Pagan Black Metallers SURTALOG udostępnił teledysk do pierwszego utworu z debiutanckiego albumu

strefamusicart.pl 5 miesięcy temu
Zdjęcie: SURTALOG


Powódź, wojna, trzęsienie ziemi, pożar, długa zima – to nie wczorajsza wiadomość, ale legenda ze średniowiecznej Völuspá: Ragnarök, koniec świata w mitologii nordyckiej. Często śpiewany temat w różnych gatunkach metalu, a mimo to niemieckiemu zespołowi SURTALOG , założonemu w 2016 roku, udało się wydobyć pewne przerażająco aktualne aspekty ze starożytnej legendy w swoim debiucie „ Ragnarök – Schicksal der Götter, Tod der Menschen und Ende der Welten ”. (Ragnarök – Fate of Gods, Death of Men i End of Worlds), zarówno muzycznie, jak i tekstowo.

Każdy, kto spodziewa się tanecznego pogańskiego metalu, uniesie brwi ze zdziwienia, gdy usłyszy to gigantyczne dzieło. Na swoim pierwszym albumie kwartetowi pod twórczym przewodnictwem gitarzysty i piosenkarza Surtuza udaje się tak umiejętnie przeplatać wiele wpływów i stylów, iż mógł powstać jednorodny, różnorodny i wyrafinowany album koncepcyjny. Opierając się na melodyjnym, burzliwym black metalu w stylu WINDIR czy EMPEROR , zespół buduje złożone struktury utworów, które swoją progresywnością czasami przypominają DREAM THEATER czy OPETH . Delikatne pasaże niesione przez gitary akustyczne czy epickie chóralne przerywniki również znalazły swoje miejsce na „ Ragnaröku ” i tym samym przyczyniają się do oddania wieloaspektowości tematyki.

I to jest obecne poza „ Losami Bogów ”: w czasie konfliktu, wszechobecnej nienawiści, zazdrości i urazy SURTALOG nadał muzyce tysiącletni tekst jako zasłużony upadek nie tylko bogów, ale także ludzkości, „zagładę tego świata”. Dopiero ich zniknięcie z powierzchni ziemi umożliwia nowy początek dla świata, który, w nieustannym cyklu, nie zdaje się uczyć na swoich błędach. To sprawia, iż ​​„ Ragnarök ” to nie tylko zabawny i wielowarstwowy album metalowy. Jednak po 75 minutach odtwarzania ostatnie delikatne dźwięki akustyczne pozostawiają słuchaczy zamyślonych, pełnych wątpliwości… ale i ostrożnego optymizmu.

To album koncepcyjny opowiadający o końcu świata w mitologii nordyckiej. Spośród dziesięciu utworów prolog i pięć aktów to utwory blackmetalowe, zawierające wpływy progresywne i inne. Pozostałe cztery utwory są niemetalowe, z gitarami akustycznymi, chórkami, kobiecym i mówionym wokalem, co rozluźnia album.

Muzyka na album została nagrana, zmiksowana i zmasterowana w latach 2022-2023 w Nightside Audio ( Troll , Eis , Minas Morgul ) przez Floriana Dammascha . Logo zespołu i okładkę albumu wykonał Timon Kokott ( Pantokrator , Horn (DE), Illdisposed )
Debiutancki albumRagnarök – Schicksal der Götter, Tod der Menschen und Ende der Welten ” (ang. „Ragnarök – Fate of Gods, Death of Men and End of Worlds”) ukaże się 28 sierpnia 2024 roku . Przedsprzedaż dostępna jest na Bandcampie.

Tracklist:

01. Prolog – Weissagung (Prologue – Prophecy)
02. Praeludium ad Fortunam Deorum (Prelude to the Fate of Gods)
03. I. Akt – Hass und Missgunst (I. Act – Hate and Resentment)
04. II. Akt – Fimbulwinter (II. Act – Fimbulwinter)
05. Heimdalls Horn Ruft Uns Nun (Heimdall´s Horn Calls Us Now)
06. III. Akt – Die Letzte Schlacht (III. Act – The Last Battle)
07. IV. Akt – Weltenbrand (IV. Act – Burning of Worlds)
08. Die Leere der Welten (The Emptiness of Worlds)
09. V. Akt – Untergang (V. Act – Downfall)
10. Epilog – Neubeginn (Epilogue – New Beginning)
Line-up:

Lukas „Surtuz“ S. – rhythm & acoustic guitar, vocals, orchestrations, songwriting, lyrics

Alex W. – lead guitar

Kolja „Centrox“ B. – bass, backing vocals

Nils „Phobos“ S. – drums, backing vocals

Idź do oryginalnego materiału