Fuzz monitora rurki katodowej (CRT), obok ziarna statycznych i migoczących skaninów, jest kamieniem touchowym dla nostalgii z lat 90.. Jest to skrót od tych halcyon dni, w których technologia była głównie analogowymi, a tysiąclecia dzieci spędzały lato, popychając nieporęczne taśmy do graczy VHS, nagrywając ulubione fragmenty swoich programów telewizyjnych po szkole i tworząc własne domowe filmy z kamerami. To ta winieta, w którą deweloper nie kiwnie głową Montréal pochyla się mocno Lost Records: Bloom & Rage. Gra podąża za kwitnącą przyjaźnią-i widoczną polegającą na czterech nastolatkach podczas niezapomnianego lata. I wszystko zaczyna się od dobrej dawki tej nostalgii: wszechobecnie niebieskiego przesłania antynarkotykowego, który poprzedza ekran tytułowy, wraz z rozbijającym migotaniem monitora CRT.
Taka tęsknota nastolatków jest równa kursie, ponieważ nie kiwaj głową. Wzdłuż WskaźnikStudio spopularyzowało styl wyboru własnego stylu gier narracyjnych z Życie jest dziwnepodczas gdy na pierwszym planie bólu i udręki nastoletnich. Ale nie tylko powlekanie nastoletniego dramatu w warstwie marzycielskiej nostalgii, Bloom & Rage jest także okazją, aby nie kiwać głową, aby napisać historię opartą na znanych ustawieniach. Era ma już swoje własne słownictwo i kulturę; To era Riot Grrrl, Bikini Kill, . Projekt Blair Witchoraz sklepy z wypożyczalniami wideo. Pomaga to Bloom & Rage Unikaj krytyki pisania nastoletniego slangu i korzystania z przestarzałych odniesień, które brzmią tak, jakby były pisane przez znacznie starszych dorosłych. Oznacza to o wiele mniej „hella cool” i więcej „Let’s Bounce”, co jest zdecydowanie Wyrażenie, które pamiętam, używając jako nastolatka.
Na pierwszy rzut oka, Bloom & Rage Wygląda na inny Życie jest dziwne. Każda chwila jest nasycona tą samą wagą emocjonalną, z której znana jest seria, czy to bronią łobuza, czy podekscytowanego o nowym najlepszym przyjacielu dla twojego kota. Potem jest odcień nadprzyrodzonego. Ale choć obiecując, jest trochę wcześnie, aby zobaczyć, czy Bloom & Rage może przekroczyć juggernaut, który był oryginałem Życie jest dziwne. To dlatego Bloom & Rage to dwuczęściowa gra przygodowa-ukłon w stronę epizodycznych korzeni przodków-z drugą połową gry, która zostanie wydana w połowie kwietnia w tym roku.
W małym miasteczku Velvet Cove zagrasz jako Swann, jeden z czterech centralnych nastolatków. Historia jest przedstawiona w dwóch okresach: dzisiejszy Swann jako dorosły spotyka się z jej dawno zaginionymi przyjaciółmi dziesięciolecia, a jej wcześniejsze dni jako niezręczny nastolatek latem 95 roku.
Pierwsze kilka minut Bloom & Rage Starannie ustaw scenę. Początkowo dorosły Swann walczy z żmudną, głównie jednostronną rozmową z matką przez telefon, a ona może zareagować potulnie, obojętnością lub zwykłą ciszą. Tymczasem dostępnych jest wiele obiektów w pobliżu, aby się bawić: paragonem, niektórymi broszurami, a choćby butelką syropu klonowego. Podczas ich zbadania spowoduje, iż matka Swanna podskakuje ją za rozproszenie, pokazuje to również, iż nie kiwając głową, rozszerza sposób, w jaki dialog może się odtwarzać. Możesz spojrzeć na określone obiekty, a czasami otworzy nowe wybory dialogowe, które mogą wpłynąć na twoje obecne i przyszłe rozmowy z innymi postaciami. To mały dodatek, ale pomaga sprawić, by rozmowy wydawały się bardziej autentyczne, a nie po prostu wybierać między binarnymi wyborami gry lub być niegrzecznym.
Retrospekcje młodszych dni Swann stanowią większość Bloom & Rage ‘S pierwsza połowa, wraz z nastolatkiem poruszającym się po ciernistym przejściu przyjaźni nastolatków. Na początku Swann jest samotnikiem, w dużej mierze niechętny do kontaktów towarzyskich i zbyt niezręcznych, aby należeć do dowolnego miejsca – znaną trudną sytuację każdego tysiącletniego nastolatka. Spędzając swoje dni, upamiętniając prawie każdą chwilę budzącą się z kamerą, Swann skrupulatnie nagrywa klipy wszystkiego, co ją przyciąga, po czym połączy je, aby zrobić krótkie filmy. Oprócz rozmów, dokumentowanie codziennego życia Swann jest centralnym zarozumiałością gry, odważnym hazardem, biorąc pod uwagę, jak to może się na początku wydawać.
Od spełnienia celów, które poruszają historię, takie jak filmowanie lokalnego sklepu wideo (jest to jedno z ulubionych nawierzchni Swanna), po odkrywanie kolekcjonerskich w postaci surowych graffiti i egzotycznych ptaków, prawie zmniejsza grę na przygodę z polowaniem obiektowym. W końcu możesz rozwinąć tendencję do wyciągania kamery w momencie, gdy kończy się przerywniki filmowe. Ale to podejście ma tradycyjny urok, podkreślając, jak Swann ma tendencję do instynktownego wchodzenia w interakcję z ludźmi wokół niej za pośrednictwem jej kamery. Robienie filmów to jedna rzecz, która ją wzmacnia. To jest tym bardziej przejmująca, gdy w końcu wychodzi ze swojej skorupy i ukrywa się mniej za obiektywem.
A potem są nowo odkryci przyjaciele Swanna-Nora, Autumn i Kat-którzy podobnie są czymś więcej niż tylko jednowymiarowymi karykaturami. Jest Nora, która pomimo całej jej wrażliwości Brawu i punk rocka jest jedną z najbardziej niechęci do konfliktu osób w grupie i najszybszym zasugerowaniem poddania się, gdy wpadają w kłopoty. Są też pozornie nikczemni ludzie, którzy są bardziej różnorodni niż sugerują ich początkowa wrogość, co nie jest ujawnione, dopóki nie zbadasz ich zachowania i osobistych artefaktów.
Wskazują one na złożoność, którą młody Swann może nie w pełni zrozumieć, widoczny w niektórych jej dziecięcych odpowiedziach, ale starszy Swann – a co za tym idzie, gracz – prawdopodobnie może rozpoznać. To nie zawsze kiwało: tworzenie wiarygodnych i głęboko ludzkich postaci i obfity świat, w którym zamieszkują.
Doświadczenie idyllicznych wspomnień z czasów Swanna z przyjaciółmi może być głęboko emocjonalne, jakby spotykać się na kapsule czasu, o której zapomniałeś. Są to długie chwile na temat angażowania się w godziny długości telefonicznych z bliskimi przyjaciółmi, uczestniczenie w hałaśliwych zajęciach w locie i woskowania lirycznie o ambicjach większych niż życie, takich jak granie w słynnych zespołach lub życie w tajnym wypadku, ukrytym, ukrytym z wścibskich oczu niewiarygodnych dorosłych.
Widząc, jak Swann, Nora, Autumn i Kat Handel przez całe życie obietnice i tworzą intensywne więzi – takie charakterystyczne dla głębokich kobiecych przyjaźni – dla wielu trafi w blisko domu. To zestawienie między tymi idyllicznymi scenami a ciągłym, przełomowym przypomnieniem grupy nieuchronnego opadu, który wydaje się tak złowieszczy, niepokojący i być może trochę bolesny. A niejasne, nadprzyrodzone wydarzenia służą jedynie zwiększeniu niepokoju nastolatków. Nie wiadomo, czy służy to głębszym, bardziej metaforycznym celowi.
Pierwsza połowa Bloom & Rage Oczywiście kończy się dramatycznym klifem, ale to nie jest tak odważne, jak się wydaje. Niektóre wskazówki ukrywały się na widoku. Ale niewielka troska trwa. Historie takie jak te często przedstawiają tak wiele zwrotów akcji, które mogłyby wykoleić grę, zanim historia zejdzie tak szybko, iż nieuchronnie spadnie. Po części dlatego niedawno wydany Życie jest dziwne: podwójna ekspozycja załamał się w końcowych rozdziałach. Na razie jest mnóstwo czasu w zastanowienie się; przez cały czas musimy czekać jeszcze dwa miesiące Bloom & RageWniosek melodramatyczny.
Lost Records: Bloom & Rage jest teraz dostępny na PC, PS5 i Xbox.