Sprytne łamigłówki Arrangera sprawią, iż będziesz musiał zmienić swój harmonogram, aby móc grać

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Pierwszy raz spotkałem Aranżer: przygoda pełna zagadek na stoisku Netflix podczas Summer Game Fest. W ciągu kilku chwil oswojenia się z wersją demonstracyjnąZaskoczyła mnie przejrzystość koncepcji i celu tej gry. Jesteś małą dziewczynką o imieniu Jemma, która poruszając się po kafelkowym świecie kolumn i rzędów, przesuwa przedmioty razem z nią. Łamigłówkowe intrygi obejmujące — wybaczcie mi ten kalambur — aranżowanie niewątpliwie nastąpią obiekty.

Aranżer jest „Och… Oh!” rodzaj gry logicznej. Jest ona myląco prosta, z jasnymi celami, nie bardziej skomplikowanymi niż „użyj przełącznika ciśnienia, aby otworzyć drzwi”. Jednak prostota prezentacji gry przesłania sprytnie zaprojektowane łamigłówki, które testowały moją świadomość przestrzenną do absolutnych granic, a ja kochany każdej sekundy.

Ta iskra rozpoznania, ten moment olśnienia to bezcenny zastrzyk ekscytacji, który pojawia się wcześnie i często

Na początku gry byłem w pustym pokoju z płytą naciskową i zablokowanymi drzwiami. Stanie na płycie naturalnie odblokowało drzwi, ale gdy ruszyłem się z płyty, zatrzasnęły mi się przed nosem. Próbowałem na wszystkie sposoby aranżowanie (przepraszam, to będzie się zdarzać często) ja, myśląc, iż mogę gwałtownie zeskoczyć z talerza i wejść do otwartych drzwi, zanim się zamkną — ale nic z tego. Zirytowany wróciłem tą samą drogą, myśląc, iż przegapiłem jakiś najważniejszy przedmiot od NPC, a przy drzwiach… były dwie rośliny doniczkowe.

Zanim weszłam do tego pokoju, te doniczkowe rośliny były jednorazową ozdobą. Wychodząc, od razu wywnioskowałam ich przeznaczenie. Aranżer wydaje się, iż to pierwszy raz, kiedy dziecko odkrywa, iż ​​kwadratowy klocek wchodzi do kwadratowego otworu. Nie oznacza to, iż gra jest zbyt łatwa; raczej, iż możesz poczuć, iż uczysz się czegoś nowego w czasie rzeczywistym. Ta iskra rozpoznania, ten moment eureki, to bezcenny wstrząs ekscytacji, który pojawia się wcześnie i często.

Kiedy gram, klikanie kafelków, gdy Jemma się porusza, staje się wolniejsze, gdy mruczę „Chyba to ogarnęłam”, im bliżej celu jestem. Wiem, co musi się stać. Aby pokonać tego bossa stonogi, muszę wepchnąć jego kolczasty ogon w oko, ale z każdym kafelkiem, do którego ogon się zbliża, oko przesuwa się o kafelek, jak w grze w Wąż. Ale na arenie bossa są kamienie, a ja mogę umieścić stonogę między kamieniami i…

Choć te chwile są satysfakcjonujące, działają również na odwrót. Antagonistą gry jest przypadłość zwana „statycznością”. Obiekty, na które wpływa, działają zasadniczo jak bariery. Jemma nie może ich poruszać tak, jak inne rzeczy, więc jeżeli są na jej drodze, musi znaleźć sposób, aby je ominąć. Statyczność powoduje również pojawianie się blokujących ścieżkę potworów, które można pokonać tylko wtedy, gdy wepchnie się miecz w ich przestrzeń. Wiele AranżerZagadki w grze polegają na przesuwaniu miecza, Jemmę lub przedmiotów o znaczeniu krytycznym dla misji pomiędzy „statycznymi” obiektami.

Walka w Aranżer polega na przesuwaniu mieczy i wpychaniu ich w wrogów.Obraz: Meble i materace

W jednej z łamigłówek musiałem złożyć na nowo kawałki zepsutej płyty, obracając płytę i wypełniając każdą dziurę. Wydawało się to dość łatwe. Ale kiedy Jemma się porusza, każdy ruchomy obiekt na tej samej osi porusza się wraz z nią. Więc kiedy wcisnąłem ostatni kawałek, kolejny kawałek po przeciwnej stronie wyskoczył.

Wiele łamigłówek w grze zaczyna się właśnie tak, łatwo aż do końca, kiedy to znikąd pojawia się krzywa. Ale wierzcie lub nie, te momenty też były dobre. W przypadku łamigłówki z płytą, gdy tylko zobaczyłem, iż ten element wyskakuje, zacząłem chichotać. To było uczucie podobne do włożenia Crocsów do „tryb sportowy.” Ta łamigłówka okazała się trudniejsza niż się spodziewałem, czas się zablokować. (I nie martw się, są ustawienia, które pozwalają pominąć łamigłówki, jeżeli są za trudne, ustawienia, które sprawiają, iż łamigłówki stają się trudniejsze, a także tryb wieloosobowy, który pozwala znajomemu również przesuwać przedmioty.)

Zamknięte drzwi nic dla Jemmy nie znaczą.Obraz: Meble i materace

Chociaż Aranżer jest grą logiczną, która skutecznie wykorzystuje swoje mechanizmy do zbudowania interesującego świata i opowiedzenia słodkiej historii. Zdolność Jemmy do poruszania się czyni ją wyjątkową, a ona wyrusza na przygodę, aby znaleźć innych takich jak ona, wykorzystując swoje moce dla dobra po drodze. Kiedy Jemma dociera do końca rzędu lub kolumny, teleportuje się na drugi koniec. Używa tej funkcji, aby uwolnić nastolatka uwięzionego w zamkniętym pokoju przez surowych rodziców, po prostu wpychając go w przeciwległą ścianę. W innym obszarze ratuje miasto, którego mieszkańcy popadli w stan agonalny w swoich domach, ponieważ zbyt mocno polegali na komunikacji dzięki niebieskich mechanicznych ptaków.

Aranżer jest odpowiednikiem książki w grach wideo, którą zabrałbyś ze sobą na wakacje na plaży — idealna na Switcha, Steam Decka lub tablet. Jest przyjemnie krótka — jestem w ostatniej strefie, a grałem w sumie około czterech do pięciu godzin. jeżeli jesteś odważny, możesz wydłużyć ten czas gry, rozwiązując opcjonalne łamigłówki rozsiane po całej grze. Uwielbiam tę małą grę, w którą ostatnio grałem.

Aby naprawdę podkreślić, jak czarująco uwodzicielskie Aranżer to, pozwólcie, iż zostawię was z krótką historią. Była godzina 23:00 w wieczór powszedni. Postanowiłem trochę pograć Aranżer przed położeniem się spać — nie dłużej niż 30–45 minut, maksymalnie. Kiedy odłożyłem Switcha, żeby sprawdzić godzinę, była 1:51 w nocy. Dwie godziny minęło i choćby tego nie poczułem. Co więcej, nie obchodziło mnie to. Gra nie zrobiła mi tego, nawet te, które uwielbiałamw niedawnej lub odległej pamięci. Poczułem się znowu jak dziecko. Daj Aranżer szansę, żeby to zrobić tobie.

Arranger: A Role-Puzzling Adventure jest już dostępny na Switchu, PlayStation, PC i urządzeniach mobilnych za pośrednictwem serwisu Netflix.



Source link

Idź do oryginalnego materiału