Arkham Horror Starter Set to gra RPG stworzona z myślą o miłośnikach gier planszowych

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Wśród wirujących mas Pax odłączonygorączkowo biegając po labiryncie konwencji, desperacko szukam pokoju 103. Jestem spóźniony na spotkanie z Michaëlem Croitoriu, szefem Edge Studios, aby omówić nowy Horror w Arkham: Zestaw startowy do gry RPG– A Lovecraftowski pulp-horror gra, która ma wypełnić lukę pomiędzy Odgrywający role I gracze planszowi. Na początku tygodnia na moich drzwiach wejściowych wylądował egzemplarz recenzyjny. Chociaż pudełko mnie zaintrygowało, bogactwo jego elementów (w tym portfolio postaci, wybór tablic dziurkowanych, materiałów informacyjnych, map, talii kart i 24 kości) było równie onieśmielające dla tego reportera RPG jak każdy dziwny horror. Dziesięć minut po pełnej godzinie, mijając szaleńczy tłum turystów trzymających swoje najnowsze zdobycze, znajduję Croitoriu, który na mnie czeka. Kiedy wyjaśnia grę, mój niepokój powoli słabnie, zastąpiony ciekawością w związku z tymi poważnymi wysiłkami mającymi na celu nawrócenie purystów gier planszowych poprzez ekspansywny świat gier planszowych. Arkham.

Choć na początku wydaje się to przytłaczające, po rozłożeniu każda część gry jest stosunkowo łatwa do zrozumienia. „Tak łatwo, iż mógłby się tego nauczyć 10-latek” – brzmiało sformułowanie Arkham zespół powtarzał, gdy ludzie podchodzili do pokoju, aby zagrać w wersję demonstracyjną, chociaż stwierdzali również, iż zawartość gry jest bardziej odpowiednia dla osób w wieku od 14 lat. Leah Hawthorne, jedna z głównych projektantek gry, stwierdziła, iż ​​„nie lubi używać słowa prosty, ponieważ ludzie myślą, iż nie ma ono strategicznej głębi”. Choć system jest łatwy do nauczenia, wbudowany jest w niego element zarządzania zasobami, który dodaje elementy taktyczne, do których przywykli gracze planszowi.

Podstawowa mechanika systemu wykorzystuje uzupełnianą pulę kości k6, której statystyki wymagają osiągnięcia odpowiedniej liczby docelowej, która jest różna dla mocnych i słabych stron każdej postaci. W walce obrażenia wyczerpują twoją pulę kości, ograniczając liczbę akcji, które możesz wykonać w rundzie, dopóki nie zostaną uzupełnione. Podczas scen zorientowanych na konflikt nie ma inicjatywy, co pozwala graczom na wspólne ustalanie strategii i wykorzystywanie swoich mocnych stron, zamiast skupiać się na jednej, obezwładnionej postaci. Konfiguracja gry jest również celowo zaprojektowana tak, aby była przyjazna dla mistrza gry, dodając elementy gry bardziej narracyjne, które proszą graczy o budowanie świata wraz z MG w „bańce życzliwości”, co Croitoriu powtarzał wielokrotnie w naszym wywiadzie. Ta wspólna odpowiedzialność za grę przy stole jest wbudowana w komponenty gier, jak ekran GM, który leży płasko na stole, zamiast ukrywać za nim sekrety (i rolki).

„To, kim jestem teraz, jest wynikiem gier, które rozegrałem przy stole” – powiedział Croitoriu. Chociaż seria Arkham była wcześniej znana inne iteracje stołowe podobnie jak oryginalna gra planszowa Richarda Laniusa z 1987 r., osobisty związek z grami TTRPG jest powodem, dla którego gra RPG Arkham Horror „próbuje odnieść się do różnych uprzedzeń na temat gier RPG i ludzi pokładowych w grach RPG”.

Wśród tych uprzedzeń znajdują się bariery wejścia dla osób niezaznajomionych z grami planszowymi – dlatego zestaw startowy jest podzielony na godzinne sesje. Croitoriu uważa, iż ​​barierą są także liczne przygotowania przed grą, dlatego zestaw startowy zawiera 48-stronicową broszurę w stylu samouczka, która uczy graczy na bieżąco. Podstawowy zbiór zasad RPG zajmuje rozsądne 256 stron, co stanowi „próg”. [EDGE] nigdy się nie przekroczy” – powiedział Croitoriu, odnosząc się do szeregu powiązanych materiałów, które pojawią się po wydaniu zestawu startowego w 2025 r.: kolekcja przygodowa w marcu, bezpłatny dodatek z okazji dnia RPG, zestaw pudełkowy na Gen Con i kolejna książka źródłowa na Halloween.



Source link

Idź do oryginalnego materiału