„Ogromną” inspiracją dla Scavengers Reign był jeden z kanałów YouTube

cyberfeed.pl 3 miesięcy temu


Królują padlinożercy to animowany serial science-fiction inny niż wszystkie. Podczas gdy tak wiele seriali science-fiction zagłębia się w postacie poprzez fragmenty i wielostronne intrygi, Królują padlinożercy porusza się ze stopniową zaciekłością, ciągle się wycofując, aby przypomnieć nam, iż te postacie to tylko jedna mała plamka w szerszym, dziwnym świecie Westy — pojedynczy świat, w którym zdecydowanie utknęli. Flora i fauna obcej planety są jednocześnie obojętne na ich obecność i ciągłe zagrożenie, zawsze dławiąc się, gromadząc i rosnąc wokół nich z nieokiełznaną beztroską.

Ten schludny i przerażający świat, mimo całej swojej odrębności, przywołuje na myśl inne dzieła. Jak mówi współtwórca Joe Bennett firmie Polygon, celem zawsze było nie tyle odzwierciedlanie tych wpływów, ile umożliwienie im wniesienia czegoś dziwnego i nowego. „[They] były niemal podświadome” – mówi Bennett. „Będziesz pod wpływem tego bez względu na wszystko, dlatego staramy się podejmować świadome wysiłki [separate] — rysowaliśmy tak przez całe życie.”

Mimo to nazwiska, które cytuje, są świetnym miejscem do odwiedzenia, jeżeli nie możesz się doczekać drugiego sezonu Królują padlinożercy i mam ochotę na więcej podobnych. Oto kilka innych prac, które według Bennetta dostarczyły pożywki dla wyglądu i stylu Królują padlinożercy.


Hayao Miyazaki

Zdjęcie: Studio Ghibli/GKIDS

Nie jest niespodzianką, iż KOZÓŁ, Hayao Miyazaki, jest kimś, kto według Bennetta zainspirował klimat Królują padlinożercy. Legenda anime ma długo tkane motywy ekologii w swoją pracę i, podobnie jak niektórzy kosmici z Westy, nie zawsze przepada za ludzkością. Krajobrazy Miyazakiego stanowią tło dla jego opowieści – zmieniające się i oddychające własnym biciem serca, pełne żywych kolorów i fantazyjnych szczegółów – i wydają się całkowicie zgodne z klimatem serii.

Mimo wszystko to jest sposób Królują padlinożercy rzuca nam wyzwanie, abyśmy ponownie przemyśleli naszą relację z naturą jako coś wykraczającego poza układ binarny przyjaciel-przeciwnik, który wydaje się najbardziej odpowiedni dla wpływu Miyazakiego na serial. Filmy takie jak Nausicaä Lub Księżniczka Mononoke zachęcać do tego samego impulsu padlinożercy robi, prosząc widza, aby zrozumiał siebie jako tylko jedną małą część większego ekosystemu wokół niego. —Zosza Millman

Mœbiusa

Zdjęcie: Herve Bruhat/Gamma-Rapho za pośrednictwem Getty Images

Prace francuskiego artysty komiksowego Jeana Girauda są pomysłowe i ekspansywne, a często surrealistyczne. Tak jak Królują padlinożercy, jego fantastyczne światy, pomiędzy wysokim poziomem najdrobniejszych szczegółów i cudownie ogromnymi, dużymi obrazami. jeżeli nie znasz jego twórczości komiksowej – np Jagoda, Mœbiusa, Lub Arzach — przez cały czas mogłeś spotkać się z jego twórczością w inny sposób: stworzył scenorysy i projekty koncepcyjne do takich filmów jak Obcy, tronI Piąty element. Tymczasem Ridley Scott nazwał go kluczowym czynnikiem wpływającym na wygląd Łowca androidówpodczas gdy Miyazaki (dobry przyjaciel Girauda) był smutny, gdy go spotkał Azrach po wypracowaniu już własnego stylu, więc nie mógł wykorzystać wpływu Girauda do większego wzbogacenia swojej twórczości. (Mimo to dodaje: „Nawet dzisiaj uważam, iż ma niesamowite poczucie przestrzeni. reżyserowałem Nausicaä pod Mœbiusem wpływ.”) –ZM

Satoshi Kon

Obraz: Dom wariatów

Niewielkie, ale niezwykle wpływowe dzieło Kona, zmarłego króla thrillerów psychologicznych anime, stanowi kamień węgielny dla artystów, którzy chcą połączyć niemal nieograniczony potencjał animacji z zniewalająco realną i ludzką wagą tematyczną. Chociaż wszystkie jego prace są warte poznania (lub ponownego odwiedzenia!), to te dwie wydają się najbardziej istotne Królują padlinożercy Czy Paprykajasne i kolorowe dzieło o polowaniu na wymarzonego terrorystę atakującego podświadomość ludzi podczas snu i jego jedyny serial telewizyjny, Agent paranoi, będący kontynuacją memetycznego horroru, który powstaje w wyniku pojedynczego aktu przemocy. Oboje lubimy padlinożercy, to przemyślane badania tego, co dzieje się, gdy delikatne ekosystemy są niszczone przez podstawowe ludzkie impulsy, oraz tego, w jaki sposób konsekwentnie wypaczamy otaczający nas świat w groteskowe odbicie nas samych. —Joshua Rivera

Masaaki Yuasa

Obraz: Netflix

Chwila Ogromna i różnorodna twórczość Masaaki Yuasy w filmie i telewizji jest tak samo bogaty i pełen pomysłów, jak inni na tej liście, większość jego wpływu zobaczysz w nieograniczonym podejściu do wyobrażania sobie, jak wygląda świat Westy. Królują padlinożercy z pewnością ma więcej zasady przestrzega, ale podziela ducha dzikiej fantazji, gdzie każde nowe stworzenie jest niezrozumianym przyjacielem lub najbardziej przerażającą rzeczą, jaką kiedykolwiek spotkałeś. Ci, którzy chcą zanurzyć się w wodzie, mają dwie możliwości: tę, która zapewnia wizualną podróż Królują padlinożercy powinien sprawdzić jego wczesną serię Kaibę Lub Galaktyka Tatami, a także jego debiut fabularny, Gra myślowa. jeżeli jednak bardziej potrzebujesz bardziej przejmujących, emocjonalnych uderzeń i zapadającej w pamięć animowanej przemocy, spróbuj Diabelski Crybaby (być może najbardziej niszczycielski program, jaki możesz obejrzeć) lub ponury Japonia tonie: 2020. —JR

René Laloux

Fantastyczna planeta to rodzaj filmu, który odciska piętno na każdym, kto go ogląda. Kultowe opus magnum René Laloux pozostaje punktem kontaktowym dla miłośników dziwacznej i wspaniałej fantastyki naukowej, wprowadzając widzów w dziwną planetę Ygam i nie zadając sobie trudu, by cokolwiek na jej temat wyjaśnić. Widać to odzwierciedlone Królują padlinożercyobsesja na punkcie przedstawiania łańcucha pokarmowego Westy i straszliwa nieznajomość go przez bohaterów. Obydwa są kluczem do jednego z najwspanialszych uroków tego gatunku: strasznego, ale pouczającego uczucia, jakie towarzyszy kontemplacji swojej małości we wszechświecie, oraz pychy myślenia, iż ​​cokolwiek z tego powinno mieć dla ciebie sens. —JR

Prymitywna technologia

Nie wszystkie inspiracje, które cytuje Bennett, są animowane. W rzeczywistości to, co nazywa „ogromnym” wpływem, pochodziło z kanału YouTube Prymitywna technologia, gdzie John Plant buduje narzędzia i konstrukcje całkowicie z materiałów znalezionych w naturze. (Plant określił, iż jest to hobby, ponieważ mieszka w nowoczesnym domu i je nowoczesną kuchnię w Queensland). Do Bennetta najbardziej przemówiła procedura i charakter kanału ASMR.

„W pewnym sensie widzisz każdy proces, przez który przechodzi – aż do, jeżeli na przykład, budowania chaty, a potem dochodzi do momentu, w którym buduje dom, robi płytki. Więc chwyta błoto i kształtuje błoto. Musi zbudować formę, to jakby wziąć kawałek bambusa, otworzyć go i zrobić mokre błoto. Ale potem on jest jak: Muszę to spalić. Zrobię do tego piec– mówi Barnett. „Proces jest zwariowany. Kiedy skończysz to oglądać, będzie to niezwykle satysfakcjonujące; to naprawdę wspaniałe uczucie.

„I słyszysz tylko odgłosy natury. Nie ma żadnych dodanych składników. To takie proste, proste.” —ZM



Source link

Idź do oryginalnego materiału