Rok 2024, jak każdy rok od 2020, był rokiem monumentalnym dla planszowych gier RPG. Podczas gdy Wizards of the Coast wydali długo oczekiwaną grę aktualizacja do Dungeons & Dragons 5e — Jeden D&DD&D 5.5e, D&D 2024, wybierz swój ulubiony nazwa gry — w ekosystemie gier TTRPG roi się od projektantów, a rok 2024 z pewnością przyniósł ich owoce.
Nie można jednak powiedzieć, iż rok 2024 był rokiem łatwym. Nadciągające zagrożenie taryfy, tłumienie zasięgu twórców gier media społecznościoweI wprowadzenie sztucznej inteligencji do przestrzeni kreatywnych usiądź w duchu czasu stojącym za wszystkimi tymi grami. W obliczu ogromnej niestabilności politycznej i społecznej artyści i projektanci podwoili znaczenie swojej pracy i wspólnej zabawy — a gry znajdujące się na tej liście to podkreślają. Ze znalezionej rodziny Pensjonat Yazeba do konspiracyjnego Powolny nóż do uchodźców migrujących z Miasto zimykażda z tych gier porusza większe problemy na swój sposób, oferując katharsis i ucieczkę poprzez zabawę.
Zgodnie z tradycją firma Polygon poprosiła najbystrzejsze umysły i największe osobistości w branży gier stołowych, aby podzieliły się tym, w jakie gry TTRPG uwielbiają grać w tym roku. To właśnie mieli do powiedzenia.
Kwintina”QuinnsaSmith, recenzent w Zadanie Quinnsa i współzałożyciel Shut Up & Sit Down
Miasto zimy to – chcę, żebyście wyobrazili sobie gimnastyczkę w najgłębszym wykroku, jaki można sobie wyobrazić – grą, która umiejętnie łączy dwa odległe światy.
Wiele osób grających w gry TTRPG chce opowiedzieć historię, która ich głęboko porusza, ale im się to nie udaje nie chcą opuścić swoją strefę komfortu odgrywania ról w pluszowym świecie fantasy, w którym czuje się udawanie kogoś innego niższe stawki jakoś.
Miasto zimy złamie ci serce, ale także sprawi, iż poczujesz się bezpiecznie. W tej grze wszyscy (nie ma mistrza gry) wcielają się w członków społeczności imigrantów poszukujących bezpiecznego miejsca do życia, a przez dowolną liczbę wieczorów będziesz odkrywać historię z zapierającą dech w piersiach prezentacją i równie wspaniałą mechaniką. Kocham to.
Jeff Stormer, gospodarz programu Impreza Jedynki podcast
Od czasu do czasu grasz w grę, która zmienia sposób, w jaki myślisz, iż TTRPG mogą być. Nasz Desperacja dwuczęściowy Impreza Jedynki było dla mnie takim przeżyciem w tym roku. Łącząc unikalną mechanikę i bogato zrealizowany horror historyczny, efekt końcowy był czymś absolutnie nawiedzonym i wstrząsającym (w najlepszy możliwy sposób). Pełzająca groza oglądania piekła zstępującego na Neolę w Kansas lub podejmowania trudnych decyzji, których marynarze nie przeżyliby podróży Isabel, była w równym stopniu bolesna, jak i ekscytująca. Wciąż myślę o relacjach między postaciami, które się wyłoniły, o historiach, które się rozwinęły i o tym, kto mógłby przeżyć, gdyby tylko jedna lub dwie decyzje potoczyły się inaczej.
Johnny O’Neal, założyciel i prezes Brotherwise Games, siedziby Brandona Sandersona Cosmere RPG
Szafa grająca to „Muzyczna gra fabularna Karaoke” i na podstawie tego opisu prawdopodobnie już wiesz, czy jest to gra dla Ciebie. W Szafa grającaTy i kilku znajomych współpracujecie, aby opowiedzieć historię inspirowaną muzyką. Przed rozpoczęciem gry i zanim poznasz historię, wybierzesz piosenki, które chcesz zaśpiewać. Gdy numer otwierający przygotuje scenę, losowo losujesz piosenki do zaśpiewania, nadając narracji nowy kierunek w każdej scenie. To najlepsza gra RPG dla dzieci teatralnych i najlepsza zabawa, jaką miałem w tym roku.
Charlie Hall, starszy redaktor, gry planszowe
Prawie cały rok po zagraniu we wczesną wersję, Legenda we mgle od Son of Oak Game Studio przez cały czas mnie trzyma. Nie jestem specjalistą od liczb; adekwatnie, jako dziennikarz, choćby liczę inaczej. Tutaj dojdę do 10… jeden, para, trio, kwartet, pięć, pół tuzina, więcej niż pół tuzina, osiem, mniej niż 10, 10… widzisz? TO WSZYSTKO TYLKO SŁOWA!!! Może dlatego tak słabo radzę sobie z zajęciami z rzucania zaklęć…
Podoba mi się to Legenda we mgle działa na słowa. W rustykalnej grze fantasy RPG te „znaczniki”, jak się je nazywa – małe frazy – służą do wypełniania karty postaci. Efektem jest dosłownie przekształcenie motywacji i historii twojej postaci w moce, których użyje w walce i innych spotkaniach, budując jej legendę dzięki większej liczby słów i wyrażeń, które będą ewoluować i zmieniać się z biegiem czasu. Nie mogę się doczekać pełnej premiery tego systemu przeciw Dungeons & Dragons jeszcze w tym roku, ale możesz zyskać przewagę dzięki dostępnej już bezpłatnej wersji demonstracyjnej.
Rowan Zeoli, współzałożyciel Rascal News I współpracownik w firmie Polygon
Chociaż istnieje wiele, wiele gier, które z wielu powodów mógłbym umieścić na tej liście jako „najlepsze”, gra, w którą grałem najczęściej w zeszłym roku, to Och, Kapitanie, mój Kapitanie! przez Jamesa D’Amato. Na podstawie oryginału Dla królowej karciane RPG autorstwa Alexa Robertsa, Och, Kapitanie to gra, której wyjaśnienie zajmuje kilka minut, a gra zajmuje mniej niż godzinę. Gdzie Dla królowej bada traumę nadużywanej współzależności, Och, Kapitanie porusza problem kultu bohaterów i kultu jednostki. Zostałeś wybrany do tej misji, ponieważ kapitan wie, iż w niego wierzysz. A dekonstrukcja tej relacji dzięki podpowiedzi wywołujących podziw, zdradę i desperacką potrzebę przynależności to coś, co każdy może zrozumieć. Używałem częściej niż jakiejkolwiek innej gry, w którą grałem w zeszłym roku Och, Kapitanie przedstawić ludziom w moim życiu gry RPG — i za każdym razem chcieli zagrać ponownie.
Test drugiej edycji Starfindera
Samantha Nelson, niezależna pisarka i Współtwórca wielokąta
Bardzo podobał mi się udział w całorocznej kampanii Starfinder, więc bardzo się cieszyłem, iż mogłem wypróbować Test drugiej edycji Starfindera. Choć zasady wciąż trwają, wydają się dobrze wyważone i oferują ogromną liczbę możliwości postaci dzięki pełnej kompatybilności Pathfinder 2e. Uwielbiałem grać w zmodyfikowaną wersję tej przygody Kosmiczne urodziny jako wskrzeszony android korzystający z zapisów Akashy, aby leczyć moich przyjaciół i przekazywać im wiedzę o tym, jak stawić czoła gremlinom. Paizo stworzył cudownie dziwny świat i doskonałą mechanikę jego eksploracji.
Tasha Robinson, redaktorka ds. rozrywki w Polygon
Minęły dwa lata, odkąd pisałem o paranoidalnym RPG-thrillerze spiskowym Powolny nóż I przeprowadził wywiad ze swoim projektantem w związku z jego premierą na Kickstarterzea gra jest już dostępna prawie tak długo — ale nie miałem okazji w nią zagrać aż do tego czasu Początki 2024. I dobre googly-moogly, czy to kiedykolwiek było przeżycie. Gra ma na celu powiedzieć Hrabia Monte Christo-historia w stylu zdrady i zemsty, której akcja może się rozgrywać gdziekolwiek i w dowolnym gatunku – nasza rozgrywka była historią science-fiction z dalekiej przyszłości obejmującą galaktykę, ale widzę, iż mechanika sprawdziłaby się równie dobrze w scenerii Greyhawka lub historyczny w każdej epoce z bogatymi oportunistami i kapryśnymi sojusznikami. Gorąco polecam każdemu, kto kocha dramat, dworskie intrygi i mroczne, destrukcyjne zakończenia.
Aarona Voigta, Eseista wideo TTRPG
Nigdy nie śmiałem się tak bardzo podczas tworzenia postaci, jak podczas mojej pierwszej sesji Biegacze metra – A Wykute w ciemności gra, w której wcielasz się w pracowników koncertowych, walczących z potworami i przeprowadzających konserwację systemu mega metra, buczącego pod ulicami Twojego miasta. Ponieważ wszystkie postacie są generowane proceduralnie z absurdalnymi szczegółami, przeglądanie kartek innych graczy było przyjemnością i chichotałem, gdy odkryliśmy, jaką rękę dał nam los. Dobrze jest mieć „spoconą” atmosferę i budowę ciała o „jabłkowatym dnie”. Ale jakiemu celowi służy nadanie mi grupy krwi „podwójnego AB” lub biegłości w zakresie „magii imprezowej”? Biegacze metra z przyjemnością wręczy Ci pudełko zabawek o dziwnych kształtach i pozwoli Ci je rozbić w najdziwniejszy możliwy sposób.
Dwa księżyce wschodzące ze świata życia są dziwne
Johnny Stanton, współtwórca Sink!: Przewodnik 5e po piratach i tatuażach i były obrońca NFL
To naturalne, iż uniwersum Life Is Strange ma swój własny oficjalny TTRPG, biorąc pod uwagę, iż wielokrotnie nagradzana seria gier wideo w przeszłości wyraźnie przedstawiała rzucanie kostkami. Wschód dwóch księżyców to przygoda stworzona przez Noxweilera Berfa Rozrywka myśliwych osadzona w świecie nowo wydanej gry Życie jest dziwne: podwójna ekspozycja. Zbudowany w oparciu o własną, niestandardową mechanikę gry, zwaną Systemem Motyli, podstawowa mechanika tego tajemniczego pudełka wykorzystuje wspólną pulę kości dla umiejętności postaci, zaprojektowanych w celu budowania napięcia zarówno pomiędzy graczami, jak i postaciami, które zamieszkują.
Być może jestem stronniczy w wyborze Wschód dwóch księżycówponieważ miałem okazję brać udział w debiucie tej przygody w październiku, ale kiedy zupełnie nowy system TTRPG jest dobrze zaprojektowany z myślą o dostępności i naturalnie wpasowuje się w kontekst świata, nie można się powstrzymać odciskać się.
Pensjonat Yazeba
Em Friedman, profesor nadzwyczajny języka angielskiego na Uniwersytecie Auburn, dyrektor ds 18thConnect.orgprawdziwy badacz zabaw i Współtwórca wielokąta
Kiedy uczę, szukam gier, które nie wymagają mistrza gry, które gwałtownie się uczą i w które można grać, a które nagradzają myślenie o ich strukturze i rzemiośle. Tymczasem moi studenci coraz częściej pragną wytchnienia od wszelkich cyfrowych bzdur, których domagają się Naprawa Lub Miasto zimy i żałośnie pytając: „Doktorze. Friedman, czy masz fizyczną kopię gry?”
Więc Pensjonat Yazeba lądowanie w pełnej okazałości z satysfakcjonującym trzaskiem w progu moich drzwi było jednym z najważniejszych wydarzeń 2024 roku. Gram w tę grę od jej premiery dni popiołui uwielbiam cudownie pikselowane Interfejs online One More Multiversegra naprawdę śpiewa w swojej luksusowej, książkowej formie, w której nowi gracze mogą podpisać Księgę, wlać im do rąk przypominające klejnoty żetony i kazać im rozłożyć karty postaci już oznaczone przez inne ręce i tak dalej. te. naklejki.
Poza salą lekcyjną rozdział „Zamyślenia”, rozegrany tego lata w cienistej piwnicy, przypomniał, iż nie jest to przyjemna gra — pod jej cukierkową okleiną kryją się pytania, które nie dają spać w nocy:
Czy martwisz się utratą kontroli?
Komu próbujesz zaimponować?
Czy uważasz, iż jesteś za dużo, czy nigdy za mało?
Jak myślisz, co ludzie widzą, kiedy na ciebie patrzą?