Eurowizja 2024: Luna wydaje limitowany vinyl! Gdzie kupić? • Wydawnictwa tegorocznych uczestników Eurowizji i ich sukcesy w notowaniach sprzedaży

dziennik-eurowizyjny.pl 8 miesięcy temu

Luna na winylu. Dowiemy się jak brzmi revamp

Już 30 kwietnia premiera specjalnego i limitowanego wydania maxisingla Luny z utworem „The Tower” na vinylu. Universal Music Group umieścił na płycie oryginalną wersję „The Tower”, akustyczną, radiową oraz eurowizyjny revamp, który usłyszymy podczas półfinału i (mamy nadzieję) finału konkursu w Malmo. Nowa wersja nie będzie zbytnio odbiegać od tej, którą już znamy – ma być w niej wzmocniony bit, czyli to, o czym już Luna wcześniej mówiła w wywiadach. Vinyl już można zamawiać TUTAJ. To gratka dla fanów Eurowizji i kolekcjonerów, zwłaszcza, iż wydanie zostało zaprojektowane specjalnie jako część pakietu VIP dostępnego podczas eurowizyjnych koncertów. Cena single vinyl to 55,35 PLN + koszt dostawy, natomiast można też zamówić wydanie w specjalnej torbie „The Tower” – TUTAJ. Samą torbę znajdziecie z kolei TUTAJ w cenie 24,64 PLN. Co więcej, 24 kwietnia na kanale YouTube Eurovision odbędzie się premiera coveru „Mon amour” wykonanego przez Lunę! Nagranie powstało w ramach eurowizyjnego projektu „A little bit more”, gdzie każdy reprezentant pokazuje siebie z nieco innej muzycznej strony.

Kto jeszcze wydaje się na winylu?

Nie tylko Luna wpadła na pomysł przygotowania vinyla. 31 maja odbędzie się premiera debiutanckiego albumu Angeliny Mango z Włoch „Poke Melodrama” . Płyta dostępna będzie też na vinylu, a na trackliście znajdziemy oczywiście „La Noia”. 26 kwietnia wyjdzie wspólny album 5miinust i Puuluup z Estonii pt. „Kannatused Ehk Külakiigel Pole Stopperit”. Limitowana wersja winylowa już się wyprzedała, ale standardową wciąż kupić można TUTAJ. Na płycie znajdziemy oczywiście utwór z Eurowizji – „(nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi”. Przed samym finałem Eurowizji, 10 maja wydany będzie singiel „The Code” Nemo ze Szwajcarii . Wersja limitowana, którą kupić można TUTAJ, zawiera nie tylko płytę, ale też bransoletkę i plakat. Tracklista składa się z oficjalnej wersji piosenki, karaoke oraz remixu. Szwajcar nie postawił jednak na wydanie winylowe. Warto wspomnieć, iż czeskie „Pedestal” w oryginalnej, preselekcyjnej wersji znajdziemy na albumie „Fortune’s Child” Aiko, który wokalistka wydała 13 października 2023, na czerwonym winylu.

Remixy i nie tylko

Jak co roku w sieci dostępne są nie tylko wersje karaoke eurowizyjnych piosenek, ale też remixy i różne wersje alternatywne. Oczywiście najwięcej znaleźć ich można na nagraniach na YouTube, ale niektóre zostały wydane w wersji digital i możemy ich słuchać na streamingach. Hiszpański duet Nebulossa ma dwa remixy utworu „Zorra” – pierwszy to Vincente M Remix Dance, a drugi to remix przygotowany z Glorią Trevi. Zestaw remixów wydał też Holender Joost Klein . Singiel „12 points to the Netherlands” już został wyprzedany, ale remixy (a jest ich kilka!) znajdziemy na platformach streamingowych. Na digital wydaniu „Europapa: Greatest Hits” mamy też wersję przyśpieszoną oraz…dzwonek na telefon. Olly Alexander również przygotował dla fanów remixy – na Spotify znajdziemy Prezioso Remix i LIZOT Remix utworu „Dizzy”. Dodatkowo posłuchać można też prawie pięciominutowej wersji rozszerzonej utworu. Na wersję przyśpieszoną zdecydował się też Dons z Łotwy, który nagrał również wersję łotewską „Hollow” pod nazwą „Lauzto Šķēpu Karaļvalsts”. Kilka wersji mają też Norwegowie z grupy Gåte. Ich „Ulveham” znalazło się na albumie „Huldra” wydanym 5 grudnia, także na winylu, a dodatkowo na platformach posłuchać można trwającej prawie sześć minut „pełnej” wersji piosenki oraz wersję instrumentalną z wokalnym intro, a także karaoke.

Włochy królują, Szwecja grana w Turcji

A jak utwory eurowizyjne radzą sobie na oficjalnych listach singli? Zdecydowanie najlepiej wypada włoskie „La Noia” , które dzięki popularności Sanremo już zdołało rozprzestrzenić się po Europie. Na włoskim FIMI Angelina dotarła do 4. pozycji, ale na Italy Airplay EarOne zdobyła szczyt. Na liście Radio San Marino RTV wywalczyła drugie miejsce, a w szwajcarskim Hitparade jej najlepszym rezultatem jest pozycja jedenasta. Na chorwackiej liście HRT dotarła do miejsca 22., w greckim IFPI do 34., a na Billboard Global 200 zdołała zająć 110. pozycję. We Włoszech singiel „La Noia” pokrył się dwukrotną platyną. Kolejny utwór, który już wybił się poza kraj, z którego pochodzi to „Europapa” . Joost zarówno na Dutch top40 jak i Single Top100 w swoim kraju zdobył szczyt, a dodatkowo dotarł też do 1. miejsca flamandzkiej Ultratop50 w Belgii . Na oficjalnej liście AGATA na Litwie znalazł się na miejscu 40. Szwedzkie „Unforgettable” dotarło na szczyt listy Sverigetopplistan, natomiast na VG-lista w Norwegii (skąd pochodzą Marcus i Martinus) piosenka ulokowana była co najwyżej na 26. miejscu. Dodatkowo singiel trafił też na Radiomonitor Top 100 w Turcji , gdzie zajął 94. pozycję.

Slimane w Belgii lepszy od Musti’ego

Kolejny singiel eurowizyjny, który zaliczył szczyt w swoim kraju to „Teresa & Maria” , który znalazł się na 1. miejscu Ukraine Airplay TopHit. Dodatkowo był notowany na litewskiej liście AGATA (23. miejsce) oraz na TopHit CIS (Wspólnota Niepodległych Państw) gdzie znalazł się na 102. pozycji. Brytyjskie „Dizzy” póki co dotarło do 42. miejsca OCC UK Singles, ale także do 98. pozycji BGM Circle w Korei Południowej . „Mon amour” z Francji notowane jest zarówno w swoim kraju (gdzie na liście SNEP dotarło do 26. pozycji), ale też w Belgii , a dokładniej na Ultratop50 Wallonia – najlepszym wynikiem było tam 11. miejsce, czyli wypadło lepiej niż Mustii, który Belgię reprezentuje. Mustii na liście Ultratop 50 Flanders dotarł do miejsca 10., a na walońskim odpowiedniku do 19. „Rim Tim Tagi Dim” w swoim kraju jest przebojem, a świadczy o tym 1. miejsce na liście HR Top 40 oraz 2. pozycja na liście chorwackiego „Billboardu”. Na chorwackim notowaniu pojawiła się też serbska „Ramonda” – singiel dotarł tam do 19. miejsca.

Jak radzi sobie Luna?

„Zari” Mariny Satti dotarło do 1. miejsca Greece Digital Singles Chart IFPI, a singiel pokrył się dwukrotną platyną. Numerem jeden w swoim kraju było też litewskie „Luktelk” , które zdobyło szczyt listy AGATA. W sąsiedniej Łotwie Dons dotarł na szczyt Latvia Domestic Streaming LAIPA, ale na liście oficjalnej LAIPA zajął 7. miejsce. Szalone „No Rules!” reprezentantów Finlandii wspięło się do 6. miejsca Suomen virallinen lista, a maltańskie „Loop” może się pochwalić 4. miejscem na BMAT PRS. Oczko niżej w swoim kraju notowane było hiszpańskie „Zorra” – 5. miejsce na PROMUSICAE. Singiel pokrył się już złotem w Hiszpanii. W Luksemburgu Tali za „Fighter” dotarła do 11. pozycji lokalnego notowania Billboard, a w Niemczech na Official Airplay Charts „Always on the Run” znalazło się na 15. miejscu. Na Islandii „Scared of Heights” można było znaleźć na 22. miejscu listy Plötutíðindi, a tak samo radzi sobie „The Code” na szwajcarskim Hitparade. Idąc dalej mamy duńskie „Sand”, które na lokalnej liście Tracklisten zdołało dotrzeć do 36. miejsca. Irlandzkie „Doomsday Blue” notowane było na 37. pozycji IRMA, a austriackie „We Will Rave” dotarło do 55. miejsca listy Ö3 Austria Top 40. Jak na tle konkurencji radzi sobie Luna? „The Tower” zdołało dotrzeć do 20. miejsca Polish Airplay Top100 oraz do 80. miejsca na Polish Streaming Top100. Z pewnością notowania eurowizyjnych piosenek dostaną nowej mocy w trakcie i po samej Eurowizji.

Źródło: Malmo Collection. Muzyka.sklep.pl, Universal Music Polska, Wikipedia, fot.: Muzyka.sklep.pl

Idź do oryginalnego materiału