Szczegóły na temat podejścia Aardmana do serii Pokémon są skąpe, ale obie firmy podkreślają, iż kluczem do projektu jest kunszt studia animacji i komediowa narracja.
„To partnerstwo marzeń dla Pokémon” – powiedział w oświadczeniu Taito Okiura, wiceprezes ds. marketingu i mediów w The Pokémon Company. „Aardman to mistrzowie w swoim rzemiośle, a ich talent i kreatywność nas zadziwiły. To, nad czym wspólnie pracowaliśmy, gwarantuje, iż nasi globalni fani Pokémon będą mieli prawdziwą ucztę!”
„Współpraca z The Pokémon Company International to ogromny zaszczyt — czujemy się naprawdę zaszczyceni, iż zaufano nam w ożywianiu ich postaci i świata w zupełnie nowy sposób” – dodał Sean Clarke, dyrektor zarządzający Aardman. „Połączenie Pokémon, największej na świecie marki rozrywkowej, z naszą miłością do rzemiosła, postaci i opowiadania komediowych historii, jest niesamowicie ekscytujące. Aardman i TPCi kładą wspólny nacisk na dziedzictwo i dbałość o szczegóły, a także stawiają naszych fanów i widzów w centrum tego, co robimy, co, jak wiemy, poprowadzi nas we adekwatnym kierunku, gdy wspólnie będziemy tworzyć urocze, oryginalne i nowe historie dla odbiorców na całym świecie .”
Założone w 1972 roku Aardman to brytyjskie studio animacji odpowiedzialne za długą listę animowanych filmów krótkometrażowych, programów telewizyjnych i filmów z postaciami z plasteliny. Największe sukcesy kasowe Aardmana, Bieg Kurczaka I Wallace i Gromit: Klątwa królika-łałakato najbardziej dochodowe filmy poklatkowe wszechczasów.
Chociaż Aardman tradycyjnie pracował nad postaciami własnego autorstwa, firma współpracowała już wcześniej z licencjonowanymi nieruchomościami. Aardman przyczynił się do powstania drugiego sezonu z Gwiezdne Wojny: Wizje i stworzył szorty do serii DC Comics dla Cartoon Network Naród DC. To także współpracował z Greenpeace w uproszczeniu na rok 2020 Podróż żółwia. Seria Pokémon flirtowała już z animacją poklatkową, zwłaszcza w przypadku seriali Netflix Konsjerż Pokémonów.