Lorelei and the Laser Eyes nawiązują do Twin Peaks, mówi kompozytor

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Nie sposób myśleć o pomysłowej bibliotece gier Simogo bez przywoływania w myślach dzieł kompozytora Daniela Olséna. Od mrożącego krew w żyłach Spacer Rocznyestetyka hyperpop Żegnajcie Dzikie Sercalub tajemniczy Lorelei i laserowe oczyten katalog tytułów niezależnych zapada w pamięć częściowo ze względu na to, jak tematycznie ich ścieżki dźwiękowe wpisują się w rozgrywkę i otoczenie.

Aby dowiedzieć się, co Olsén myśli o swoich projektach, skontaktowaliśmy się z nim w ramach Wielokąt FMnasz tydzień tematyczny, w którym świętujemy połączenie muzyki i gier.

Polygon: Czy była ścieżka dźwiękowa gry lub piosenka, która zainspirowała Cię do tworzenia muzyki do gier? Czy możesz opisać, jak to dla Ciebie wyglądało i dlaczego muzyka była tak skuteczna?

Daniel Olsen: Nie było tylko jednej ścieżki dźwiękowej, która mnie zainspirowała. Dorastałem w erze konsol 8-bitowych i 16-bitowych oraz Commodore 64 — i podobnie jak wielu innych, zostałem porwany przez klasyki NES-a, takie jak Super Mario, ZeldaI Mega Człowiek. Myślę, iż jedną z najlepszych rzeczy w muzyce z gier wideo jest to, iż gdy odejdziesz od gry, jedyną rzeczą, którą przez cały czas masz przy sobie, są melodie, akordy i rytmy. Jako dziecko nie miałem własnej konsoli, ale zawsze chodziłem i śpiewałem swoje ulubione melodie, co przenosiło mnie z powrotem do klimatu gier. Miałem C64 i czasami po prostu uruchamiałem gry, żeby usłyszeć muzykę z gier takich jak Ostatni Ninja, Deltai tak dalej. adekwatnie czasami po prostu chciałeś zrobić postępy, żeby usłyszeć więcej muzyki. choćby dzisiaj często próbuję odtworzyć uczucie, jakie odczuwałem słuchając wielu z tych ścieżek dźwiękowych.

Czy możesz rozłożyć na czynniki pierwsze jedną ze swoich piosenek i jej wpływy? Czy była inspirowana ścieżkami dźwiękowymi gier, inną muzyką, czy czymś innym?

W „Przesłuchaniu” [from Lorelei]Użyłem motywu z „Kobieta po drugiej stronie”, kolejna piosenka z Lorelei i laserowe oczy. Częściowo inspirowany był także chodzącymi liniami basowymi i wolnymi, jazzowymi bębnami Angelo Badalamentiego w „Taniec Audrey” z Bliźniacze szczytyTa scena w grze przypomina również aspekty przesłuchań z naszej poprzedniej gry URZĄDZENIE 6więc wydawało się stosowne, aby dodać trochę chropawych gitar surfowych, aby stworzyć połączenie między nimi.

Przez cały czas trwania utworu przechodzimy od przesłuchania z pistoletem przystawionym do głowy do chodzenia po marzycielskich, hałaśliwych starych wspomnieniach i z powrotem. jeżeli muzyka nie podąża za tym, wydaje się bardzo płaska, więc w tej części gry zdecydowaliśmy się na dynamiczną muzykę. Chcieliśmy, aby warstwy były wystarczająco różne, aby umożliwić zróżnicowany wyraz dramatyczny. Od suchych trzasków winylowych po marzycielski fortepian i klimat horroru, choćby efekty dźwiękowe są częścią ostatecznego wrażenia muzycznego. Kiedy chodzisz po wspomnieniach, zmieniliśmy również kroki na szum i trzaski winylowe, aby pasowały do ​​tematu.

Jakie są główne instrumenty używane do nagrywania ścieżki dźwiękowej do filmu? LoreleiJak wybrałeś te instrumenty?

Pomysł polegał na tym, aby mieć dwie strony — ewidentnie cyfrową i ewidentnie ludzką/analogową. Ponieważ styl artystyczny gry łączy analogowe zdjęcia z zepsutą sztuką cyfrową, chcieliśmy, aby muzyka odzwierciedlała to samo. Większość utworów opiera się więc na instrumentach o bardzo cyfrowym brzmieniu, połączonych z wiolonczelą i wokalem wykonywanym przez Linneę Olsson lub gitarą Jonathana Enga. Spędziłem dużo czasu, aby te dźwięki były wyraźnie różne, ale jednocześnie harmonizowały ze sobą.

Czy jest coś jeszcze, co powinienem wiedzieć na temat Twojego podejścia do komponowania muzyki do gier wideo?

Dla mnie najważniejsze jest, aby muzyka pasowała do gry, a nie była dobra sama w sobie. Musisz stworzyć rodzaj uniwersum dla muzyki, które może wzbogacić historię gry. To jak rozszerzenie uniwersum gry wideo. Daje ci szansę na opowiedzenie historii o większym świecie i daje graczom możliwość wyobrażenia sobie części, które nie są przedstawione w grze. Często słyszę świetną muzykę w grach, ale nie pasuje ona do klimatu lub utwory nie są w tym samym spójnym uniwersum. To może sprawić, iż wrażenie gry będzie trochę niespójne.



Source link

Idź do oryginalnego materiału