Zestawy VR z serialu „Problem trzech ciał” były wyzwaniem na planie

mobirank.pl 8 miesięcy temu
Zdjęcie: Aktorzy serialu „Problem trzech ciał” w serialowym zestawie VR


Liam Cunningham, John Bradley i inni członkowie obsady zdradzili kilka sekretów o kluczowym rekwizycie serialu science-fiction Netflixa.

Aktorzy serialu „Problem trzech ciał” w serialowym zestawie VR

Jedna z najwcześniejszych tajemnic Problemu trzech ciał (tyt. oryg. 3 Body Problem) jest opakowana w eleganckie, błyszczące opakowanie – chodzi o hełmy VR pozornie stworzone nie na tym świecie, które dostają Jin (Jess Hong) i Jack (John Bradley) i które przenoszą ich w niesamowicie realistyczny świat gry komputerowej Trzy ciała w wirtualnej rzeczywistości.

W „Problemie trzech ciał” gra VR miała wyglądać po prostu imponująco, niekoniecznie realnie!

W książce Cixina, zamiast zestawu w formie jedynie błyszczącego hełmu, gracze zakładali strój W, który był popularnym elementem wyposażenia uczestników gier komputerowych i składał się z hełmu z panoramiczną szybką i kombinezonu dotykowego. Pozwalał on uczestnikowi gry poczuć na własnej skórze to, czego doświadczało jego wirtualne wcielenie: cios zadany pięścią, pchnięcie nożem, palące płomienie i tak dalej. Mógł też wytwarzać doznania skrajnego upału i zimna, a choćby wrażenie, iż gracz znalazł się w środku burzy śnieżnej.

Jeśli nie oglądałeś jeszcze serialu Netflixa, nie będę się wdawać w zbyt wiele szczegółów fabuły – ale nie jest spoilerem stwierdzenie, iż hełmy pozwalają Jinowi, Jess i innym postaciom odwiedzać surrealistyczne krainy i doświadczać fantastycznych scenariuszy, które są w równym stopniu olśniewające i przerażające. (Pozwala to także narracji na wprowadzenie do tytułowego problemu kosmicznego.)

Bohaterka serialu „Problem trzech ciał” leży na łóżku w hełmie VR

Dla aktorów – którzy mogli fizycznie odwiedzać świat wirtualny, przynajmniej częściowo dzięki zespołowi scenograficznemu Problemu trzech ciał – faktyczne zmaganie się z hełmem oferowało wyjątkowe wyzwania.

MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ TEż INNE NASZE ARTYKUŁY ZWIĄZANE Z SERIALEM:

  • Historia praw do „Problemu trzech ciał” nadaje się na serial true crime!
  • Czym różni się serial „Problem trzech ciał” od książki?
  • Jak wyglądają San-Ti z „Problemu trzech ciał”?
  • Scena ze statkiem była wyzwaniem dla twórców serialu „Problem trzech ciał”
  • Dlaczego „Problem trzech ciał” Netflixa jest hitem wśród konserwatystów w USA?
  • Twórcy „Problemu trzech ciał” twierdzą, iż 2. sezon może być jeszcze lepszy

W rozmowie z serwisem Polygon Hong przypomniała sobie, iż hełm szarpał ją za włosy za każdym razem, gdy jej postać go zakładała lub zdejmowała. Liam Cunningham – grający Wade’a, agenta wywiadu, który bardzo pragnie zdobyć tajemniczą technologię – powiedział, iż odblaskowy materiał ery kosmicznej, z którego wykonano hełmy, również był na swój sposób kłopotliwy. „Filmowanie to absolutny koszmar, ponieważ machanie nim w kółko i wszędzie dawało odbicia ekipy – nie było sposobu, aby utrzymać kamerę z dala od odbicia” – wspomina.

Na szczęście zespół ds. efektów wizualnych serialu Problem trzech ciał był w stanie pomóc w tym aspekcie, usuwając cały sprzęt i ludzi zza kamer, które przypadkowo pojawiły się w zbliżeniu.

Jednak Bradley zgłosił najdziwniejszą interakcję z hełmem, mówiąc Polygonowi, iż noszenie go było „naprawdę dziwne i naprawdę izolujące”, choćby gdy był na planie w otoczeniu ekipy serialu. „To trochę tak, jak czasami, gdy leżysz w łóżku i słyszysz tykanie zegara, ale nie słyszysz nic innego” – powiedział.

Wade (Liam Cunningham) w „Problemie trzech ciał” wpatruje się w swoje odbicie w hełmie VR

Chociaż założenie kasku w prawdziwym życiu nie przeniesie Cię od razu do realistycznej krainy gry „Trzy ciała” jak w serialu, „zaczynasz widzieć siebie tak, jak widzi cię świat. I nie zawsze podoba ci się to, co zauważasz.

Serial Problem trzech ciał składający się z 8 odcinków można obejrzeć w całości w serwisie Netflix:

źródło: Netflix | Polygon | Gizmodo

Idź do oryginalnego materiału