Ruth Gemmell komentuje wątek Violet z "Królowej Charlotty". Co dalej czeka jej postać i Lady Danbury?

serialowa.pl 1 rok temu

„Królowa Charlotta” to nie tylko wariacja na temat prawdziwej historii, to także opowieść bardzo mocno osadzona w świecie „Bridgertonów”. W czasie rozmowy z Ruth Gemmell zapytaliśmy ją o szczegóły wątku Violet.

3. sezon serialu „Bridgertonowie” wciąż nie ma daty premiery, ale na osłodę mamy spin-off, sześcioodcinkową miniserię „Królowa Charlotta„, w której powracają Golda Rosheuvel, Adjoa Andoh i Ruth Gemmell jako dorosłe wersje tytułowej władczyni, Lady Agathy Danbury i Lady Violet Bridgerton. I wszystkie mają wątki, które będą kontynuowane w „Bridgertonach”, co aktorki potwierdziły w rozmowie z Serialową.

Królowa Charlotta – Ruth Gemmell o Lady Bridgerton

Ruth Gemmell w trakcie wywiadu z Serialową i innymi europejskimi mediami przyznała, iż bardzo cieszyła się, mogąc odkryć nową stronę Violet, którą w „Bridgertonach” znamy jako stateczną wdowę i matkę ósemki dzieci. Tymczasem w „Królowej Charlotcie” Lady Bridgerton okazuje się mieć potrzeby seksualne, chce mieć własne życie i nie chce już dłużej kryć się z tym przed całym światem.

— jeżeli chodzi o oś czasu – tę dotyczącą okresu regencji, ze mną, Adjoą, Goldą i Hugh [Sachs, serialowy Brimsley] – to „Królowa Charlotta” znajduje się dosłownie pomiędzy 2. i 3. sezonem „Bridgertonów”. Więc w pewnym sensie dokonujemy pewnych odkryć, jednocześnie pracując na rzecz przyszłości, jeżeli to ma jakiś sens. I miło było odkryć kilka rzeczy. (…) Wspaniale było odkrywać to uświadomienie sobie, że, jako starsza kobieta, ona zdecydowanie wciąż żyje, nie jest martwa i może mieć życie.

„Królowa Charlotta” (Fot. Netflix)

Aktorka dodała, iż nie była aż tak zaskoczona tym, iż jej postać miała wątek z „rozkwitającym ogrodem”, czyli seksualnością kobiety w dojrzałym wieku. Według niej telewizja zmienia się na lepsze i takie wątki nie są już wcale niecodzienne, choćby w dramatach kostiumowych. Choć kilka lat temu bywało z tym jeszcze różnie.

— Przypuszczam, iż to już nie jest tak niecodzienne, jak być może było kiedyś. Myślę, iż starsze kobiety czasem mogą czuć się pomijane, dlatego też możliwość zagłębienia się w to trochę jest całkiem przyjemna. To nie jest już tak niecodzienne [na ekranie], co jest genialne, ale uważam, iż w życiu tak może być.

Jak przyznała Ruth Gemmell w rozmowie z nami, chętnie by zobaczyła, jak Violet niekoniecznie może od razu rzuca się w wir romansów, ale przynajmniej „zanurza palec w wodzie”, jeżeli chodzi o kwestie miłosne. „Myślę, iż Violet chciałaby znów poczuć się kochana. Myślę, iż ona chce znowu poczuć, iż żyje” – powiedziała Gemmell.

Bridgertonowie – co dalej z przyjaźnią Violet i Agathy?

Aktorka skomentowała również skomplikowaną relację Lady Violet z Lady Danbury, które w „Królowej Charlotcie” zbliżają się do siebie bardzo mocno, przynajmniej dopóki Violet nie odkrywa, iż jej przyjaciółka w młodości miała romans z jej ojcem. Dowodem „zbrodni” staje się charakterystyczny urodzinowy kapelutek, który Lord Ledger podarował młodej Danbury. Jak powinniśmy traktować zakończenie tego wątku w „Królowej Charlotcie” i czy będzie kontynuacja w „Bridgertonach”?

— Myślę, iż widzimy, jak one ujawniają trochę więcej przed sobą nawzajem. Myślę, iż widać, jak bardzo one inwestują w siebie nawzajem i jak bardzo na sobie nawzajem polegają. I to, co jest też cudowne – ponieważ bardzo dobrze poznałam Adjoę przez te ostatnie lata – to fakt, że, jak sądzę, w pewien sposób rozkwita przyjaźń tych postaci. To jest łatwe, ponieważ się znamy. (…) Myślę, iż przede wszystkim chodzi o to, jak wiele one inwestują w siebie nawzajem. I choć nie padają słowa o przebaczeniu, one są dzięki temu silniejsze. Z czymkolwiek one się nie zmagają, jakichkolwiek dyskusji – czy też intymnych rozmów – nie prowadzą, są dzięki temu silniejsze. I to jest to, co one z tego wynoszą na koniec.

„Królowa Charlotta” (Fot. Netflix)

Ruth Gemmell w rozmowie z nami zwróciła też uwagę na to, iż „Królowa Charlotta” to bardzo feministyczny serial, pokazujący, jak kobiety muszą sobie radzić w męskim świecie. Ale akurat Violet nie przeszła tyle, co chociażby młoda Agatha, ponieważ miała kochającego ojca. Ta relacja z dzieciństwa ukształtowała Violet i to się nie zmieni choćby teraz, kiedy dorosła Violet odkryła sekret sprzed lat dotyczący małżeństwa swoich rodziców i romansu swojego taty.

— Wiele kobiet w „Królowej Charlotcie” i czasem w „Bridgrtonach” musi sobie radzić z różnymi rzeczami i poruszać się w męskim społeczeństwie – najlepiej, jak potrafią. A z Violet jest tak, iż (…) ona ma bardzo kochającego ojca. (…) Ona później stoczyła wiele innych bitew, jak wszyscy wiemy, ale u podstaw tego nigdy nie było walki, którą toczyły inne kobiety. Więc myślę, iż sposób poruszania się Violet po męskim świecie w „Bridgertonach”, w mojej osi czasu, jest zupełnie inny. Widzicie Danbury jako nieustępliwą osobę i myślę, iż Violet na swój sposób też jest nieustępliwa. Ona porusza się po tym wszystkim w sposób, w jaki chce, a to prawdopodobnie bierze się stąd, iż miała tę podstawę w postaci cudownego ojca.

Aktorka przyznała, iż budując swoją postać w „Bridgertonach” i teraz w „Królowej Charlotcie”, jako punkt odniesienia traktowała własną mamę, która wychowała piątkę dzieci. Choć była przy tym zupełnie inną osobą niż Violet.

— Myślę, iż zawsze myślałam o mojej mamie, ponieważ jestem jedną z piątki [dzieci], Violet ma ósemkę i myślę, iż moja mama radziła sobie z nami znakomicie i był w tym spokój. I chociaż Violet nie jest zawsze taka spokojna, myślę, iż właśnie ją mam w głowie jako wzór do naśladowania. Nie mam dzieci, więc w pewien sposób adoptowałam tę ósemkę. Kocham ich.

„Królowa Charlotta” (Fot. Netflix)

Na koniec padło pytanie o Connie Jenkins-Greig, czyli młodą Violet z „Królowej Charlotty”. Ruth Gemmell powiedziała, iż casting odbył się bez jej udziału, ale była zachwycona występem młodej aktorki.

— Nie, w ogóle nie brałam w tym udziału. Naprawdę cudownie było spotkać Connie. Spotkałam ją na planie, co było dość dziwne. Co jeszcze dziwniejsze, była z moim tatą, granym przez Keira [Charlesa]. Więc naprawdę miło było ich poznać. Uważam, iż ona wypadła w tym pięknie. I tak, to było miłe, [ale] nie miałam w tym żadnego udziału.

Co ciekawe, młoda Violet to według Shondy Rhimes główna kandydatka na drugi spin-off „Bridgertonów”. Na razie oczywiście nie ma żadnych informacji o potencjalnym zamówieniu, ale twórczyni franczyzy przyznała, iż to właśnie ta historia interesowałaby ją najbardziej, gdyby miała wybrać postać na następny spin-off.

Królowa Charlotta jest dostępna na Netfliksie

Idź do oryginalnego materiału