Jak słynna gra RPG Chrono Cross inspiruje dzisiejszą muzykę do gier wideo

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Jako jeden z najbardziej cenionych kompozytorów muzyki do gier niezależnych, Rich Vreeland, znany również jako Disasterpeace, zasłynął dzięki ścieżkom dźwiękowym do Fez, Włóczęga hiper światła, Popiół słonecznyi wiele innych. Okazuje się, iż ta praca została częściowo zainspirowana klasycznym dziełem Square Enix Chrono Cross.

Poniżej, jako część Wielokąt FM — nasz tygodniowy przegląd skrzyżowania gier i muzyki — opowiada o tym, jak zainspirowało go Chrono Crossjak skomponował utwór „Ford the River” i jak stworzyliśmy dźwięk do niego Włóczęga hiper światła. (Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o jego pracy, Vreeland również pisał obszernie o swoim procesie na jego osobistej stronie.)

Czy była ścieżka dźwiękowa gry lub piosenka, która zainspirowała Cię do tworzenia muzyki do gier?

Przykładem, który przychodzi mi na myśl, jest ścieżka dźwiękowa Chrono Cross. Moja wyprawa w świat muzyki z gier była w dużej mierze motywowana ponownym odkryciem muzyki gier, w które grałem dorastając.

W muzyce Yasunoriego Mitsudy było coś wyjątkowego — sposób, w jaki łączy współczesne wpływy ze stylami światowymi… w tej jednej grze słyszę dźwięki i melodie celtyckie, wpływy ludowe, wzory, które przypominają mi minimalistyczny Steve Reichi złożone metrum, takie jak w Fusion lub Prog Rock. To całkiem bogaty gobelin rzeczy, a muzykę uznałem za niezwykle wyjątkową i niezapomnianą, kiedy po raz pierwszy grałem w tę grę, mając około 13 lub 14 lat. przez cały czas się wyróżnia i ma jedne z najbardziej niezwykłych i pięknych progresji akordów, jakie kiedykolwiek usłyszysz w grze.

Czy skomponowałeś utwór, który sprawia wrażenie, iż jest wynikiem Twoich licznych inspiracji?

Ten utwór nosi tytuł „Ford the River” i jest jednym z trzech utworów, które stworzyłem do serii gier Soundodger.

Napisałem tę piosenkę w 2022 roku. Chyba właśnie skończyłem ją grać Albaktóra była naprawdę piękną grą i zainspirowała mnie do stworzenia czegoś, co miałoby luźny, dziwaczny, optymistyczny wyspiarski klimat. Kolejna gra wyspiarska, Mutacja był również kamieniem probierczym dla brzmienia tego, jak również muzyki Antônio Carlosa Jobima, który jest prawdopodobnie moim ulubionym artystą bossa novy. Podwójny gwizdek i fortepian dla melodii to coś, co było bardzo zainspirowane przez Jobima, który lubi używać fortepianu do melodii, ale potem ma tendencję do dublowania go z innymi instrumentami w unisonie lub z efektami.

Paleta dźwięków zawiera mnóstwo naturalnych i osobliwych dźwięków — coś w rodzaju połączenia bębnów boom bap, bezprogowego basu, elementów bossa novy, takich jak gitara nylonowa, fortepian, gwizdanie, guiro, grzechotki, a także kilka osobliwych rzeczy tu i ówdzie, żeby wszystko uzupełnić.

Porozmawiajmy o Wędrowiec Hiper Światła — jak znalazłeś brzmienie do gry? Jakich instrumentów użyłeś?

Wynik dla Hiper Światło składa się w dużej mierze z patchy syntezatorowych, które stworzyłem od podstaw.

Naprawdę starałem się wyrzeźbić dźwięki, które moim zdaniem pasowały do ​​klimatu świata — mnóstwo ciepłych, teksturowanych, dźwięcznych dźwięków z organicznymi komponentami, takimi jak skoki gołębia lub trzepoczące dźwięki gada. Naprawdę starałem się naśladować naturę i zepsutą technologię dzięki dźwięków, ponieważ gra [has] czuć w nim postapokaliptyczną roślinność.



Source link

Idź do oryginalnego materiału