New Salem’s Lot dzieli świat z filmami IT, mówi reżyser

cyberfeed.pl 3 dni temu


Zabójczy klauni, zabójcze lalki, zabójcze zakonnice — filmowcowi Gary’emu Daubermanowi bestie z horroru nie są obce. Ale po napisaniu dwa filmy o tym i reżyseria Annabelle wraca do domubył gotowy na zmianę. Jednak niezbyt duży: naprawdę chciał zmienić słynną książkę o wampirach Stephena Kinga „Działa Salem”. w krwiopijną zabawę w kinie.

Opublikowany w 1975 r., „Działa Salem”. była drugą powieścią Kingai jest pełen elementów, które zdefiniowały jego twórczość: sceneria małego miasteczka w stanie Maine, rozległa obsada niezbyt doskonałych mieszkańców miasta i nadprzyrodzone zagrożenie, które zalewa ich normalne życie ciemnością. Historia pisarza Bena Mearsa powracającego do rodzinnego miasta, aby zbadać sprawę starego domu morderstwa i natknąć się na wschodzącego wampirzego władcę, została zaadaptowana do legendarnego miniserialu telewizyjnego w 1979 roku. Dla Daubermana książka i adaptacja na małym ekranie były niezbędne w kształtując jego miłość do horroru, który tylko podniósł stawkę (ehm) gdy nadarza się szansa na zatopienie własnych kłów (ehm ehm) w twórczości Kinga pojawił się w Warner Bros. Pictures.

Dauberman zebrał zabójczą obsadę Działka Salemw tym Pilou Asbæk, Bill Camp, Alfre Woodard i Lewis Pullman (wkrótce będzie można ich zobaczyć w Marvel’s Pioruny*), ale ciężka praca nad odchudzeniem jednej z dłuższych książek Kinga przez cały czas była wyzwaniem. Przed premierą filmu 3 października na platformie Max Polygon rozmawiał ze scenarzystą i reżyserem na temat zajęcia się materiałem i powrotu do podstaw, aby wampiry znów były fajne.

Polygon: Był pomysł adaptacji Działka Salem zrodzony bezpośrednio z sukcesu To? Czy była nadzieja na duchową kontynuację?

Gary Dauberman: Rozmowy na temat adaptacji materiału Kinga toczyły się już wcześniej To. Jestem wielkim fanem i gdy dorastałem, zawsze tak było Z tego byłby świetny film. To byłby świetny program telewizyjny. Oczywiście z sukcesem Towszyscy nagle zapragnęli adaptować Stephena Kinga i słusznie. Ale w międzyczasie [this project has] dzieje się od lat i lat. Stań przy Mnie to jeden z moich ulubionych filmów wszechczasów — Nędza — to prawdziwe klasyki — Lśnienie – które pochodzą z umysłu Szczepana. I tak wiedziałem z powodu To do czego mieli prawo „Działa Salem”.. To miał być, jak sądzę wówczas, serial telewizyjny. Zacząłem rozmowę o zrobieniu filmu i tak to się rozwinęło.

Kiedy byłem dzieckiem, miniserial — Georgie w kanałach [in the It miniseries]To było dla mnie ważne, oglądałem to jako dziecko. I Danny pukający w okno w [Salem’s Lot] miniserial z 1979 roku, który wywarł na mnie ogromny wpływ. Więc pomyślałem, Kurczę, chciałbym to jeszcze raz zobaczyć, wrócić do tego. I wywarła tak duży wpływ na wiele rzeczy, które nastąpiły od tego czasu, iż nie sądzę, żeby ludzie zdawali sobie sprawę, jak wpływowa jest ta książka.

Nowe ujęcie klasycznej sceny w Działka Salem (2024) – Kliknij, aby rozwinąćZdjęcie: Warner Bros. Pictures

Jakie możliwości widziałeś w adaptacji „Działa Salem”. już teraz, pod kątem uczynienia go świeżym i istotnym?

Patrzyłem na to z perspektywy: dawno nie widziałem naprawdę świetnego filmu o wampirach i myślałem o tym, jak James Wan przyjął The Wyczarowywanie – przed pierwszym było sto filmów o nawiedzonych domach Wyczarowywanie wyszedł, ale wziął klasyczny gatunek i opowiedział go w odświeżający sposób, z naprawdę klasycznymi tropami. Którego nie widzieliśmy od jakiegoś czasu, bo wszyscy próbują myśleć, Jak możemy to zrobić inaczej? Naprawdę chciałem zbliżyć się do wampirów [in the] klasyczny styl, zamiast być jak, OK, jak mogę to jakoś obalić? Bo mam wrażenie, iż już to widzieliśmy, a klasycznego filmu o wampirach nie widziałem od dawna.

Zacząłem myśleć o filmach o wampirach, które uwielbiam, a które mogą nie pasować do nich „Działa Salem”.. Zagubieni chłopcy to jeden z moich ulubionych horrorów wszechczasów. Więc jest dużo Zagubieni chłopcy tu. Tego typu rzeczy zaczęły do ​​niego przenikać, co moim zdaniem jest w porządku, ponieważ Stephen King Jest popkultura. Zacząłem więc czerpać z różnych źródeł, które uwielbiałem, i poczułem, iż mam na to licencję, ponieważ King ma taki zasięg w popkulturze, to ma wpływ.

Działka Salem to dość obszerna książka. Jak udało Ci się przekształcić adaptację w bardziej zwarty film fabularny? Jakie było wyzwanie?

To było to samo wyzwanie, przed którym stanąłem z dużą ilością materiału. Kiedy jest to książka, jest tak dużo dobrego materiału, iż trzeba go ograniczyć. Jest tak wiele historii, które chciałbym po prostu oddzielić i opowiedzieć. Pewnie dlatego wcześniej była to seria. Mogło to zająć osiem godzin. To byłby cholernie fajne osiem godzin, ale… tak naprawdę rozkładacie to na podstawowe elementy, tę podstawową grupę. To trudne. Mówią „zabijcie swoje ukochane”, ale to są moje ukochane, bo je kocham, a nie dlatego, iż je napisałem. Największe przeszkody, które musiałem skoczyć, to: Co mogę stracić, zachowując ducha książki i historii?

Biorąc pod uwagę wszystko, co trzeba było przyciąć, aby móc poruszać się w tym klipie, co w końcu wymyśliłeś, aby film przez cały czas wydawał się spójny?

Najważniejsza rzecz, jaką musiałem wymyślić — i nie mówię, iż jest lepsza, mówię tylko, iż musiałem to wymyślić na potrzeby filmu — ale jest taki fragment książki, w którym [characters] chodzić od domu do domu i zabijać wampiry. I napisałem to jako pierwszy, ale wyszło długie i dość epizodyczne. Zatem największym wyzwaniem było: jak mógłbym to zrobić […] kazać im walczyć w jednym miejscu, zamiast chodzić od domu do domu? Pomyślałem o społeczności i miejscach, w których gromadzą się ludzie, i na tej podstawie stworzyłem scenografię. Ale podoba mi się też metafora tego, co mówi ten fragment sceny. Bardzo mi się podoba ta sekwencja, ale różni się ona od książki.

Zdjęcie: Warner Bros. Pictures

Kiedy piszesz i reżyserujesz, wyobrażam sobie, iż zadanie wymyślenia fajnego gówna przypomina trochę proces „kurczaka lub jajka”, polegający albo na wyobrażeniu sobie swojego podejścia reżyserskiego i pisaniu w tym kierunku, albo na pisaniu w próżni i reżyserowaniu scenariusza. Biorąc pod uwagę, iż w filmie jest kilka krwawych i krwawych momentów, czy były sceny, w których mózg reżysera kierował mózgiem scenarzysty?

Jedną z rzeczy, o których dużo myślałem, był krzyż. Zwykle podnosisz krzyż, a wtedy wampir warczy i wraca. byłem jak, OK, widzieliśmy to. Chciałem, żeby było inaczej i żeby naprawdę poczuli moc wiary i moc wiary oraz to, co czuje wampir, gdy zostaje skonfrontowany z tą siłą. Więc zacząłem myśleć o tym, żeby to było siławięc jakby to wyczuli. Zostają przygwożdżeni, trochę odrzuceni. Im bardziej wierzysz, tym jest to potężniejsze.

Świecące krucyfiksy, które w zasadzie stają się wampirzym kryptonitem, naprawdę rzucają się w oczy w filmie. To sprawiło, iż zacząłem się zastanawiać, czy każdy film o wampirach jest w pewnym stopniu filmem opartym na wierze?

Myślę, iż biorąc pod uwagę korzenie wampirów sięgające tysięcy lat wstecz, trudno nie mieć wrażenia, iż ​​wszystko wywodzi się z religii. Ale tak, mam na myśli, iż jest to związane z samą historią: kołki wbijane w serce, krucyfiksy, czosnek, to są narzędzia, których używa się, aby wykorzenić wampiry. I moc wiary. Myślę, iż przykładem tego jest postać, ojciec Callahan w filmie, który stracił wiarę, a konfrontacja z tymi nieumarłymi, bezbożnymi istotami naprawdę pomaga mu ją odzyskać. Religia odgrywa w tym dużą rolę, ale w pewnym sensie działa w tle.

Z czego się nauczyłeś To to ci pomogło Działka Salem? Czy kiedykolwiek pomyślałeś o tym, iż jest to prawdziwa kontynuacja? Podobnie jak w przypadku większości prac Kinga, czy coś takiego mogłoby dziać się w To kinowy wszechświat?

Myślę, iż bez wątpienia istnieją one w tym samym świecie, w tym samym wszechświecie. To znaczy, robią to w książce. To jedna z rzeczy, które kocham w jego twórczości – to facet, który stworzył wszechświat, nie ogłaszając, iż go tworzy. To tylko takie małe pisanki dla ludzi, którzy czytali jego inne książki. Rozumiesz? jeżeli tak, to fajnie. Można się z tego trochę pośmiać. Mam Christine, prawdziwą [evil car from King’s novel Christine]w warsztacie mechanicznym w mieście. Mam mnóstwo tego typu rzeczy. Rozrzucałem po mieście pisanki — scenografowie mieli mnóstwo zabawy, myśląc o tym. Wszystko jest połączone.

Czy to oznacza Mroczna Wieża jest też gdzieś tam?



Source link

Idź do oryginalnego materiału