Najnowsza odsłona kultowej serii samurajskich gier akcji zaprezentowała się w pełnej krasie. Podczas Capcom Spotlight 2025 producenci szczegółowo omówili główne elementy Onimusha: Way of the Sword, zdradzając detale rozgrywki oraz przedstawiając ekipę odpowiedzialną za projekt.
Powrót do mrocznej fantazji
Producent gry, Akihito Kadokwaki, zapewnił, iż Way of the Sword zachowa charakterystyczne elementy serii, jednocześnie wykorzystując najnowsze technologie Capcomu. Studio skupia się na trzech kluczowych aspektach: wiarygodnych postaciach, historycznej scenerii Kioto oraz satysfakcjonującym systemie walki. Twórcy chcą stworzyć nie tylko interesujących bohaterów i przeciwników, ale także wiernie odwzorować rzeczywiste lokacje, takie jak świątynia Kiyomizu-dera, dodając im mrocznego, niepokojącego charakteru.
Postanowiliśmy osadzić grę w okresie Edo historycznej Japonii. Gracze będą eksplorować historyczne lokacje wokół Kioto, takie jak świątynia Kiyomizu-dera, w heroicznej opowieści o samuraju walczącym z hordami wykrzywionych stworzeń znanych jako Genma — wyjaśnia Satoru Nihei, reżyser gry.
Onimusha: Way of the Sword – nowa opowieść, znajome elementy
Główny bohater, za sprawą przewrotnego losu, wejdzie w posiadanie Rękawicy Oni. To charakterystyczny dla serii artefakt, który pozwoli nie tylko na eliminację potworów, ale także absorbowanie ich dusz. Dyrektor gry, Satoru Nihei, podkreśla, iż dusze będą kluczowym elementem rozgrywki. Można je wykorzystać do regeneracji zdrowia oraz wykonywania specjalnych ataków. Umiejętne zarządzanie tym zasobem w trakcie intensywnych starć ma być kluczem do zwycięstwa.
Szczególny nacisk położyliśmy na satysfakcję płynącą z przecinania wrogów mieczem. Jak mogliście zobaczyć w materiałach, nie zabraknie również absorbowania dusz dzięki Rękawicy Oni. Decyzja o tym, jak i kiedy pochłaniać dusze przeciwników w trakcie intensywnej walki, będzie kluczem do zwycięstwa — dodaje Nihei.
![](https://i.ytimg.com/vi/QiLgq9b_62s/hqdefault.jpg)
System walki dla wszystkich
Studio nie zamierza tworzyć gry o przesadnym poziomie trudności. Zamiast tego, priorytetem jest zapewnienie satysfakcjonującej rozgrywki dla fanów gier akcji na każdym poziomie zaawansowania. System walki ma skupiać się przede wszystkim na efektownym eliminowaniu przeciwników i widowiskowych pojedynkach na miecze. Warto zaznaczyć, iż produkcja będzie zawierać system rozczłonkowania przeciwników i efekty krwi, choć niektóre materiały promocyjne prezentowane są bez tych elementów. Premiera Onimusha: Way of the Sword została zaplanowana na 2026 rok.
Capcom zapowiada remaster Onimusha 2: Samurai’s Destiny
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!