Recenzja „Agatha All Along”: szalona podróż przez magiczny świat Marvela

cyberfeed.pl 18 godzin temu


WandaVisionpomysłowe podejście do łączenie różnych gatunków opowieści uczyniło go jednym z najbardziej wciągających dzieł telewizyjnych, jakie kiedykolwiek wyprodukował Marvel. Program stał się obowiązkowym punktem programu co tydzień, ponieważ rozwinęła swoją centralną tajemnicę w sposób, który był przyjemny do śledzenia. I przez jakiś czas, to było odczuwalne tak jak WandaVisionHistoria była częścią ambitnego planu popchnąć filmy Marvela w nowym, ciekawym kierunku.

Marvel najwyraźniej gdzieś zgubił wątek tego planu WandaVision I Doktor Strange w Multiwersum Szaleństwa — film kontynuacyjny, który pominął soczyste emocjonalne rytmy serialu na rzecz oszałamiającego widowiska i wyraźniejszych wibracji horroru. Ale Agatha przez cały czasnajnowszy serial MCU wytwórni Disney Plus, którego twórcą jest showrunnerka Jac Schaeffer, wydaje się być dowodem na to, iż studio wyciągnęło kilka cennych lekcji ze swojego chaotycznego eksperymentu multiwersum.

Akcja rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach WandaVision I Multiwersum Szaleństwa, Agatha przez cały czas podejmuje historię tytułowej czarodziejki (Kathryn Hahn) w czasie, gdy wszystko w jej świecie wydaje się znów rozpadać — choć w nieco innych okolicznościach. Chociaż prawie każdy pamięta, co się wydarzyło ostatnim razem, gdy czarownice pojawiły się w Westview w stanie New Jersey, miasteczko jest w rzeczywistości dość spokojnym miejscem, w którym ludzie nauczyli się iść dalej ze swoim życiem.

Choć ludzie tacy jak Sharon Davis (Debra Jo Rupp) przyzwyczaili się do szybkiego przechodzenia obok pustego placu, na którym kiedyś mieszkała rodzina Maximoff/Vision, ich zbiorowa trauma nie pozwala im mówić jej nazwa ze strachu, iż ona może wrócić. Ale ułatwia im to również akceptację Agnes / Agathy Harkness (Hahn) jako zwykłej, choć ekscentrycznej kobiety, która próbuje poradzić sobie z czymś, przez co wszystkie przeszły. Dla nich wahania nastroju Agathy i jej naleganie, by nazywać ją „Agnes”, są po prostu dziwacznymi mechanizmami radzenia sobie. Ale prawdę mówiąc, są to jedne z pierwszych oznak, iż Agatha zaczyna zdawać sobie sprawę z magiczne więzienie, w którym została uwięziona, kiedy widzieliśmy ją ostatnio.

Agatha przez cały czas wygląda na to, iż na początku akcja toczy się powoli, wciągając cię w WandaVision– parodia kryminałów (a nie seriali komediowych) Klacz z Easttown I Prawdziwy detektyw. Ale serial gwałtownie zmienia biegi w sposób, który sprawia wrażenie, jakby Marvel zrozumiał potrzebę serialu, by wyjść poza zainspirowany chwyt poprzedników. Nie mija dużo czasu, zanim Agatha odzyskuje zmysły z pomocą byłego kochanka Rio Vidala (Aubrey Plaza) i magicznie utalentowanej nastolatki, którą nazywa Teen (Joe Locke). Jednak gdy wszystkie moce Agathy zniknęły, musi utworzyć sabat i wyruszyć w podróż Drogą Czarownic, aby odzyskać dawną świetność.

Mając na uwadze, iż WandaVision naprawdę stała się czarownicą dopiero w ostatnich kilku odcinkach, Agatha przez cały czas od razu zagłębia się w magię, skupiając się na ukazaniu bardziej szczegółowego obrazu tego, kim jest Harkness i jak działa czary (co jest odrębne od całego fabuły Doktora Strange’a). WandaVision nawiązywał do zdradzieckiej przeszłości Agathy, ale nowy serial bada, w jaki sposób jej trwająca stulecia droga do zdobycia władzy uczyniła z niej znienawidzoną złoczyńczynię w społeczności czarownic na długo, zanim jeszcze postawiła stopę w Westview.

Serial komediowy Agnes/Agatha był hitem w WandaVision, gdzie jej nieokiełznana energia pomogła sprzedać koncept serialu i pozostawić widzów w niepewności, kto tak naprawdę pociąga za sznurki. Ale Agatha przez cały czas daje Hahn jeszcze więcej miejsca na popisywanie się i uwodzenie, gdy poszukiwania sabatu przez Agathę prowadzą ją do innych czarownic, takich jak guru wellness Jennifer Kale (Sasheer Zamata), wróżka Lilia Calderu (Patti LuPone) i ochroniarz Alice Wu-Gulliver (Ali Ahn) — wszystkie z nich postrzegają ją jako zagrożenie. Wiedzą, iż Agatha zabiła już wcześniej członków swojego sabatu i iż jest coś nie tak w tym, iż Teen nie jest w stanie powiedzieć im nic o tym, skąd pochodzi. Ale Droga Czarownic może dać każdej z nich coś, czego rozpaczliwie pragną, jeżeli dołączą do Agathy w jej misji.

Choć ciekawie jest zobaczyć więcej bardziej „uziemionego” magicznego świata Marvela, który został rozwinięty poprzez Agatha przez cały czasnowych postaci, serial ma wyraźny klimat „składam łachmany”, który sprawia, iż ​​jego rytmy momentami wydają się schematyczne. Teen — gotycki fan Agathy Locke bawi się urokiem i zauważalnie trudnym do umiejscowienia akcentem — ma być jedną z wciągających tajemnic serialu. Ale jest też zastępcą publiczności, którego dociekliwe wymiany zdań z innymi czarownicami czasami sprawiają wrażenie, jakby serial poświęcał chwilę na nadmierne wyjaśnianie punktów fabuły, które tak naprawdę nie wymagają wyjaśnienia.

Każdy element historii budowania świata, który serial ustanawia — na przykład w promieniu trzech mil zawsze jest wystarczająco dużo „wystarczająco wiedźmowatych” osób, aby utworzyć kowen — jest uzupełniany powtórzeniem, dlaczego wszyscy podążają za Agatą. Czasami sprawia to, iż serial nie jest pewny, czy wprowadza zbyt wiele wiedzy. Ale kiedy Agatha przez cały czas skłania się ku swojej dziwności i ufa, iż ​​to ty poskładasz fakty do kupy, serial staje się o wiele bardziej przerażającą przejażdżką, która wydaje się odzwierciedlać kolejną próbę Schaeffer, aby wnieść do MCU autentycznie wyjątkową energię.

Można to wyraźnie odczuć i zobaczyć, gdy gang faktycznie znajdzie się na Witches’ Road — pozaziemskiej krainie, w której stają w obliczu serii prób mających na celu sprawdzenie ich wiedzy na temat magii. Podobnie jak WandaVision uosabiał style różnych sitcomów, Agatha przez cały czas brzmi jak oda (muzyka zawiera w dużej mierze) do klasyki horroru, takiej jak Dziecko Rosemary i nowsze produkty, takie jak American Horror Story: Sabat.

Choć niektóre z procesów są nieco tandetne — w pewnym momencie czarownice walczą z klątwą pokoleniową — każdy z nich podkreśla, jak wiele Agatha przez cały czasMagia jest praktycznie stworzona, aby uzupełnić skomplikowane dekoracje serialu. Dzięki temu serial wyróżnia się na tle zwykłych projektów Marvela wypełnionych CGI i wydaje się solidnym przykładem studia stawiającego sztukę ponad widowisko.

Agatha przez cały czas jest przez cały czas późnym etapem produkcji Marvela, co oznacza, iż ​​są momenty, w których docenienie tego, co robi, będzie zależeć od tego, jak dobrze znasz najnowsze wydarzenia w szerszym uniwersum filmowym. Ale dla widzów, którzy śledzili i mieli nadzieję, iż studio powróci do wypuszczania naprawdę dziwnych i zabawnych riffów na temat komiksów, zamiast rozgłaszać kolejne wielkie wydarzenie, Agatha przez cały czas będzie przyjemnością oglądać — zwłaszcza, gdy jesienią zacznie ujawniać swoje wielkie sekrety.

Agatha przez cały czas występują również Paul Adelstein, Miles Gutierrez-Riley, Okwui Okpokwasili, Emma Caulfield, David Payton, Kate Forbes i Asif Ali. Pierwsze dwa odcinki serialu trafiły na Disney Plus 18 września.



Source link

Idź do oryginalnego materiału