Parno z debiutanckim singlem o miłości, która wdziera się w nas coraz głębiej

strefamusicart.pl 4 miesięcy temu
Zdjęcie: parno1-fotmaciejwasilewski(1)


„Coraz Głębiej” to debiutancki singiel zespołu Parno. Podczas narodzin nowej miłości należy oczekiwać komplikacji. choćby gdy staramy się zachować jasny umysł, ona zakorzenia się w nas bez żadnej kontroli. Czasami chcemy się z niej otrząsnąć, ale wdziera się w nas coraz głębiej.

Na początku znajomości łatwo o pomyłki i nieporozumienia. Oczekujemy za dużo albo źle; brniemy w marzenia o szczęśliwym związku, ale czasami nic nie przekonuje nas, iż taki oto będzie finał. Piosenka, utrzymana w tanecznym rytmie, stawia na metaforykę, która usiłuje oddać początek każdego gwałtownego uczucia („Twoje włosy rozpuszczałbym jak tabletkę pod językiem”).

Parno wykonuje miejskiego rocka z pustynnymi inspiracjami i wpływami. Łączą ciężkiego bluesa i postrocka z psychodelią. Zespół grał m.in. w klubach Mózg w Bydgoszczy, Od Nowa, NRD w Toruniu. Wziął też udział w finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Bydgoszczy w 2020 roku, a także w 2022 roku w specjalnym Koncercie Pamięci Grzegorza Ciechowskiego w Toruniu. Zespół właśnie zakończył pracę nad debiutancką płytą w studiu Happy Light Macieja Kubiczka, który produkował m.in. płyty Organka. Na albumie pojawi się osiem w pełni autorskich piosenek i jeden cover – „Telefony” Republiki są utrzymane w tanecznym midtempo i stylistyce nawiązującej do Queens of the Stone Age.

Zespół tworzą: Marcin „Yah” Jaskulski (wokal), Krystian Rubacha (gitara), Grzegorz Giedrys (gitara), Wojciech Giedrys (bas), Jacek Leśniewski (perkusja). Jaskulski, wokalista obdarzony wspaniałą skalą i emocjonalnością, śpiewał w formacjach wykonujących gatunki o rozpiętości od pop rocka po sludge metal. Krystian Rubacha dał się poznać jako gitarzysta formacji Bladysolo i Ida Sessions. Kariera muzyczna Jacka Leśniewskiego trwa już ponad trzy dekady – wszechstronny perkusista grał m.in. z formacjami Kajoa, Nocna Zmiana Bluesa i Vitamina, a także z Natalią Niemen, Sławkiem Uniatowskim, Violą Brzezińską. Muzyka powstała do tekstów toruńskich poetów: Wojciecha i Grzegorza Giedrysów.

Za produkcję odpowiada Maciej Kubiczek – szef toruńskiego studia Happy Light produkował m.in. wszystkie płyty Organka. W przypadku pracy nad debiutanckim materiałem Parno postawił wyłącznie na analogowe rozwiązania. jeżeli chodzi o wybór brzmienia, sięgnął po rozkręcone vintage’owe wzmacniacze lampowe. Kubiczek w swoich sonicznych poszukiwaniach kierował się własnym smakiem i słuchem. Podczas pracy nad miksem i masteringiem unikał angażowania się w tzw. wojnę głośności, czyli trendu, który polega na tym, żeby nagrywać, produkować i dystrybuować materiał o coraz większej kompresji dynamiki. W efekcie piosenki Parno brzmią surowo, analogowo, ale zarazem bardzo dynamicznie.

Okładka do debiutanckiego singla Parno jest dziełem Zbyszka Filipiaka, wytrawnego portrecisty i twórcy Toruńskich Spacerów Fotograficznych. Strona autorska artysty: www.facebook.com/filipiak.fotografia

Facebook: https://www.facebook.com/parnoband

Instagram:

YouTube: https://www.youtube.com/@parnoband

Spotify: https://open.spotify.com/artist/4NaaXIWky1VBAXlPAlKE1I?si=9SBeD4K9QiydIPnNpKVWfw

Coraz głębiej

słowa: Marcin Jaskulski, Krystian Rubacha, Wojciech Giedrys, Grzegorz Giedrys, Jacek Leśniewski

muzyka: Marcin Jaskulski, Krystian Rubacha, Wojciech Giedrys, Grzegorz Giedrys, Jacek Leśniewski

produkcja muzyczna i mix: Maciej Kubiczek/ Happy Light

mastering: Maciej Kubiczek

IRSC: PL71Z2484542

Coraz głębiej

„Twoje włosy rozpuszczałbym jak tabletkę pod językiem”.

Pomyślałem tak, gdy mówiłaś mi, iż widzisz, jak na Ciebie patrzę.

Stałaś nie bliżej niż szept, nie dalej niż krzyk, nie bliżej niż szept.

Chciałbym zetrzeć Ciebie z siebie, ale wcierasz się coraz głębiej.

Chciałbym zetrzeć Ciebie z siebie, ale wcierasz się coraz głębiej.

„Późną nocą przy mnie zdjęłabyś swoją ulubioną sukienkę”.

Pomyślałem tak, gdy mówiłaś mi, iż powinniśmy wyjść gdzieś razem

Stałaś nie bliżej niż szept, nie dalej niż krzyk, nie bliżej niż szept.

Chciałbym zetrzeć Ciebie z siebie, ale wcierasz się coraz głębiej.

Chciałbym zetrzeć Ciebie z siebie, ale wcierasz się coraz głębiej.

To nic, iż czekasz na mój ruch. To nic, iż czekasz na mój ruch.

Trzymaj się z dala, trzymaj się z dala od moich snów.

To nic, iż czekasz na mój ruch. To nic, iż czekasz na mój ruch.

Trzymaj się z dala, trzymaj się z dala od moich snów.

Chciałbym zetrzeć Ciebie z siebie, ale wcierasz się coraz głębiej.

Chciałbym zetrzeć Ciebie z siebie, ale wcierasz się coraz głębiej.

Wcierasz się coraz głębiej. Wcierasz się coraz głębiej.

Wcierasz się coraz głębiej. Wcierasz się coraz głębiej.

Idź do oryginalnego materiału