Recenzja MaXXXine: Najnowszy horror Ti Westa zmienia scenariusz

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Z X I Perłatrudno było nie zauważyć, iż Ti West używał pornografii i horroru jako soczewek, przez które opowiadał historię ewolucji filmu. Oba były eksploracjami tego, jak nagie ciała zawsze były przedmiotem fascynacji kinematografii, i chociaż filmy były tonowane inaczej, podobnie podkreślały, jak seks zawsze był jedną z sił napędowych postępu technologii filmowej.

MaXXXina wchodzi do X franczyzowa wiedząc doskonale, jak łatwo może paść ofiarą klątwy threequel, jeżeli po prostu spuści swoją gwiazdę w nową dekadę, aby walczyła o życie na kolejnej farmie. I chociaż zawiera wiele odniesień do swoich poprzedników, zmienia formułę na tyle, aby sprawiać wrażenie, iż West wykonał krwawy hat trick.

Naprawdę nie musisz być zaznajomiony z Teksańska masakra piłą mechaniczną-inspirowane wydarzenia X lub o odrażającym związku tego filmu z Perła doceniać MaXXXina jako slasher w żyłach A Koszmar z ulicy Wiązów I Maniak. Ale MaXXXinaFabuła filmu — w której pojawiają się elementy amerykańskiej kultury lat 80., takie jak panika satanistyczna — i skupienie się na wschodzącej gwieździe filmowej Maxine Minx (Mia Goth) nabierają innego sensu, gdy przypomnimy sobie, co wydarzyło się na podupadłej farmie w Teksasie w 1979 roku.

Sześć lat po tym, jak cudem udało jej się uciec z życiem i wyruszyć, by zrealizować marzenie o zostaniu gwiazdą głównego nurtu filmowego, Maxine wylądowała w Los Angeles i prawie udało jej się to dzięki niezachwianej etyce pracy i niezachwianemu wsparciu jej skorumpowanego agenta Teddy’ego Knighta (Giancarlo Esposito). W mieście pełnym świeżo upieczonych blondynek spragnionych wielkich przełomów, ani gęsty akcent Maxine, ani jej chęć pokazania ciała nie wystarczają, by się wyróżnić — zwłaszcza w przypadku projektów z większym budżetem, które nie dotyczą tylko ludzi uprawiających seks. Ale po spotkaniu z Maxine i obejrzeniu jej przesłuchania reżyserka Elizabeth Bender (Elizabeth Debicki) jest przekonana, iż ​​znalazła gwiazdę do swojego nowego nadprzyrodzonego horroru Purytanin II.

Film fabularny Bendera w filmie pomaga wcześnie ustalić, jakie rodzaje filmów rozgrywają się w świecie rzeczywistym MaXXXina ostatecznie wyróżnia się w powtarzaniu — tandetnych, praktycznie stworzonych thrillerów krążących wokół pięknych młodych ludzi i psychopatów, którzy chcą ich zabić. Ale w porównaniu do ostatnich filmów Westa, które były zarówno mniejszy z założenia, MaXXXina ma o wiele szerszy zakres, co jest najważniejsze dla sposobu, w jaki przywołuje ducha lat 80. jako całości.

Można wyczuć, iż West wciela w życie seksapil typowy dla takich dramatów Taniec Błyskawiczny i mroczny urok filmów neo-noir, takich jak Podwójne ciało gdy Maxine pędzi ze swoich występów w klubie ze striptizem na próby na planie. jeżeli chodzi o lokalizacje, MaXXXinaŚwiat jest większy i bardziej skomplikowany niż którykolwiek z nich Perła Lub Xco — w połączeniu z bardziej stalowym występem Goth — sprawia, iż ​​sama Maxine czuje się niemal jak inna postać. West wykorzystuje również tę nowo dodaną przestrzeń, aby namalować obraz LA (miasta) w jego najbardziej obrzydliwej formie i podkreślić, jak konserwatyzm polityczny w USA z czasów Ronalda Reagana miał transformacyjny wpływ na szerszy krajobraz popkulturowy epoki.

MaXXXinaWyraźna erotyka zestawiona z częstymi ujęciami protestujących konserwatywnych ewangelistów sprawia, iż ​​film często sprawia wrażenie X najbardziej bezpośredni komentarz franczyzy na temat Hollywood / odpowiedź na współczesna niechęć do seksu. Ale poprzez konkretne ustawienie MaXXXina w 1985 roku i budując swoją fabułę częściowo wokół morderstw Nocnego Łowcy, West sprytnie przygotowuje film tak, aby był hołdem złożonym temu rokowi, ze wszystkimi jego paranoja oraz projekty horrorów klasy B, które z czasem stały się klasykami gatunku.

Co jest najbardziej zaskakujące w MaXXXina jest jak komicznie się to rozwija, wyobrażając sobie, co może się stać z seryjnym mordercą, który zwraca uwagę na kobietę, która nie ma żadnych skrupułów, by okaleczać i/lub mordować ludzi, gdy czuje się zagrożona. Jednak gdy ludzie wokół Maxine zaczynają się znajdować martwi, film przechodzi w coraz bardziej napięty tryb podobny do thrillera psychologicznego, który zmusza Goth do wniesienia do swojego występu wyraźnej wrażliwości.

W przeciwieństwie do głębi, jaką zapewnia swojej gwieździe, wiele z MaXXXinaInni gracze — tacy jak spragniony spustu prywatny detektyw John Labat (Kevin Bacon) i detektywi LAPD Torres (Bobby Cannavale) i Williams (Michelle Monaghan) — są celowo przedstawiani jako przesadzone karykatury, których ekstrawagancja zaprzecza ich dwuwymiarowości. Łatwo docenić te postacie jako kolejną warstwę hołdu Westa dla jego kinowych wpływów, ale podobnie jak liczne nawiązania w filmie do Alfreda Hitchcocka Psychoich obecność czasami sprawia, MaXXXina czuję się odrobinę zbyt zauroczony jego własną ironią.

Więcej niż jego otoczenie lub nowy okres czasu, MaXXXinasamoświadomość, iż jest to trzecia część serii, co do której widzowie mają teraz pewne oczekiwania, sprawia, iż ​​film ten najbardziej wyróżnia się od X I Perła. Zwłaszcza jeżeli niedawno usiadłeś, żeby obejrzeć X filmy w kolejności chronologicznej i zwrócił uwagę na ich dość oczywisty wątek poboczny dotyczący tego, jak społeczeństwo reagowało na pornografię na przestrzeni dekad, zwrot akcji MaXXXinawielki finał będzie oślepiająco oczywisty już po kilku minutach. Ale jako trzeci i „ostatni” rozdział historii o tym, jak świat zmuszony jest zmierzyć się z narodzinami gwiazdy, MaXXXina dostarcza mnóstwo.

MaXXXina występują również Moses Sumney, Halsey, Lily Collins i Simon Prast. Film wchodzi do kin 5 lipca.



Source link

Idź do oryginalnego materiału