Założyciele Greater Than Games, Christopher Badell, Adam Rebottaro i Paul Bender, jako pierwsi wpadli na pomysł nowej wersji swojej popularnej, kooperacyjnej gry karcianej z komiksami o superbohaterach Strażnicy Wieloświata w pokoju hotelowym w PAX West w 2019 r. Zbliżała się 10. rocznica powstania gry, od której w 2011 r. zapoczątkowano ich działalność, a Rebottaro, który wykonał całą grafikę kart, chciał mieć szansę na pokazanie, jak ewoluował jego styl. Przedruk z nową grafiką wydawał się dość prosty, ale pisarz i projektant Badell chciał zmienić tekst motywacyjny, aby pasował do nowych obrazów. Chciał także uczynić zasady jaśniejszymi i być może zrównoważyć niektóre postacie oraz poprawić jakość tokenów w grze.
Zespół nie spędzał dużo czasu w parkiecie podczas konwencji, zamiast tego zamienił okno w swoim pokoju hotelowym w tablicę. Ich oryginalna gra zakończyła swoją działalność w 2016 roku wraz z zestawem OblivAeonprzeskakująca rzeczywistość przygoda podobna do komiksu DC Comics Kryzys na Nieskończonych Ziemiach. Z perspektywy czasu Badell stwierdza, iż było to nieuniknione Strażnicy Wieloświata podążałby tą samą trajektorią, co komiksy, które emulował po ponownym uruchomieniu.
Strażnicy Multiwersu: Edycja Ostateczna został wydany w 2021 roku i poprawił prawie każdy aspekt podstawowej gry. Następnie przyszedł rok 2023 Renegaci z Rook Cityaktualizacja pierwszego rozszerzenia oryginalnej gry, Miasto Rooka projekt będzie kontynuowany w 2025 r. wraz z wydaniem dodatku przeskakującego świat Rozbieżność.
„Największy błąd, jaki popełniłem w 2010 roku, zasiadając do pisania Strażnicy Wieloświata nie miał dziesięcioletniego doświadczenia w pisaniu Strażnicy Wieloświata”, Badell żartuje. „Przede wszystkim napisałbym o wiele lepszą grę. To moja sprawa.
W tym tygodniu w Polygon w specjalnym numerze zatytułowanym „Polygon” badamy, jak superbohaterowie dominują nie tylko w komiksach i filmach, ale we wszystkich mediach. Superkultura.
Strażnicy Wieloświata po raz pierwszy zyskała fanów w czasach, gdy gry kooperacyjne przeżywały renesans dzięki takim tytułom jak Pandemia I Alarm kosmicznywytyczając kurs niezależny od licencjonowanych gier o superbohaterach, takich jak konkurencyjne HeroClix. Gra zyskała nową popularność wraz z pojawieniem się Marvel Cinematic Universe, pozwalając graczom wykorzystać swoje fantazje o graniu postaciami przypominającymi bohaterów takich jak Luke Cage i Doktor Strange oraz walczyć z wrogami pokroju Kingpina czy Ultrona.
„To świetna zabawa poczuć się jak superbohater i mieć te wszystkie fajne moce, zdolności i rzeczy, które możesz zrobić, z tą różnicą, iż złoczyńca pozostało bardziej przerażający i nie możemy się z nim zmierzyć, jeżeli wszyscy nie będziemy pracować razem” – mówi Badell . „Robimy to także w dziwnym, dziwnym środowisku, które w ten czy inny sposób zmieni przebieg walki”.
Tworzenie drużyn składających się z dwóch do pięciu bohaterów do walki z superzłoczyńcą w różnych sceneriach, od ruin Atlantydy po pełne przestępczości ulice Rook City daje Strażnicy Wieloświata ogromna regrywalność, ale także komplikuje grę do tego stopnia, iż zapamiętanie wszystkich zasad może być trudne. Badell przyznaje, iż kiedy gra, często pełni rolę mistrza gry i kieruje złoczyńcą oraz otoczeniem, aby inni gracze mogli skupić się na swoich bohaterach. Nowa wersja ułatwia to dzięki oznaczonym kolorami słowom kluczowym przypominającym graczom o wystąpieniu efektu.
Zmieniono także talie, aby mieć pewność, iż szczęście nie przeszkodzi w dobrej rozgrywce. Bohaterowie, którzy w dużym stopniu polegają na zdobywaniu określonych kart w grze, na przykład Wraith podobny do Batmana, mają więcej możliwości przeszukiwania swoich talii i umieszczania ich na planszy. Istnieją również nowe wyzwania, takie jak mechanika „nagłego” wymagająca zagrania karty zaraz po jej dobraniu, co może przedstawiać postać tracącą kontrolę nad swoimi mocami, a choćby zasadzkę ninja.
„To nowe, fajne narzędzie, które może wywołać poczucie przymusu lub strachu, gdy postać skupia się na swoich osobistych problemach” – mówi Badell.
Nawet bardziej niż gra o superbohaterach, Strażnicy Wieloświata dotyczy komiksów o superbohaterach. Badell żartuje, iż on i Rebottaro „przebierają się za cosplay, jakby tworzyli komiksy”, opisując dziesięciolecia historii Sentinels Comics na przestrzeni różnych epok i stylów graficznych, tekstów smakowych i Strona z listami podcast, który uruchomili w 2017 roku. Na pierwszym planie jest zainteresowanie ewolucją bohaterów Strażnicy Multiwersu: Edycja Ostatecznagdzie każdy bohater ma zarówno wersję w nowoczesnym stylu artystycznym, jak i wersję „pierwszego pojawienia się” sięgającą złotej ery komiksów z własnym wyglądem i stylem. Ich ewolucję można zobaczyć w całej talii kart bohatera, z odniesieniami do wielu różnych linii komiksowych, które wymyślili Badell i Rebottaro.
„Ciężko pracujemy, aby sprawiać wrażenie, jakby tworzyło go wiele osób, a jednocześnie tworzą go dwie osoby” – mówi Badell. „W Megalopolis będzie miała miejsce pewna historia i tu przyjdą gliniarze, aby nam pomóc, a w przyszłym tygodniu będę opowiadał historię w Rook City i wszyscy gliniarze będą źli. Podobają mi się te wszystkie przełączniki tonów, ale przez to tracę rozum.
Odcinki podcastu szczegółowo omawiają różnych bohaterów, złoczyńców i wydarzenia z komiksu, a sposób, w jaki fani na nie zareagowali, pomógł dowiedzieć się, co znalazło się w nowej wersji gry. Badell kochał Wilkołak nocąale mówi o swojej decyzji o dodaniu bohatera-wilkołaka Alpha Renegaci z Rook City był bardziej poinformowany o zainteresowaniu wilkołakami, kiedy omawiał ich pochodzenie wraz z innymi nadprzyrodzonymi elementami z Sentinel Comics, takimi jak wampiry z Court of Blood.
„To dzieło mojego życia i niczego nie żałuję, ale na pewno jest to dziwne”
„Mamy super fajnego, podekscytowanego fandomu, który bardzo angażuje się w rzeczy, o których rozmawiamy, i naprawdę to doceniam” – mówi Badell.
Nowa wersja również czerpie inspirację z Sentinel Comics: gra fabularnawydanej przez Greater Than Games w 2021 roku. Gra RPG wywołuje wrażenie, jak stawki rosną w miarę trwania walki, umożliwiając postaciom odblokowanie potężniejszych umiejętności w przypadku kontuzji. Ta sama mechanika ma najważniejsze znaczenie dla nowej wersji anielskiej wojowniczki Fanatic, która faktycznie może rozpocząć grę z krytycznie niskim poziomem zdrowia, co pozwala jej w pełni uwolnić swój religijny zapał.
„Wiele razy próbowałem znaleźć sposób na nieznaczne zmniejszenie poziomu jej mocy bez narażania jej na zbytnią bezbronność” – mówi Badell. „Jest trochę za potężna, ale jest niesamowicie fajna i nie przeszkadza w grze kooperacyjnej”.
Podczas gdy na rewersie kart każdej talii pierwotnie widniały jedynie ogólne panele komiksowe i imię bohatera, w nowych wersjach wykorzystano to miejsce, aby przedstawić fragment swojej historii. Bunker zapisuje się do armii, prowadzi czołg i zakłada zbroję. Tył talii speedstera Tachyona przedstawia supernaukowca Meredith Stinson przy pracy, obejmującą swoją dziewczynę, Danę Bertrand. Badell wymyślił całą historię ich związku, która doprowadziła do: duży problem ślubu.
„Sentinels Comics jest w stylu: «Zdecydowanie nie dzieje się tu nic dziwnego», ale scenarzyści po prostu to tutaj przemycą” – mówi Badell. „Byli „współlokatorami”. Fandom zdecydował się na kanon główny, a półtorej dekady później to właśnie odbiorcy są autorami komiksów. W komiksach pojawiały się wywrotowe rzeczy, zanim weszły one do głównego nurtu.
Greater Than Games planuje kontynuować poprawianie gry w nowej wersji OblivEon, ale Badell nie jest pewien, co będzie dalej.
„To dzieło mojego życia i niczego nie żałuję, ale z pewnością jest to dziwne” – mówi Badell. „Nie wiem, co przyniesie mi przyszłość, ale jesteśmy podekscytowani, iż możemy to robić i to niesamowite, iż kogokolwiek interesuje to, co robimy”.