Zawrotny thriller Upadek robi dla wysokości to samo, co Descent dla głębin

cyberfeed.pl 4 godzin temu


Niektóre historie filmowe i telewizyjne, opisywane komuś, kto ich nie widział, niezmiennie brzmią fajniej niż w rzeczywistości. (Po prostu spróbuj podsumuj fabułę Disney Plus’ Akolita bez sprawiania wrażenia, jakbyś próbował to sprzedać). Inne po prostu nigdy nie będą brzmieć jak dobre pomysły, niezależnie od tego, jak dobrze zostaną wykonane. Horror-thriller Scotta Manna z 2022 roku Jesieńnowo przybyły do ​​Hulu, jest jednym z tych ostatnich – po prostu nie da się uniknąć tego, jak tandetnie brzmi to założenie. „Dwie kobiety wspinają się na wieżę telewizyjną i utknęły na szczycie” brzmi jak mało prawdopodobny wstęp do chwytającego za serce filmu przygodowego.

Ale wykonanie jest wszystkim. jeżeli uda ci się ominąć to założenie i kilka wczesnych, łagodnych błędów narracyjnych, Jesień jest zaskakująco przerażające – naprawdę zawrotne, emocjonalne przeżycie, którego celem jest wydobycie z każdego ukrytego akrofoba.

Grace Caroline Currey (Shazama! / Shazam!: Furia Bogów) występuje w roli Becky Connor, byłej entuzjastki wspinaczki swobodnej, która wciąż nie może otrząsnąć się po śmierci męża Dana (Mason Gooding, nowa partia filmów Krzyk) podczas wspinaczki. W pierwszą rocznicę jego śmierci upija się do odrętwienia i myśli o samobójstwie, gdy jej najlepsza przyjaciółka Hunter (Virginia Gardner, Kurwa, poślubić, zabić) pojawia się, aby wywabić ją z izolacji i zaciągnąć z powrotem do swojego hobby.

Zdjęcie: Kolekcja Lionsgate / Everett

Hunter, entuzjastyczny śmiałek próbujący zdobyć fanów jako gwiazda YouTube, ma w głowie nowy wyczyn: wspinanie się na 600-metrową zdemontowaną antenę telewizyjną, opisywaną jako dawna najwyższa konstrukcja w Ameryce. Chce, żeby Becky przyszła z nią, stawiła czoła swoim (całkowicie uzasadnionym!) obawom związanym ze wspinaczką i rozrzuciła prochy Dana ze szczytu wieży, co byłoby krokiem w stronę emocjonalnego zamknięcia.

Oczywiście coś idzie nie tak i oczywiście, gdy dwie kobiety utkną na wieży, one nie można uzyskać zasięgu telefonu, aby wezwać pomoc. Jesień opiera się głównie na szerokich, znanych rytmach, chociaż Mann i współscenarzysta Jonathan Frank wykorzystują znajomość tych rytmów przez widzów, aby złagodzić napięcie: z każdym krokiem Becky i Hunter zajmują zniszczoną, kruchą wieżę, wydaje się to coraz bardziej nieuniknione iż narażają się na śmiertelne niebezpieczeństwo, z którego nie będzie żadnego prawdopodobnego wyjścia, gdy nadejdzie kryzys. Pozostała część filmu przebiega podobnie Ulica Cloverfield 10, Płyciznylub inne wyróżniające się thrillery na małą skalę, w których bohaterowie muszą wykazać się pomysłowością, organizując własną akcję ratunkową przy minimalnych zasobach i tykającym zegarze.

Ale chociaż Becky i Hunter są zaradni i wpadają na kilka sprytnych pomysłów, JesieńPrawdziwym napięciem nie są próby ucieczki ani choćby osobiste żale, które pojawiają się, gdy znajdą się w sytuacji zagrażającej życiu. Wszystko to w mdlących zdjęciach Tima Despica, które sprawiają, iż niebezpieczeństwo wydaje się prawdopodobne i wciągające od pierwszej sekwencji. „Utknąć na szczycie wieży” po prostu nie brzmi tak niebezpiecznie, jak „Uwięziony w wodach pełnych rekinów” lub „Zamknięty w bunkrze z nieprzewidywalnym psychopatą”, ale Despic i Mann tworzą odizolowane miejsce, surowe pustynne warunki, i skrzypiąca wieża sprawiają wrażenie przerażająco przytłaczającego. Co Zejście zrobił dla przytłaczającej głębiny, Jesień robi na wysokości.

Jesieńto mało prawdopodobne założenie choćby w końcu się sprawdza. Miłośnicy horrorów widzieli wiele ofiar osieroconych w lasach lub dziczy, utkniętych w morzu lub uwięzionych głęboko pod ziemią. Ale JesieńSceneria sprawia wrażenie wyjątkowej i łatwo nadaje się do zapierających dech w piersiach efektów wizualnych i zapierających dech w piersiach zanurzeń. Głęboka ironia polega na tym, iż Becky i Hunter są na tyle naćpani, iż wiedzą, skąd może nadejść pomoc, a mimo to są całkowicie odizolowani: film bawi się tym na różne sposoby, badając, jak łatwo jest wydawać się poza zasięgiem innych ludzi, choćby jeżeli w zaludnionym otoczeniu.

Zdjęcie: Kolekcja Lionsgate / Everett

Jesień nie jest idealnym małym thrillerem. Scenografia łączy prawdziwą udrękę Becky z pewnymi wątpliwymi pomysłami na fabułę: właśnie zaczyna brać całą butelkę leków na receptę, gdy niespodziewanie pojawia się Hunter, co wydaje się zarówno melodramatyczne, jak i wątpliwe. Bardziej absurdalna jest zarozumiałość, według której dzwoni do Dana tylko po to, żeby ponownie odsłuchać jego wiadomość głosową i udaje, iż z nim rozmawia (po roku przez cały czas płaci za jego konto?), a następnie dramatycznie dzwoni do niego kilka minut później po kolejnej emocjonalnej porażce, tylko aby dowiedzieć się, iż numer został nagle odłączony. (Więc… ona nie jest płacisz za jego konto, ale rozłączenie zajęło rok? Jaki dokładnie jest tu pomysł?)

Ale film jest pełen drobnych akcentów charakterystycznych, dzięki którym Becky i Hunter poznali wystarczająco dużo postaci, aby ich dramat miał znaczenie. W tej samej początkowej fazie Hunter z euforią przybiera zawrotną minę przed swoimi obserwatorami na YouTube, a następnie cieszy się, gdy jeden z jej postów uzyska 300 polubień. Ostatnia dekada to okres horrorów brutalnie wobec potencjalnych wpływowych osóbżartując z ofiar, które wpakowały się w poważne kłopoty, jednocześnie szukając materiału, który zapewni im sławę w Internecie. Jesień idzie w jej ślady, ale pozornie współczuje drobnym ambicjom Hunter i sposobowi, w jaki próbuje zrobić biznes na przygodach, które już kocha, zamiast udawać fandom dla kliknięć.

Nadal, Jesień ostatecznie nie chodzi o fabułę czy postacie. Chodzi o wrażenia fizyczne, jakie wywołuje, skuteczne i zaskakujące obrazy wielkich wysokości i dramatycznych upadków. jeżeli przebiłeś się przez to z trudem Bezpłatne solo lub części Człowiek na drucieten z pewnością wywoła to samo poczucie niepokoju. Jest to choćby film przeznaczony do przesyłania strumieniowego, a jego wciągająca sekwencja otwierająca określa, jak będzie wyglądać reszta filmu. Nie oceniaj tego na podstawie opisu fabuły, po prostu daj mu kilka minut swojego czasu w transmisję strumieniową, a prawdopodobnie Cię przyciągnie.

Jesień jest transmitowany strumieniowo w serwisach Hulu i Peacock i można go wypożyczyć lub kupić w wersji cyfrowej na stronie Telewizja Apple, Fandango w domui innych platform cyfrowych.



Source link

Idź do oryginalnego materiału