Wykonawcy gier wideo SAG-AFTRA strajkują

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Gildia Aktorów Ekranowych i Amerykańska Federacja Artystów Telewizyjnych i Radiowych ogłosiła w czwartek, iż aktorzy grający w gry wideo rozpoczną strajk 26 lipca o 12:01. Ponad 2500 aktorów grających w gry wideo — grupa, w której skład wchodzą aktorzy głosowi, aktorzy przechwytujący ruch i inni — udaje się na linię pikiet po prawie dwóch tygodniach strajku. lata negocjacji z jedną z największych firm produkujących gry wideo.

Największym punktem spornym w negocjacjach jest nieograniczone wykorzystanie sztucznej inteligencjizgodnie z komunikatem prasowym. Wykonawcy gier wideo chcą ochrony przed wykorzystaniem ich wizerunków i głosów.

„Osiemnaście miesięcy negocjacji pokazało nam, iż nasi pracodawcy nie są zainteresowani uczciwą, rozsądną ochroną sztucznej inteligencji, ale raczej rażącym wykorzystaniem” – powiedział przewodniczący komisji ds. mediów interaktywnych SAG-AFTRA i Gorączka Hi-Fi aktorka głosowa Sarah Elmaleh powiedziała w komunikacie prasowym: „Odrzucamy ten paradygmat — nie zostawimy żadnego z naszych członków w tyle, ani nie będziemy dłużej czekać na wystarczającą ochronę”.

Grupa firm produkujących gry wideo negocjujących z SAG-AFTRA obejmuje Activision, Electronic Arts, Insomniac Games, Take-Two Productions, WB Games i inne. Wykonawcy gier wideo przestaną pracować — co oznacza koniec nagrywania gier wideo — gdy strajk rozpocznie się w piątek. Audrey Cooling, rzeczniczka firmy produkującej gry wideo w Interactive Media Agreement, powiedziała w oświadczeniu dla Polygon, iż firmy są rozczarowane, iż związek decyduje się na strajk „tak blisko porozumienia”.

Oto pełna treść oświadczenia:

Jesteśmy rozczarowani, iż związek postanowił odejść, gdy jesteśmy tak blisko porozumienia, i przez cały czas jesteśmy gotowi wznowić negocjacje. Znaleźliśmy już wspólny grunt w 24 z 25 propozycji, w tym historyczne podwyżki płac i dodatkowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa. Nasza oferta jest bezpośrednią odpowiedzią na obawy SAG-AFTRA i rozszerza znaczące zabezpieczenia AI, które obejmują wymóg zgody i uczciwego wynagrodzenia dla wszystkich wykonawców pracujących na mocy IMA. Warunki te należą do najsilniejszych w branży rozrywkowej.

Wygląda na to, iż blokada wokół sztucznej inteligencji dobiegła końca ochrona wykonawców gier wideo występujących przed kamerą — jak informuje „The Washington Post” – podobnie jak artyści wykorzystujący technologię przechwytywania ruchu.

„Mówią, iż będziemy chronić aktorów głosowych, ale nie będziemy chronić nikogo innego” – powiedział dyrektor wykonawczy SAG-AFTRA Duncan Crabtree-Ireland w wywiadzie dla The Post w zeszłym miesiącu. „Sednem sprawy jest to, iż jeżeli masz aktorów pracujących dla ciebie, pomagających tworzyć treść, która jest w twojej grze, czy to treść głosowa, czy to praca kaskaderska, czy to praca ruchowa… wszyscy ci aktorzy zasługują na prawo do świadomej zgody i uczciwego wynagrodzenia za wykorzystanie ich wizerunku, podobizny lub głosu, ich występu. To takie proste”.

W trakcie strajku aktorzy głosowi i inne osoby objęte Umową o mediach interaktywnych będą mogły przez cały czas pracować nad projektami, które wykorzystują jedną z kilku zaktualizowanych umów, które „oferują członkom krytyczną ochronę w zakresie sztucznej inteligencji” — poinformowała organizacja SAG-AGTRA, w zależności od rodzaju zleconej pracy.

Ostatni strajk twórców gier wideo miał miejsce w 2016 r. i trwał prawie rok.



Source link

Idź do oryginalnego materiału