Najlepsze audiobooki do słuchania już teraz

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Niewiele rzeczy jest lepszych niż uspokojenie się z dobrą książką, ale czasami uspokojenie się jest łatwiejsze do powiedzenia niż zrobienia. Między długą podróżą do pracy, przygotowywaniem kolacji lub po prostu wyjściem na świeże powietrze, zdarzają się chwile, gdy tradycyjna książka (lub choćby czytnik e-booków) po prostu nie wystarcza. W takich chwilach nie ma lepszego miejsca niż audiobooki.

Ale nie wszystkie audiobooki są sobie równe. Niektóre mają narratora, którego po prostu nie znosisz, obsadę, która jest odrobinę zbyt pełna energii, lub fabułę i strukturę, które są zbyt mylące, aby śledzić je po prostu słuchając. Wszystkie te opcje sprawiają, iż wybór kolejnego audiobooka jest trochę uciążliwy, ale nie martw się, mamy dla Ciebie rozwiązanie.

Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym słuchaczem audiobooków, który szuka ukrytej perełki, czy zapracowanym podróżnikiem, który chce być na bieżąco z nowoczesnymi klasykami, oto kilka ulubionych audiobooków Polygon zebranych dla Twojej przyjemności.


Obraz: Scholastic

Narrator: MacLeod Andrews, Michael Crouch, Ramón de Ocampo, Emily Ellet, Sisi Aisha Johnson, Adam Verner

Seria książek dla młodych dorosłych sci-fi Animorphs składa się z 62 książek. To zaskakująco mroczna seria o grupie dzieci, które zyskują zdolność do przemiany w zwierzęta i muszą wykorzystać swoje moce, aby walczyć z trwającą inwazją obcych. Od 2020 r. każda książka z serii powoli ukazywała się w formie audiobooka, aż do 54. książki z serii zatytułowanej Początek. Chociaż nie jestem pewien, kiedy cała seria zostanie nagrana, zdecydowanie warto odbyć tę podróż — i poczekać, aż ostatnie kilka książek zostanie nagranych. Inni aktorzy czytają każdą książkę z serii, ponieważ każda książka jest opowiadana przez inne dziecko z grupy supermocnych przyjaciół; ci sami aktorzy grają te same dzieci przez cały dotychczasowy przebieg, a wszystkie ich występy są fantastyczne. —Maddy Myers


Zdjęcie: HarperCollins

Narrator: Quentina Tarantino i Edoardo Balleriniego

Zbiór esejów Quentina Tarantino — luźno skupiony na kinie gatunkowym lat 70. — porusza się między krytyką filmową, krytyką krytyki filmowej i samokrytyką. W jednej chwili Tarantino dzieli się szczegółowym sprawozdaniem ze swoich dziecięcych wizyt w kinach budżetowych z chłopakiem swojej mamy, w drugiej kronikuje kariery krytyków filmowych w Los Angeles, a następnie, z jego ikonicznym, ognistym tempem, gwałtownie przyrządza pięciodaniowy posiłek z w dużej mierze zapomnianego neo-noir.

Chociaż miło jest dowiedzieć się więcej o Tarantino, nie potrafi on pozbyć się swojego wieloletniego nawyku automitologizacji. Najbardziej zapadające w pamięć fragmenty książki pozwalają reżyserowi zachwycać się (lub niszczyć) filmami, które przyczyniły się do jego kinematograficznego zestawu. Sam Tarantino zapewnia narrację do części książki. Chociaż byłoby miło mieć narrację pisarza/reżysera/autora do całego zbioru esejów, jego towarzysz głosowy jest jednym z moich ulubionych głosów audiobooków: Edoardo Ballerini, dwukrotny zdobywca nagrody Audie. (Tak, audiobooki też mają nagrody!) —Chris Plante


Zdjęcie: Bloomsbury Publishing

Narrator: Jennifer Ikeda i Stina Nielsen

Słuchanie takich wróżkowych sprośności sprawiło, iż zacząłem biegać, bo wolałbym przebiec jeszcze 100 jardów, niż zatrzymać się w połowie rozdziału. Zdramatyzowane audiobooki dla Dwór Cierni i Róż są prawdopodobnie najpopularniejszą opcją — obsadza się je różnymi aktorami głosowymi dla każdej postaci, a dźwięki foley’a generowane przez inżynierię dźwięku pomagają wyobrazić sobie sceny w miarę ich występowania. Osobiście lubię zwykłe wersje z jednym narratorem, szczególnie Dwór Srebrnych Płomieniczytana przez Stinę Nielsen — jej chrapliwy głos idealnie oddaje punkt widzenia Nesty. —Zoë Hannah


Obraz: Ace

Wydma przez Franka Herberta

Narrator: Scott Brick, Orlagh Cassidy, Euan Morton, Simon Vance, Ilyana Kadushin, Byron Jennings, David R. Gordon, Jason Culp, Kent Broadhurst, Oliver Wyman, Patricia Kilgarriff, Scott Sowers

Po przeczytaniu Wydma w twardej oprawie jako nastolatka, chciałam innego doświadczenia, gdy dołączyłam do klubu książki w 2013 roku i zgodziłam się przeczytać ponownie psychodeliczny tom science fiction Franka Herberta. Wybrałam nieskróconą wersję audiobooka, w której nie jeden, nie dwóch, ale 12 czytelników przełącza się między wszystkimi głównymi postaciami w historii, dodając wspaniały wokalny kolor do jej złożoności dzięki każdego z ich występów. To fantastyczny sposób na doświadczenie książki, która ma wielu różnych ludzi i perspektyw. —MM


Zdjęcie: CreateSpace Independent Publishing Platform za pośrednictwem Amazonka

Narrator: Simon Templeman, Anthony Heald, Stefan Rudnicki

W powieści Mary Shelley występują trzy narratorki Frankensteina zatem trzech lektorów tej książki audio, każdy z idealnym głosem do tej przerażającej opowieści. Słuchałem drżącego, nerwowego drżenia Victora Frankensteina, odśnieżając samochód podczas śnieżycy, i zawsze będę pamiętał to idealnie samotne i niepokojące doświadczenie z audiobookiem. To pyszne słuchanie, choćby jeżeli nie masz odpowiedniego ustawienia, oczywiście. —MM


Obraz: Zando

Narrator: Cindy Kay, Justis Bolding, Laura Knight Keating, Susan Bennett, Jasmin Walker

Jeśli lubisz telewizję reality, np. Kawaler i lubisz też horrory — które, podobnie jak Kawalermoże również kończyć się ostatnią dziewczyną — Patricia chce się przytulić to książka dla Ciebie, najlepiej w formie audiobooka z różnymi lektorami dla każdej z uczestniczek fikcyjnego reality show, który idzie strasznie źle. Ponieważ książkę napisała moja dobra przyjaciółka, spodziewałam się usłyszeć jej głos jako narratora opowieści, ale zamiast tego z przyjemnością polecam listę lektorów, którzy tchnęli życie w jej postacie. —MM


Zdjęcie: Bloomsbury Publishing

Narrator: Liyah Summers

Już przeczytałem Klasztor Drzewa Pomarańczowego kiedyś, kiedy wziąłem do ręki audiobooka, ale słuchanie tej porywającej epickiej opowieści fantasy czytanej przez Liyah Summers było zupełnie nowym doświadczeniem. (I nie mam tu na myśli tylko poprawnej wymowy imion, które różniły się od Mój wymowy tych nazw.) Książka jest tak krętą opowieścią, iż łatwo ją czytać na głos, więc narracja Summersa przypominała bajkę na dobranoc. jeżeli już ją przeczytałeś, polecam audiobooka jako samodzielny prequel, Dzień upadłej nocyktórej narratorem jest autor, a także kilku innych aktorów głosowych, którzy reprezentują różne punkty widzenia. —ZH


Zdjęcie: Penguin Random House

Narrator: George Saunders, Phylicia Rashad, Nick Offerman, Glenn Close, Keith David, Rainn Wilson, BD Wong i Renee Elise Goldsberry

George Saunders jest nauczycielem, który otwiera wszechświat i pozwala ci spojrzeć na jego milion połączonych ze sobą kół zębatych. Nie wyjaśnia, jak działa wszechświat (nie udawałby, iż to możliwe), ale wskazuje na najpiękniejsze, najbardziej zagadkowe i oświecające fragmenty i serdecznie pyta: „Jak się z tym czujesz? I Dlaczego?”

Muszę szeroko mówić o sile twórczości Saundersa, ponieważ obawiam się, iż usłyszycie: „To zbiór klasycznych opowiadań rosyjskich autorów z towarzyszącymi wykładami” i odpowiecie: „Mam w życiu tylko tyle czasu i nie planuję doktoratu z literatury komp.”. I tak, książka — oparta na kursach uniwersyteckich Saundersa — zbudowałaby podwaliny pod rozwijającą się karierę powieściopisarza lub naukowca. Ale jest o wiele przyjemniejsza i, ryzykując złamanie mojej metafory, uniwersalna.

Saunders wykorzystuje piękne teksty o sensie życia, aby nauczyć nas, jak pisać, czytać i doceniać piękne teksty oraz jak żyć naszym najbardziej znaczącym życiem. Ponadto zaprosił grupę genialnych aktorów do przeczytania opowiadań, w tym Phylicię Rashad, Nicka Offermana, BD Wonga, Keitha Davida i Rainna Wilsona. Czy już cię sprzedałem? —CP


Zdjęcie: Knopf Publishing

Narrator: Jennifer Kim, Julian Cihi

Mając tylko dwóch czytelników, Jutro, jutro i jutroobsada nie jest tak bogata jak w przypadku niektórych innych audiobooków, które poleciłem do umieszczenia na tej liście. Jednak łagodny głos Jennifer Kim (i znacznie więcej okazjonalnych rozdziałów z Julianem Cihi) to ogromna część tego, co sprawiło, iż pokochałem tę powieść o grupie przyjaciół, którzy wspólnie tworzą grę wideo i po drodze wpadają w przyjaźń i miłość do siebie nawzajem. Kim i Cihi mają niezwykły dar przekazywania emocjonalnego ciężaru wymaganego w tej delikatnej opowieści. —MM


Zdjęcie: Penguin Random House

Zaufanie przez Hernana Diaza

Narrator: Edoardo Ballerini, Jonathan Davis, Mozhan Marnò i Orlagh Cassidy

Waham się czy polecić Zaufaniewspółlaureat Nagrody Pulitzera za fikcję w 2023 r., na tej konkretnej liście. Problemem nie jest jakość ani choćby rozrywka. Książka jest arcydziełem literackim I zaskakująco przyjemna lektura na plażę. Ale jej struktura wydaje się — przynajmniej na początku — idealna do czytania na stronie, a nie do audiobooka.

Zaufanie jest, na poziomie makro, o naturze ekstremalnego bogactwa. A na poziomie mikro, o samotnym posiadaczu fortuny, jego nieuniknionej grawitacji i osobach, które zostają złapane w orbitę. Autor Hernan Diaz podzielił książkę na cztery fikcyjne teksty: powieść, autobiografię, pamiętnik i dzień. Niektóre są kompletne i dopracowane; inne są w trakcie realizacji. Wszystkie są z różnych punktów widzenia. Pomyśl o tym jako Wielki Gatsby poprzez Raszomon.

Diaz używa formatowania, aby uchwycić pewne uczucie dla wszystkich tekstu, a teoretycznie jest to wystarczający powód, aby zdobyć fizyczną kopię. Ale! (Oczywiście, jest „ale”). Audiobook wykonuje swoją wersję tej magicznej sztuczki, obsadzając czterech różnych narratorów w czterech różnych stylach. Opowiadane przez wyjątkowych aktorów, sprawia wrażenie, jakby słuchanie ludzi broniących swojej sprawy w imię prawdy, tak jakbyś zorganizował najbardziej elokwentne przesłuchanie.

Słuchaj, jeżeli mi nie ufasz, to przynajmniej zaufaj Dua Lipa! —CP



Source link

Idź do oryginalnego materiału