Rok 2024 był pełen bogactw anime do wyboru. Z długo oczekiwanego debiutu serii takich jak Dan Da Dan, Pyszne w DungeonI Kaiju nr 8 zaskoczyć ulubieńców, takich jak Dzienniki aptekarskie I Nieuchwytny Samurajrzadko zdarzało się w tym roku moment, w którym nie byłoby zabawnego, trzymającego w napięciu lub poruszającego anime, które można było obejrzeć i cieszyć się nim. Opublikowaliśmy już nasze typy na najlepsze anime tego rokuwięc teraz czas jeszcze bardziej zagłębić się w sedno: jakie były najlepsze otwarcia anime w 2024 roku?
Czytelnikom Polygon spodobała się nasza lista najlepsze otwarcia anime zeszłego roku tak bardzo, robimy to ponownie! Mając to na uwadze, po raz kolejny stworzyliśmy listę najlepszych sekwencji otwierających tego roku, podkreślając najbardziej godne bopu utwory tytułowe i niesamowitych artystów, którzy ożywili je na ekranie.
Dan Da Dan – „Otonoke”
Dyrektor: Abla Góngorę
Muzyka: Straszne orzechy
Dan Da Dan gwałtownie zyskało miano jednego z najlepszych anime tego roku, kiedy miało premierę w kinach we wrześniu, a następnie zadebiutowało w telewizji w październiku. Oprócz z natury szalonego założenia o parze odmieńców z klasy szkoły średniej walczących z niewytłumaczalnym zalewem paranormalnych i pozaziemskich przeciwników, anime Również pochwalił się jedną z najbardziej uderzających sekwencji otwierających tego roku.
Abel Góngora, hiszpański animator i reżyser znany z pracy nad ubiegłorocznym filmem Scott Pilgrim startuje2021 Gwiezdne Wojny: Wizje krótki “T0-B1” oraz sekwencję tytułów na lata 2020 Trzymaj ręce precz od Eizoukena!, zapewnia wizualnie najeżone kinowe wrażenia Dan Da Dantytuły otwierające. Pełen ekstremalnych zbliżeń, psychodelicznych kolorów i czarnych sylwetek, które składają hołd premierze z 1966 roku UltramanGóngora jest równie dziwaczna i trudna do zapomnienia, jak samo anime. W połączeniu z zaraźliwym, hiperaktywnym utworem japońskiego duetu hiphopowego Creepy Nuts, otrzymujemy sekwencję otwierającą na wieki.
One Piece — „UUUUUS!”
Dyrektor: Megumi Ishitani
Muzyka: Hiroshi Kitadai
Megumi Ishitani jest powszechnie uważana za Jeden kawałek fanów za jednego z najlepszych reżyserów, którzy kiedykolwiek pracowali nad serialem. Znana ze swojej wyjątkowej pracy jako reżyserka odcinków 957, 982 i 1015 serialu Wano Country Arc, a także odcinka „One Piece Fan Letter” wyprodukowanego z okazji 25. rocznicy anime, Ishitani zyskała uznanie za swoją kinową wrażliwość, gdy chodzi o skalę, tempo i oświetlenie.
Wszystkie te cechy są w pełni widoczne w 26. sekwencji otwierającej serię, która łączy w sobie wyraziste „animacja węża gumowego”, jasne kolory i zręczny montaż, który uzupełnia tempo porywającego utworu Hiroshi Kitadai „UUUUUS!” Otwarcie Ishitaniego to kolejne oszałamiające osiągnięcie w rodzącej się karierze reżysera i ekscytująca sekwencja, która niesie pochodnię Jeden kawałekdziedzictwo dumnie przekazujemy dalej.
Mashle: Magia i mięśnie — „Bling-Bang-Bang-Born”
Dyrektor: Unikaj Enokido
Muzyka: Straszne orzechy
Creepy Nuts cieszyło się dobrą passą przez cały 2024 rok. Przed dostarczeniem hitu anime sezonu jesiennego z Dan Da Danwspomniany wcześniej utwór otwierający „Otonoke”, japoński duet hiphopowy DJ Matsunaga i raper-piosenkarz R-Shitei wywalili drzwi z zawiasów swoim utworem „Bling-Bang-Bang-Born” w drugim sezonie Mashle: Magia i mięśnie.
Prawdę mówiąc, animacja otwierająca Shun Enokido jest w porządku… ale cóż, Tylko Cienki. Jest oczywiste, iż utwór „Creepy Nuts” odgrywa tutaj największą rolę, ponieważ sama sekwencja składa się prawie wyłącznie z montażowych ujęć ostro skontrastowanych z jaskrawymi kolorami podstawowymi i przejściami na podzielonym ekranie. Piosenka gwałtownie zyskała popularność w mediach społecznościowych, gdzie użytkownicy TikToka tworzyli składanki utworu i tańczyli w rytmie.
Metaliczny róż — „Rouge”
Dyrektor: Motonobu Hori
Muzyka: Yu-ka
Spośród wszystkich premier anime, które zostaną wyemitowane w 2024 r., Metaliczny różzaskoczyło mnie to. Gdybym miał listę rzeczy, które spodziewałem się zobaczyć i usłyszeć w tym roku, otwarcie anime inspirowane nowym jack swingiem z lat 80. nie znalazłoby się na nich. Niemniej jednak utwór Yu-ki „Rouge” absolutnie rządzi. Reżyser serialu Motonobu Hori łączy ikonografię science-fiction z zapowiedziami typu „mrugnij, a przegapisz”, aby stworzyć początek równie sugestywny, jak przyjemny w oglądaniu.
Delicious in Dungeon — „Sleep Walking Orchestra”
Dyrektor: Yoshihiro Miyajima
Muzyka: Guz Kurczaka
Wszystko o Pyszne w Dungeonpoczątek sprawia, iż widz ma wrażenie, jakby miał wyruszyć w przygodę. „Sleep Walking Orchestra” Bump of Chicken doskonale nadaje ton, z porywającą melodią graną na młotkowanym cymbale w połączeniu z irlandzkim fletem, po czym przechodzi w dudniące uderzenie perkusji i kapryśną sekcję gitary rytmicznej. Yoshihiro Miyajima, reżyser Pyszne w Dungeonpierwszy sezon serialu świetnie się spisuje, przedstawiając widzom, którzy nie są jeszcze zaznajomieni z mangą fantasy Ryoko Kui, jej postacie i uniwersum. Podsumowując, jest to beztroski beat, który zachęca publiczność do wzięcia udziału w przejażdżce.
Nieuchwytny samuraj — „Plan A”
Dyrektor: Miyuki Kuroki
Muzyka: DANIE//
Zgodnie ze swoją nazwą, Nieuchwytny Samuraj podkradł się do nas podczas premiery w lipcu tego roku, zdobywając wyróżnienie na naszej liście najlepszych anime 2024 roku. Animacja Miyuki Kuroki świetnie nawiązuje do tego, co sprawia, iż styl animacji serialu jest tak wyjątkowy, z podartymi wzorami tkanin i abstrakcyjnym tłem to ukłon w stronę Nieuchwytny Samurajtalent do teatralności i humoru przełamującego czwartą ścianę. „Plan A” to użyteczny motyw otwierający z dudniącymi gongami, bambusowymi fletami i dudniącym gitarowym hakiem, który przyciąga publiczność, aby skupiła się na wizualizacjach.