Dla osób, które doświadczają intensywnych lęków lub fobii, noszenie tego ciężaru, gdziekolwiek się udasz, może wydawać się widmem czającym się za twoim ramieniem i prześladującym cię swoją ciągłą, utrzymującą się obecnością. Natura naszych lęków jest wyjątkowa dla wszystkich z nas, a przekazywanie tych głęboko osobistych emocji może być równie trudne, jak życie z nimi. Ale najnowsze rozszerzenie z Magia: Zgromadzenieo tematyce horroru Żałoba Zmierzchuma właśnie na celu: rzucić światło na ekran i ujawnić lęki, stresy i niepewności, które bohaterowie gry niosą ze sobą, gdy świat fikcji się rozpada.
„Dzięki tym kartom możesz poczuć szaleństwo, możesz je zobaczyć poprzez przechylenie karty” – powiedziała Nicki Pelletier, artystka zajmująca się produkcją Wizards of the Coast w wywiadzie dla Polygon.
Od czasu wprowadzenia Zabawa wzmacniająca w 2019 rokuprawie każdy kolejny Magia zestaw zawierał wybór kart, które zostały wydrukowane w sposób znany jako „wizytówka”. Są to karty, które mogą pojawiać się w zwykłych pakietach wzmacniających, ale służą jako alternatywne wersje kart, które gracze mogą znaleźć również w zwykłych pakietach wzmacniających. Magia projekt.
Kiedy po raz pierwszy pojawili się w 2019 r Tron Eldraine’a, pokazowe zabiegi wyglądały jak kapryśne książeczki z baśniami, które wywoływały wrażenie czytania starej bajki w ozdobnej księdze. Chociaż prezentacje każdego kolejnego zestawu były inne, celem zawsze było uchwycenie motywów zestawu i budowania świata dzięki niezbadanych ekspresji artystycznych.
„Możesz otworzyć paczkę i natknąć się na coś, co nie wygląda jak nic innego w tej paczce, ale przez cały czas należy do zestawu i tej paczki, znajduje się w niej i coś dla niej znaczy” – powiedziała Sarah Wassell, artystka dyrektor Wizards of the Coast. „To ekscytujące i inne uczucie, ale przez cały czas jest całkowicie powiązane z każdym innym aspektem, który sprawia, iż gra jest świetna”.
Żałoba Zmierzchu zawiera kilka pokazowych zabiegów w całym zestawie. Niektóre z wizytówek zastępują zwykłe Magia kadr z nieziemskim, neonowym telewizorem. Inna grupa kart podkreśla nowy typ stworzeń — duchy zwierząt zwane migotami — i sprawia, iż przeskakują one przez połyskujące kształty złotego światła i odbijają się od karty.
Jednak ostatnia prezentacja, znana jako podwójna ekspozycja, jest szczególnie przykuwająca uwagę i wyjątkowo osobista dla bohaterów przedstawionych na kartach.
„Szukaliśmy sposobu, aby pokazać postacie i stworzenia na planie w uproszczonym stylu portretu, w jakiś sposób włączając silny wizualny element strachu i/lub psychologicznego horroru lub pokazując zarówno bohatera, jak i jego największy strach na tym samym obrazie.” Pelletier wyjaśnił w dokumentach udostępnionych firmie Polygon. „Pociągnęła nas technika podwójnej ekspozycji w fotografii filmowej, stosowana w fotografiach „duchowych” i fotografii artystycznej: dała nam ona możliwość połączenia dwóch obrazów w nowy obraz, stając się czymś więcej niż sumą jego poszczególnych części”.
Kiedy jako wizytówkę planu wybrano fotografie z podwójną ekspozycją i duchem, pojawiło się nowe wyzwanie. Ponieważ ten styl artystyczny miał się pojawić na Magia kart kolekcjonerskich, w jaki sposób artyści i projektanci mogliby zastosować stuletnie podejście polegające na wywoływaniu analogowych fotografii na cyfrowo renderowanych kartach kolekcjonerskich?
„Wiele testów wiąże się z tą sprawą… Szkoda, iż nie mogę powiedzieć, iż można to stwierdzić, patrząc na ekran, ale często drukuje się błyszczącą kartkę papieru i sprawdza, jakie to uczucie i jak wygląda osobiście” – powiedział Pelletier. „Mogę naliczyć osiem różnych specjalistycznych metod druku, które wypróbowaliśmy”.
Kontynuując eksperymenty, projektanci scenografii przyjrzeli się mechanice rzeczywistej fotografii i zbadali odwrócone obrazy, aby stworzyć coś, co wygląda jak negatyw filmowy. Przetestowali także atrament neonowy, aby uchwycić motyw retro-horroru z lat 80. z dodatkowym akcentem koloru.
Ostatecznie proces drukowania zarówno przetestował, jak i podważył niektóre z najbardziej ambitnych pomysłów projektantów, a także powiązanie tematyczne, jakie te karty miały łączyć z resztą zestawu. Ostatecznym celem kart z podwójną ekspozycją było opowiedzenie historii dzięki dwóch obrazów ułożonych jeden na drugim, więc uchwycenie relacji między tymi obrazami miało najważniejsze znaczenie dla przekazania graczom emocji kryjących się za kartami.
„Sposób, w jaki nakładają się na siebie oba obrazy, jest naprawdę kluczem do sukcesu końcowego obrazu” – wyjaśnił Wassell. „Jest para [cards] z ćmami i tam, gdzie wzór skrzydeł ćmy pokrywa się z twarzą postaci, może wiele zdziałać. jeżeli więc w tym momencie zdecydujesz się użyć neonu i podkreślić jeden obraz nad drugim, wzajemne oddziaływanie między tymi dwoma obrazami stanie się trudniejsze i ulegnie zmianie.
Dla projektantów i ilustratorów oznaczało to dużą świadomość nie tylko relacji między kontrastującymi kolorami, ale choćby gestaltu. W sztuce i psychologii gestalt opisuje nawyk znajdowania przez ludzi wzorców lub form w złożonych obrazach. W przypadku kart o podwójnej ekspozycji podkreśla wyzwanie, jakie stanowi wykorzystanie dwóch odrębnych elementów wizualnych w celu opowiedzenia zniuansowanej i emocjonalnej historii.
„Twój mózg rozumie, iż to jeden plus jeden, ale odpowiedź brzmi trzy, ponieważ zrobiłeś coś więcej niż tylko połączenie dwóch rzeczy” – wyjaśnił Wassell. „W sposobie, w jaki wchodzą w interakcję, zaczyna się dziać trzecia rzecz i zaczynasz widzieć coś innego. To nie wygląda jak ćma z kobietą, zaczyna wyglądać jak kobieta z nakryciem głowy.”
Produkt końcowy wykorzystuje styl podwójnej ekspozycji na różnych kartach stworzeń w zestawie, w tym na bohaterach, złoczyńcach i niektórych z bardziej groźnych potworów czających się w korytarzach królestwa nawiedzonych domów, jakim jest Duskmourn. jeżeli masz szczęście i znajdziesz jedną z tych kart w zestawie uzupełniającym, nie wahaj się użyć ich w talii. Te okropności nie mogą cię skrzywdzić… prawdopodobnie.
Żałoba Zmierzchu trafi do sprzedaży w lokalnych sklepach z grami 27 września.
Ujawnienie: Ten artykuł jest oparty na Magic: The Gathering – Żar Zmierzchu wydarzenie odbyło się w siedzibie Wizards of the Coast w stanie Waszyngton. Firma Wizards zapewniła podróż i zakwaterowanie naszemu freelancerowi na potrzeby wydarzenia. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.