, a potem wróciliśmy i kręciliśmy go przez dodatkowe trzy dni. To dużo pracy. Mam na myśli te efekty, można spędzić cały dzień po prostu odcinając rękę i próbując ją dobrze trafić.

Miłośnicy horrorów mogą odgadnąć niektóre oczywiste wpływy danej sceny, np Psychol Do Masakra piłą łańcuchową w Teksasie. Ale kiedy Polygon usiadł z Leone, aby omówić sekwencję, wielką niespodzianką było to, w jaki sposób Przerażający 3najkrwawsza scena łączy się z Męka Chrystusa.

Wywiad ten został zredagowany w celu zapewnienia przejrzystości i zwięzłości.

Polygon: Wspomniałeś podczas pokazu Fantastic Fest Przerażający 3 że musiałeś ciągle udoskonalać i nakręcać od nowa sekwencję morderstwa piłą mechaniczną, aby uzyskać z niej to, czego chciałeś. Czym zaplanowano tę scenę?

Damien Leone: Cóż, oczywiście od samego początku [we’re always asking]„Jaka będzie następna wielka scena zabójstwa?” Wszyscy chcą, żebym powtórzył to, co zrobiliśmy w poprzednim filmie, więc zawsze staram się znaleźć inspirację, czy to w średniowiecznych metodach tortur, czy po prostu natknąłem się na coś, czy naprawdę robię wszystko, co w mojej mocy, aby złożyć hołd horrorowi, który kocham. jeżeli mogę wziąć coś takiego i nadać temu własny obrót… Dokładnie to samo zrobiłem w przypadku tej sceny zabójstwa.

Psychol to jeden z moich ulubionych filmów wszech czasów i ma prawdopodobnie najbardziej kultową scenę morderstwa w horrorze. Zanim zdecydowałbym się pójść w tym kierunku w swoim własnym filmie, zadałbym sobie pytanie: ta scena jest tak kultowa i doskonała, ale gdyby Alfred Hitchcock miał dziś możliwość nakręcenia tego filmu po raz pierwszy, czy ująłby to bardziej obrazowo? Czy strzeliłby do niego dokładnie w ten sam sposób? Wiem, iż gdybym dostał taką szansę, zdecydowanie pokazałbym wszystko, co nóż może zrobić z ciałem.

Nikt nie da mi szansy na przeróbkę Psycholwięc powiedziałem: „No cóż, po prostu spróbuję swoich sił w scenie pod prysznicem”.

Wiem, iż nikt nie da mi szansy na przeróbkę Psycholwięc powiedziałem: „No cóż, zamierzam po prostu dać sobie radę w scenie pod prysznicem, gdzie nie jestem tak rażąco [imitating Hitchcock].” Musisz zmienić niektóre szczegóły. Powiedziałem więc: „Tym razem dam mu piłę łańcuchową”, ponieważ zawsze miałem ją w tylnej kieszeni. Dawanie Artowi Klaunowi piły łańcuchowej było zawsze zbyt świętokradztwem, ponieważ w rzeczywistości jest to świętość dla Leatherface’a. Masakra piłą łańcuchową w Teksasie. Poczułem więc, iż musimy wykazać się w kilku filmach, zanim naprawdę będziemy mogli dotknąć piły łańcuchowej. A potem był to także mały hołd dla Twarz z bliznąw którym jest scena z piłą łańcuchową pod prysznicem, która naprawdę wywarła na mnie wrażenie, gdy byłem dzieckiem. Więc zaczyna się tam.

Chciałem zrobić najbardziej graficzne zabójstwo piłą łańcuchową, jakie kiedykolwiek widziałem w filmie. Teraz jestem zamknięty, wiem, iż to mamy. Nigdy wcześniej nie widziałem, żeby Klaun Art zabijał dwie osoby na raz, więc zamiast jednej osoby pod prysznicem, zamierzam włączyć dwie osoby. Następnie scenopisuję wszystko jak w komiksie. To był pierwszy raz, kiedy nie robiłam własnych efektów makijażu, więc musiałam zwracać szczególną uwagę na szczegóły, aby nie zwracać uwagi na innych artystów.

Zdjęcie: Cineverse Entertainment/YouTube

Dlaczego tym razem chciałeś, aby nowy zespół zajmował się efektami praktycznymi?

Zatrudniliśmy zespół makijażowy Christiena Tinsleya – to już koniec Pasja Chrystusa, To nie jest kraj dla starych ludzi, Świat Zachodu, Renfieldajego ludzie robią wielkie hollywoodzkie filmy. przez cały czas nie mogę pojąć, iż nad tym pracowali. Pozostaje więc po prostu pokazać im scenorysy, szczegółowo opisując, co chcę zobaczyć, jak będziemy to kręcić i pod jakim kątem, żeby nie tracili czasu w budowanie rzeczy, których nie muszą.

A potem wychodzą i zaczynają skanować ciała aktorów. w tej chwili można skanować ludzi w 3D. Wskakiwali na Zoom i wysyłali mi filmy i zdjęcia tego, co budowali, a ja dawałem im notatki, a potem po prostu braliśmy się za przygotowania i naprawdę wykonywaliśmy te rzeczy, które zajmują dużo czasu.

Jak wyglądała metoda Christiena Przerażający 3?

W szczególności chciałem z nim pracować, ponieważ zajmuje się bardzo realistyczną brutalnością w dramatach, a nie typowo slasherach. Nie sądzę, żeby kiedykolwiek wcześniej pracował nad slasherem. Chciałem więc naprawdę sprawdzić, czy uda nam się wprowadzić taki poziom realizmu do slashera.

Ten i tak jest ostatecznie przesadzony, ale gdybym mógł wnieść trochę tego realizmu, poziomu, jaki on włożył w inne swoje filmy, pomyślałem, iż to byłoby naprawdę skuteczne – i okazało się skuteczne. Jest po prostu tyle zaufania i tyle ulgi, ten ciężar spadł mi z ramion, świadomość, iż on się tym zajmie, a ja dostanę te wspaniałe manekiny, a sposób, w jaki oni to zrobią na planie, będzie po prostu niesamowity wyglądać fantastycznie.

Mam na myśli, iż jest tam choćby korona cierniowa Przerażający 3i to ten sam artysta, dla którego zbudował koronę cierniową Męka Chrystusa. Ktoś, kto pracuje w ich sklepie, zbudował to na potrzeby tego filmu. To było cholernie fajne. A żeby zobaczyć, z czego jest zrobione – zrobił to z rurek, korony cierniowej. To bardzo lekka, prosta plastikowa rurka, która wygląda niesamowicie.

Zdjęcie: Cineverse Entertainment/YouTube

A co z powtórkami, o których wspomniałeś? Gdzie czułeś potrzebę ulepszenia tego, co już nakręciłeś?

Pierwotnie nie sądzę, iż mieliśmy atak na Mię, kiedy Art po prostu szaleje na niej piłą łańcuchową. Myślę, iż pierwotnie kręciliśmy to, jak wypełza spod prysznica, podczas gdy on rąbie Cole’a, a potem Art wraca do niej i myślę, iż przecina ją na pół. I czułem, iż przegapiliśmy ten moment czystego szaleństwa, kiedy następuje atak, jakby grad ataku.

Wróciliśmy i kręciliśmy z manekinem i dublerem, w zasadzie może choćby zakładając okulary na manekina. Kiedy to robi, adekwatnie jest to manekin, ale cyfrowo patrzymy na to. Ja też jestem bardzo dumna z tego efektu.

Z jakimi ograniczeniami spotkałeś się w tej scenie, jako niezależny horror próbujący prześcignąć wszystkich innych w horrorze?

[Prosthetics shots] są bardzo trudne i nie zawsze działają. To właśnie jest trudne. Może wystarczy ci pieniędzy na zbudowanie jednego lub dwóch, powiedzmy, ramion, które będziesz musiał przeciąć piłą łańcuchową. Masz więc tylko dwa podejścia, aby spróbować zrobić to dobrze. Wiele razy coś idzie nie tak, więc musisz mieć pewność, iż dokładnie wiesz, co robisz. A jeżeli coś pójdzie nie tak – to dobrze, iż byłem w takiej sytuacji wiele razy. Zwykle wiem, jak zrobić błąd, albo sfilmować go pod innym kątem, jeżeli zajdzie taka potrzeba, albo mogę to naprawić w montażowni, sposobem, w jaki go wyciąłem. Więc to także ulga. Zwykle załatwiam sprawy w sytuacjach awaryjnych.

Zdjęcie: Cineverse Entertainment/YouTube

Jaka jest cena wiarygodnej repliki wykonanej na zamówienie, którą można ciąć piłą łańcuchową pod różnymi kątami?

Nigdy tak naprawdę nie patrzyłam na to szczegółowo, ale powiedziałabym, iż cały budżet na makijaż – praktyczne efekty stanowiły może jedną czwartą naszego budżetu. Była to ogromna część naszego budżetu. Może coś takiego [body double] prawdopodobnie mógłby kosztować 25 000 dolarów, mniej więcej tyle. Mówię szczerze, to zależy.

Kiedy tworzysz szczegółowy scenorys, akcja Arta wydaje się bardzo improwizowana, bardzo spontaniczna. Jaki jest twój balans na planie pomiędzy swobodną a zaplanowaną akcją Davida Howarda Thorntona, który gra Arta?

To scenorys, ale tak naprawdę tylko po to, by blokować to, jakie będą ujęcia. Kiedy już ustaliliśmy zdjęcia, wiele razy po prostu pozwalałem Dave’owi odejść. To znaczy, na wszystko jest jakiś plan – wiem, czego od niego chcę, a czasem choćby do tego, jaką minę chcę, żeby zrobił w tej scenie. jeżeli najpierw zapiszemy cały plan i mamy czas, wtedy pozwolę Dave’owi szaleć i improwizować. I oczywiście wiele razy mamy dzięki temu wspaniałe momenty charakteru. To świetna zabawa. Staramy się mieć na planie jak najwięcej zabawy i eksploracji.

Nie zawsze jest to możliwe, tylko dlatego, iż zegar tyka i masz mnóstwo rzeczy do zrobienia. Chciałbym móc częściej bawić się z aktorami i trochę więcej odetchnąć, szczególnie przed finałem tego filmu. Musieliśmy po prostu spieszyć się tak szybko, a to było tak ważne i tak intensywne, iż mieliśmy tak mało czasu, aby naprawdę się zebrać i zbadać. Dlatego zawsze chciałbyś mieć więcej czasu. Gdybym mógł zmienić jedną rzecz, chciałbym mieć może jeszcze 10 dni kręcenia tego.

Przerażający 3 jest teraz w kinach.



Source link

Idź do oryginalnego materiału