Najlepszy serial muzyczny w YouTube daje Hamiltonowi i Encanto nową głębię

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Ale to jedyny kanał, do którego konsekwentnie wracam z pytaniem „Jak oni to zrobili?” poprawka jest @HowardHoMusickanał, na którym kompozytor/dramaturg/dziennikarz Howard Ho odkrywa utwory z musicali scenicznych i filmowych w najdrobniejszych szczegółach, ale w sposób zrozumiały dla amatorów muzyki takich jak ja.

Po raz pierwszy natknąłem się na kanał Ho po filmie animowanym Disneya Encanto włącz frustrująco chwytliwy numer „We Don’t Talk About Bruno” w stale działającej szafie grającej w moim mózgu. Nie mogłem zrozumieć, dlaczego nie mogłem wyrzucić tego z głowy, więc kiedy YouTube zaproponował film wyjaśniający to zjawisko, ugryzłem.

Teledysk Ho nie tylko pozwolił mi inaczej usłyszeć piosenkę, ale także pozwolił mi inaczej spojrzeć na niektóre fragmenty filmu. Nie tylko wyjaśnia klawisze główne i powiązane kierunkowości oraz to, w jaki sposób tonacje i akordy utworu pasują do siebie: wybiera elementy Encantosymbolikę wizualną i opowiadającą historię, aby wyjaśnić, dlaczego określone kolory i elementy wizualne są istotne dla zaangażowanych postaci. Wgląd w nuty użyte w imieniu Bruna i koncepcję „blokowania drogi do domu” w tej piosence oszołomiła mnie, ale rozkład haftu spódnicy Mirabel był jeszcze bardziej ekscytujący. To jak film „Easter Eggs, które przegapiłeś” bez protekcjonalności.

Mimo to ten film nie ma w sobie (magicznego, symbolicznego, bezpośredniegoEncanto) świecę do fragmentu utworu „Surface Pressure” z tego samego musicalu, od którego prawie eksplodował mi mózg. To spojrzenie na to, jak piosenka o stresie emocjonalnym wykorzystuje akcent sylabiczny do tworzenia i łamania rytmów oraz przekazywania różnych emocji, jest fascynujące – jedna część analizy strukturalnej, dwie części edukacji kompozytorskiej.

Ho ma dyplom z muzykologii i wyraźny fandom twórczości Lin-Manuela Mirandy: Jego serial się rozpada teoria, proces, rymy i symbole w Hamiltona ma dłuższy czas działania niż Hamiltona się. Programując kanał, wyraźnie podąża za swoimi fascynacjami — nie tylko oportunistycznie zagłębia się w to, co jest w tej chwili popularne, ale eksploruje rzeczy, które sam uważa za interesujące, niezależnie od tego, czy wybiera szczególnie zaangażowaną i sprytną grę liryczną w Do lasu lub spędzenie prawie godziny na pokazie na Broadwayu w 2022 roku & Julia naprawia podstawowe problemy z musicalami z szafy grającej.

Filmy Ho są energiczne, ale nie szalone — nie ma w nich poczucia „pośpiechu, by przyciągnąć uwagę niecierpliwego tłumu”, co denerwuje mnie na innych kanałach analitycznych, ale nie przeciągają ani nie zawiodą żadnego konkretnego punktu. Dla mnie jego przesuwanie się pomiędzy analizą liryczną, muzyczną, symboliczną, narracyjną i rytmiczną oznacza także ciągłe przechodzenie między językami analitycznymi, które już rozumiem i które z łatwością przyswoiłem, a pomysłami, które w ekscytujący sposób przesuwają granice mojego zrozumienia. jeżeli jesteś podobny do mnie, jego filmy eksplorują media większość fanów będzie już miała wrażenie, iż wie o nich dużo są wystarczająco pouczające i wnikliwe, aby cię przyciągnąć oglądanie filmów o mniej znanych projektach — i być może, miejmy nadzieję, faktycznie po kolei sprawdzać te projekty. (Schmigadoon! jest wspaniałe, wszyscy.)

Ale moją ulubioną rzeczą w kanale Howarda Ho jest to, iż odpowiada na pytania, o których choćby nie pomyślałbym, jeżeli chodzi o media, które już oglądałem. Dlaczego nuta B kopie tyłek Sinister Strange? Doktor Strange w wieloświecie szaleństwa? Jak to się łączy z Dannym Elfmanem i Beethovenem? Dlaczego Solo zagraj motyw Imperium z Gwiezdnych Wojen w tonacji durowej i jaki ma on związek z „najszczęśliwszym typem melodii, jaki możesz napisać”? Gdy następnym razem będziesz szukać rozrywki w YouTube, wiesz, gdzie odpowiedzieć na te pytania.



Source link

Idź do oryginalnego materiału