Miłość boli przepis na przepis John Wick, pomijając smak

cyberfeed.pl 3 godzin temu


2022 Wszystko wszędzie jednocześnie osiągnął wiele rzeczy. Daniel Kwan i Daniel Scheinert, scenarzyści, dokonali poważnego, pomimo zwykłej pogardy Oscarów w filmach gatunku poważnie podjęli akcji. (Najlepsze zdjęcie I Najlepszy dyrektor W przypadku filmu z szaloną bitwą sztuk walki o wtyczkę tyłka? Niezadowolony.) Przekazał także znaczące przesłania filozoficzne wokół krawędzi głupkowatej komedii i nadał Multiverse Trope swoją najbardziej intrygującą aplikację. Ale jego najbardziej ujmujący wkład w kino nastąpił w Resurrecting the Acting Career of Of Ke Huy QuanA były aktor dziecięcy który przeniósł się za kamerą po znalezieniu tylko kliszowych ról dla azjatyckich aktorów w Hollywood w latach 80.

Nowy film akcji Miłość boli czuje się jak ćwiczenie skradzionego męstwa, próbując skorzystać EeaaoReputacja i ścieżki ją wykuły. Po raz kolejny Quan występuje w filmie, który prosi go o radykalnie zmieniającą kod między słodkim, sympatycznym bumblerem, wyjątkowo wykwalifikowanym artystą walki i eleganckim, zastraszającym romantyczną postacią. Po raz kolejny złapał się między światami (choć scenariusz jest większy John Wick niż Wszystko wszędzie). I po raz kolejny zespół filmowy zamienia film akcji w zawrotną fantazję, w której ciała latają w powietrzu w nieprawdopodobny sposób, w serii starć sztuk walki zaprojektowanych tak samo dla humoru, jak ambicje choreograficzne.

Ale gdzie Wszystko wszędzie zastępuje poczucie sztuk walki realizmem walki kaprysem, fantazją, zabawnym chorego humorem, elementami science fiction i dziwacznym oryginalnym światem, Miłość boli„Zespół wyrzuca poczucie wagi i znaczenia w swoich walkach, a następnie nie uważa nic interesującego do jego wymiany.

Quan gra Marvina Gable, odnoszącego sukcesy agent nieruchomości, który sprzedawał prefabrykat McMansions na przedmieściach Milwaukee, gdzie jego twarz znajduje się na całej ławce autobusowej i znakach domu. Jego nerwowa szczerość związana z znalezieniem swoich klientów ich wymarzonych domów jest zaraźliwa; Naprawdę wydaje się, iż wkłada całą siebie w swoim ogólnym przełomie z pierwszego strefy: „Chcę dla ciebie domu!” Ale podobnie jak John Wick, ma mroczną przeszłość jako przerażająco wykwalifikowany zabójca, w tym przypadku służącym swojemu panu Bratowi „Knucklesa” (Daniel Wu).

Marvin wyszedł z przestępczości zorganizowanej po udawaniu, iż morderstwo Rose (Ariana Debose), Barman, na którym się zakochał, ale został przydzielony do zabicia, gdy ukradła miliony dolarów od kostki. Kiedy pojawia się w Walentynkach, dokuczając Knuckles i jego poplecianom (zwłaszcza Cam Gigandet jako Renny, główny porucznik Knucklesa) z manualnie robionymi walentynkami, aby ujawnić, iż wciąż żyje, Knuckles wysyła garstkę innych zatrudnionych zabójców I Marvin. Knuckles zdecydowanie chce martwego róży. Czego chce od Marvina, zmienia się z sceny na scenę – informacje o Rose? Przeprosiny? Sprowadzić go z powrotem do rodzinnego biznesu? Ukarać go za opuszczenie Rose przy życiu? Cavalierly go mordować?

Miłość boli„Pisma zapisali pisarzy (Matthew Murray, Josh Stoddard i Luke Passmore, załoga z bardzo kilka rozproszonych kredytów, głównie w programach telewizyjnych, w tym programach telewizyjnych Wojownik I Teen Wolf) Nigdy nie przegap okazji, aby przypomnieć publiczności, iż ten film ma miejsce w Walentynki. Nie jest jasne, czy mają nadzieję na odrzucenie od branż kwiatów i czekoladowych, czy zorganizują Miłość boli Jako jeden z tych niewiarygodnych, ale wszechobecnych ploderów o tematyce świątecznej, które obowiązują na listach kuracyjnych i kanałach podstawowych, gdy programiści szukają niedrogich materiałów, które kierują danym świętem.

Zdjęcie: Allen Fraser/Universal Pictures Via Everett Collection

Ale pomimo wielu rozproszonych rozmów o związkach, poezji i romansie, w tym filmie nie ma wglądu w miłość i nie ma prawdziwego smaku. Marvin piecze ciasteczka w kształcie serca i rozłącza różowe streamery. Przez cały film okresowo wraca do irytującego głosu, przypominając publiczności, iż V-Day jest magiczny, ponieważ po prostu nigdy wiedzieć kto może wrócić do twojego życia.

To jest tak głębokie Miłość boli idzie z dowolnym z jego pomysłów. W filmie jest kilka oszałamiających sekwencji walki-maniakalne, wszechstronne bitwy między nadmiernie idiosynkratycznymi zabójcami (zwłaszcza Mustafa Shakir jako „kruka”), które mocno przypominają konfigurację i walkę z walką i walką Pociąg pociskulub niektóre z późniejszych filmów Johna Wick. Ale wszystkie sceny łączące walki są ciągłym filmem, ponieważ obsada rozmawia, mówi i mówi o całkowicie podstawowej, nudnej mechanice programu do defraudacji Rose i o tym, jak się to cofnęło. Za każdym razem, gdy obsada nie walczy, Marvin i Rose patrzą na siebie i rozmawiają szeroko, uderzając w tematy filmu. („Wiem, iż muszę stawić czoła mojej przeszłości, aby być naprawdę wolnym”, mówi nam wewnętrzny monolog Marvina w pewnym momencie. „Ukrywanie się nie żyć”, wielokrotnie mówi Rose).

Ale prawdziwym problemem filmu jest to, iż brakuje mu poczucia rzeczywistości fizycznej Lub Wszelkie poczucie zabawnej fantazji. Cały film utknął w ironicznych cytatach strachu, tak jakby pisarze i kaskader oddali się reżyserowi po raz pierwszy Jonathan Eusebio przypominali widzom w każdej scenie, To wszystko jest ironiczne i jesteśmy zbyt fajni, aby potraktować to poważnie. Prawie nic o Miłość boli ląduje tak szczerze, pomimo wszystkich podwójnych! kciuki! w górę! Atymitacje życiowe Quan w szczególności spada na publiczność. Historia zemsty jest prostym zarysem, dostarczanym w prostej, deklaratywnej ekspozycji.

Zdjęcie: Universal Pictures/Everett Collection

Romans między Marvinem i Rose podobnie sprowadza się do nich bezpośrednio wyjaśniający publiczności, iż dbają o siebie nawzajem. Hitowi ludzie są głupimi archetypami bandytów, choć tylko Kruk ma wystarczającą liczbę szczegółów postaci, aby czuć się konkretnie. Sekwencje bojowe wykonują fascynujące rzeczy z fizycznymi uderzeniami, przewracaniem lub obrotami walczącymi i improwizowaną bronią. Ale dziwne połączenie krwawej Gore (w pewnym momencie Marvin częściowo skomplikuje przeciwnika z jego wycinankami ciasteczkowymi w kształcie serca) i bez uderzenia, natychmiastowe rany, sprawiają, iż wydaje się to kreskówka na żywo z szczególnie makabryczną passą.

Do tego stopnia Miłość boli W ogóle czuje się jak film, dzieje się tak, ponieważ Quan wkłada tyle serca w swoją pracę i tyle piskliwych talentów komediowych, w połączeniu z szybkością i elastycznością, która sprawia, iż ​​scena walki jest ekscytująca. Wydaje się, iż naprawdę wierzy w Marvina i jego po prostu zdefiniowane konflikty na poziomie powierzchniowym, choćby jeżeli przełączniki postaci tego filmu nie dają mu tak wielu do pracy Wszystko wszędzie. Wnosi szczerość, której w filmie brakuje. (Oprócz Władcy Pierścieni Seana Astina, który stawia cały swój urok w niewdzięczną rolę, która daje Miłość boli jego najczęstszy moment.)

Ale nie ma tu żadnego sensu, iż ktokolwiek dbał o jakikolwiek aspekt tego filmu, ale choreografią i wykonywanie scen walki. Nie ma nic złego w filmie sztuk walki, który istnieje tylko dla sekwencji sztuk walki, ale Miłość boli Czuje się jak film fantasy w świecie, w którym nikt nie zadał sobie trudu, aby wypełnić szczegóły elementów fantasy, podobnie jak oni nie zadali one obsadzenia dodatków, aby wypełnić dziwnie puste przedmieścia. Możesz prawie sprzedać to jako film, który ma miejsce w alternatywnej rzeczywistości zamieszkałych tylko przez przestępców i NPC – rodzaj podmiejskiego, słonecznego John Wicklub czyśćca specyficzna dla jednego rodzaju zabójcy i kilku pośpiesznie szkicowanych postaci z tła. Ale to implikuje świadomy, specyficzny wybór ustawienia, zamiast na wpół upieczonej kołowrotka wyczynowego przerywanego niezdarnymi koanami. („Nie możesz zmienić człowieka, który nie chce się zmienić”. „Każdy dzień to okazja, aby zrobić coś ze swoim życiem.”)

Producent David Leitch był w tym stylu za mnóstwem filmów, zarówno jako reżyser (Deadpool 2W JesieńW Pociąg pociskowy) i producent. W szczególności, Miłość boli został awansowany jako pochodzący z „producentów Nikt”Graficznie krwawy, mocno uderzający pojazd 2021 Bob Odenkirk. Porównanie jest z pewnością trafne – jak NiktW Miłość boli jest krótki i snappy (83 minuty, choć czuje się dłużej), zaskakujący w mechanice bojowej i narracyjnie rozebrany do kości. Ale gdzie reżyser Ilya Naishuller i pisarka Derek Kolstad dali temu filmowi duszną ciemność noir i zaskakująco specyficzne, gorzkie poczucie humoru, Miłość boli jest bolesne dla wszystkich poczucia świeżego lub nasilonego podejścia do zwykłego thrillera „Człowieka opuszcza swoje normalne życie na rzecz ekstremalnej przemocy”.

Najbardziej pamiętne filmy akcji Leitcha realizowane są poza znajomą rzeczywistością, a także w kieszonkowych światach z własnymi, dziwnymi, często komediowymi zasadami. Jedyna zasada w pracy Miłość boli Jest Nie zaangażujmy się w nic oprócz walk. To tak, jakby wszyscy zaangażowani, z wyjątkiem tego, iż sam Quan czuł się, jakby nie można było pojawić się w tym filmie. I stara się pojawiać dla wszystkich, wszędzie, jednocześnie, ale wciąż to nie wystarczy.

Miłość boli Otwiera się w kinach 7 lutego.



Source link

Idź do oryginalnego materiału