Śniadek w Amsterdamie i Wielkiej Brytanii

siemianowice.pl 2 miesięcy temu
Przed Pałacem Buckingham

Zwieńczeniem tego roku szkolnego w I LO była wycieczka młodzieży do Amsterdamu i Wielkiej Brytanii.

Podróż rozpoczęła się od zwiedzenia stolicy Niderlandów, która z jednej strony jest symbolem tolerancji i wolności, z drugiej – jest niezwykle holenderska. Spacerując po uliczkach Amsterdamu, podziwialiśmy architekturę miasta, zabytki; zwiedziliśmy muzeum narodowe, w którym znajdują się nie tylko cenne dzieła malarskie, ale także grafika, rzeźba, sztuka użytkowa i rękodzieło. Odwiedziliśmy targ, na którym można było kupić tulipany i inne pamiątki związane z tym miejscem.

Po zwiedzeniu Amsterdamu wyruszyliśmy w dalszą podróż. Promem dopłynęliśmy do Dover i stamtąd pojechaliśmy do Oksfordu. Spacerowaliśmy po tym przepięknym mieście, zobaczyliśmy między innymi High Street, Trinity College, John’s College, ogrody. Następnym punktem był postój w mieście Stratford – gdzie żył i tworzył słynny poeta William Szekspir.

Po całonocnej podróży dotarliśmy do Edynburga – stolicy Szkocji. Pomimo pochmurnej pogody okazało się, iż naprawdę warto było przyjechać do tego miasta. Zamek królewski, stare miasto, Królewska Mila zrobiły na młodzieży ogromne wrażenie; w każdym miejscu można było poczuć klimat tego niezwykłego miejsca.

Po zwiedzeniu Edynburga wyruszyliśmy w dalszą podróż po Szkocji. Zwiedziliśmy przepiękny zamek Scone Castle, przez cały czas zamieszkiwany przez członków rodziny królewskiej. Kolejnym punktem wyjazdu były wzgórza Highland, które są najrzadziej zaludnionym terenem w Europie, ale dzięki temu krajobrazy są oszałamiające i fascynujące.

W kolejnym dniu wycieczki zwiedziliśmy miasto Stirling słynące z przepięknego zamku wznoszącego się na skalistym wzgórzu, kościoła i starego miasta. Tego samego dnia pojechaliśmy do Glasgow – zatrzymaliśmy się na głównym placu miasta ze wspaniałą wiktoriańską zabudową i gotycką katedrą, zwiedziliśmy średniowieczny dom, w tej chwili muzeum, w którym podobno w 1566 r. zatrzymała się Maria Stuart.

Podczas pobytu w Szkocji zwiedziliśmy także opactwo w Melrose, które jest zaliczane do jednych z pierwszych, które powstały na terenie Szkocji oraz przepiękną kaplicę Rosslyn, w której kręcono kilka scen z filmu “Kod da Vinci”, zatrzymaliśmy się także przy Murze Hadriana, który odegrał istotną rolę w historii Wielkiej Brytanii.

Ostatni dzień na wyspach spędziliśmy w Londynie. Najpierw zobaczyliśmy miasto płynąc po Tamizie, następnie zobaczyliśmy słynne zabytki i budowle, między innymi Big Bena oraz budynki parlamentu, Pałac Buckingham, White Hall, Trafalgar Square, Downing Street. Zwieńczeniem tego dnia była podróż metrem londyńskim, które jest także atrakcją turystyczną i ważnym symbolem tego miasta.

Po długiej podróży szczęśliwie wróciliśmy do domu zabierając z sobą wiele cennych wrażeń i wspomnień. Bez wątpienia była to wycieczka, która na długo pozostanie w naszej pamięci i zachęci młodzież do dalszego zwiedzania różnych zakątków Europy i świata.