Power Fantasy to „ostatnie słowo” pisarza X-Men na superbohaterach

cyberfeed.pl 3 godzin temu


Gdzieś na piśmie Fantazja mocyoryginalna seria komiksów Image z artystą Caspar Wijngaard (Chorzy piloci domuW Peter Cannon: Thunderbolt), Kieron Gillen zatrzymał się na myśl.

„Uświadomiłem sobie, O nie, to prawdopodobnie moje ostatnie słowo o gatunku. Wszystko, o czym się nauczyłem [superheroes] Wkładam tę książkę i staram się, aby była jej najlepiej możliwą popową wersją ”-mówi Polygon. „Oczywiście nigdy nie mów nigdy, ale wydaje się, iż tak”.

Weteran chwalonych biegnie Młodzi AvengersW Wiecznei wiele X-Men Eras – nie wspominając o kilku hitach medytacji o mocy, jak Niegodziwy + boski I Umierać – Gillen ma duże doświadczenie. Z Fantazja mocyon i Wijngaard idą tą samą ścieżką, co książki WatchmenW ChłopcyW Kick-AssLub Niezwyciężony. I z pierwszą częścią historii Uderzenie w półki w zebranej edycji W tym tygodniu Polygon rozmawiał z Gillen o graniu w grę w dekonstrukcji superbohaterów – i który z Mocy FantasySześciu światowych nadludzów uważa za najbardziej przerażające.

Zdjęcie: Kieron Gillen, Caspar Wijngaard/Image Comics

Ale kiedy twórcy komiksów i twórcy filmowi podejmują aspekty superbohaterów zarozumiałych i popychają ich do mrocznie logicznych wniosków, czy można to choćby nazwać dekonstrukcją? „W tym trybie superbohaterów jest to, iż istnieje od co najmniej 40 lat” – zauważył Gillen. „Innymi słowy, pomysł [that it’s] Dekonstrukcja naprawdę nie dotyczy już prawd. Te książki mogą bardzo łatwo być pierwszym komiksem superbohatera. To już nie jest dekonstrukcja, teraz po prostu [superheroes] Czy.”

Sposób, w jaki rzeczy są w świecie Mocy Fantasy Czy to: słowo „supermocarstwo” nie jest już związane z fikcyjnymi superbohaterami, ale żaden z sześciu znanych ludzi, których własne naturalne zdolności mają równoważny destrukcyjny potencjał „arsenału jądrowego głównej mocy światowej”. Historia Gillen i Wijngaarda przedstawia te sześć supermocarstw wraz z narodami post-nuklearnymi, z towarzyszącą alternatywną historią końca XX wieku, która została ukształtowana przez cnotliwą walentynę, telepatyczną etienne, ciężkie ciężkie ciężkie, tragiczne Matsumi, kultowy magazyn i wciąż tajemnicza Eliza.

Cała sześciu z nich mogłaby samodzielnie doprowadzić do końca świata, a na pewno, gdyby kiedykolwiek doszli do ciosów między sobą. I tak Fantazja mocy dotyczy testowania, globalnego bilansowania między tymi sześcioma bardzo ludzkimi ludźmi, z których każdy ma własne motywacje, marzenia i filozofie celu władzy.

Wiedząc, iż tego rodzaju dekonstrukcje rozwijają się w odzwierciedlenie wszechświatów superbohaterów dla ich odbiorców dzięki rozpoznawalnych archetypów – na przykład doktor Manhattan i Homelander jako odbicia Supermana – zapytaliśmy Gillen, które archetypy wydawały się najważniejsze Fantazja mocy.

Etienne Lux, która właśnie została zapytana „Czy wszyscy są teraz bezpieczni?”Zdjęcie: Kieron Gillen, Caspar Wijngaard/Image Comics

„Zacząłem od [Professor] Archetyp Xavier. Zacząłem od telepaty [Etienne Lux]. ” Część tego, powiedział Gillen, po prostu pochodzi z obserwacji, iż dekonstrukcje superbohaterów zwykle odzwierciedlają postacie komiksów DC bardziej niż Marvela. „Zawsze uderzyli w te naprawdę wczesne postacie, ponieważ bawią się fundamentami tego gatunku, ponieważ Marvel był Firma dekonstrukcyjna. ”

Ale wiele jego inspiracji pochodziło również z jego ostatniego miejsca Immortal X-Meni inne flagowe książki X-Men w Marvel Comics. Gillen powiedział, iż „pisze Xaviera i [he] było jak, O mój Boże, mógłbym zrobić o wiele więcej z telepatą, gdybym nie pisał w Marvela. ”

W Fantazja mocy #1, Etienne rozważa supermocę, wykorzystując telepatię na duże odległości, aby zamordować prezydenta Stanów Zjednoczonych, aby ciężki nie wrzucił całego stanu Teksas na orbitę. „Myślę, iż telepaty są naprawdę interesujące”, powiedział Gillen, „ponieważ są zasadniczo przerażające. To bardzo mówi, iż pierwszy super super[powered] charakter [Siegel and Shuster] zrobiony, Pierwszy Supermanbył telepatą […] I byli złym facetem ”.

Heavy wita nowego członka rodziny nuklearnej w swoim pływającym mieście.Zdjęcie: Kieron Gillen, Caspar Wijngaard/Image Comics

Od swojego profesora Xaviera „Serene Philosopher Telepath”, naturalnie potrzebował odpowiedniego „buntownika”-który doprowadził go do ciężkiego przywódcy gminy post-hippisty z mocami światowymi nad grawitacją. „Myślę, iż nazywałem go wolnym radykałem jako żartem w mojej głowie” – powiedział Gillen. „A lat 60 Biała PanteraW Detroit Rebel jest zupełnie innym rodzajem energii dla Magneto. ”

Ale między formacją Etienne a ciężkim „Valentina przyszła dość ciężko”. Urodzona w pełni czująca i superpoważona w São Paulo w tym samym momencie, gdy armia amerykańska po raz pierwszy zdetonowała bombę nuklearną w Nowym Meksyku, Valentina jest niezniszczalną, wszechwiedzącą kobietą, która twierdzi, iż jest aniołem wysyłanym do rzeczywistości, aby chronić ludzkość przed własną pojemnością zniszczyć siebie.

Valentina to „osoba, która faktycznie wzięła klasyczny argument superbohatera, Nie możemy interweniować [in human power structures]- powiedział Gillen; Jego archetyp Superman i Wonder Woman zwinęli się w jeden. Ale „Jest w niej trochę Ameryki Chavez; W rzeczywistości, [America meets] adekwatnie Marvel Boy ” – przyznał, odnosząc się do dwóch superbohaterów przedstawionych w jego i Jamie McKelvie Młodzi Avengers. Na przykład Ameryka przyszła do naszej płaszczyzny egzystencji, ponieważ w jej utopijnym wymiarze alternatywnym nie było wielkich heroicznych wyzwań. „Na pewnym poziomie, który trafiam do pomysłów, z którymi flirtowałem wcześniej, jestem niezadowolony i robię lepszą wersję”.

Valentina pozwala Richardowi Nixonowi wiedzieć, co się dzieje.Zdjęcie: Kieron Gillen, Caspar Wijngaard/Image Comics

Oprócz archetypów superbohaterów, z którymi chciał pracować, Gillen również musiał rozważyć, jak łączyć osobowości i moce, aby faktyczna historia, którą on i Wijngaard chcieli opowiedzieć, płynęła logicznie.

„Gdybym zrobił niewłaściwą grupę postaci – lub nie złe”, poprawił się, „ale [poorly balanced] – Natychmiast historia się kręci. ” Zaangażowanie Valentiny w nieinterferencyjne i jej wszechwiedza „zasadniczo powstrzymuje Etienne przed przejęciem świata”, kształtując ludzkość na własne studia etyki. „Gdyby Etienne mogła to zrobić bez wiedzy Valentiny, zrobiłby to”, zaśmiał się Gillen, „a potem byłoby, jak: Co się stanie, Valentina? Jasne, możesz mnie zabić, ale uratowałem świat.

Wszystkie sześć supermocarstw jest w stanie zakończyć świat, ale który z nich osobiście uważa Gillen? „Myślę, iż wszyscy są przeskakiwający na różne sposoby” – powiedział, ale „Eliza jest postacią, której najbardziej się boję”.

Ale biorąc pod uwagę, iż moce i osobowość Elizy nie zostały jeszcze zbadane Fantazja mocyPierwsze pięć opublikowanych problemów, Gillen oferował również opcję, o której faktycznie mógłby porozmawiać: Etienne Lux, własne filozofa-Diplomat-Prezydent-Assassin.

„Etienne jest prawdopodobnie najstraszniejszą”, powiedział Gillen, „a przynajmniej osoba, która jest najbardziej wyraźnie przerażająca w tym, jak robi rzeczy. Rzecz, o której Etienne wie, iż jeżeli gówno upadnie, jest dla niego za późno. […] Co może zrobić, jeżeli świat rzeczywiście się kończy? Mogę wyłączyć receptory bólu ludzi.

„Więc” – mówi Gillen, „musi robić rzeczy z wyprzedzeniem”.

Zdjęcie: Kieron Gillen, Caspar Wijngaard/Image Comics

W końcu Etienne uważa, iż ​​supermocarstwa powinny działać, aby stworzyć największe dobro dla największej liczby ludzi. I w świecie, w którym wchodzący w bezpośredni kontakt z dowolnym z pozostałych pięciu supermocarstw doprowadziłby do zniszczenia ludzkości, cóż…

„Co może uzasadnić utylitarne [himself] zrobić? ” – zapytał Gillen. „I to jest jeden z problemów. W chwili, gdy zaczynasz radzić sobie ze śmiercią świata na jednym końcu użytkowej skali, co jest w tym to uzasadnione? To zasadniczo skromne. ”



Source link

Idź do oryginalnego materiału