Koniec „Sony’s Spider-Man Universe”. Kraven Łowca to ostatni film

panodkultury.com.pl 1 miesiąc temu
Read Time:3 Minute, 23 Second

„Nadejszła wiekopomna chwila”. Koniec uniwersum Sony stał się faktem. „Kraven Łowca” będzie ostatnią częścią świata Spider-Mana, w którym nie ma Spider-Mana. Dlaczego pomysł na to uniwersum oparte na komiksach Marvela nie wypalił? Odpowiedź jest banalnie prosta.

A miało być tak pięknie. Kobiety, wino, śpiew. Przecież niedawno Sony zapowiadało, iż Knull z filmu „Venom 3. Ostatni taniec” odegra istotną rolę w kolejnych filmach. Reżyser filmu „Kraven Łowca” błagał fanów, by dali mu szansę, a wówczas nakręci więcej „rewelacyjnych rzeczy”. A jednak. Myślał indyk o niedzieli. Sony’s Spider-Man Universe oficjalnie szykuje się na własny pogrzeb. Po sześciu filmach franczyza dobiegnie końca.

Więcej kultury? Pan Od Kultury zaprasza na Facebooka i

Koniec uniwersum Sony. Kraven Łowca to ostatni film, projekty anulowane

Serwis The Wrap poinformował, iż „Kraven Łowca” zakończy uniwersum Sony, „przynajmniej na dłuższy czas”. Wyciek tej informacji teraz, może być dla Sony brutalnym nokautem. Przecież na grudzień zapowiedziana jest premiera „Kravena” Zapowiada się na klapę w box office. Prawdopodobnie w Ameryce produkcja zarobi od 20 do 25 mln dolarów, przy budżecie filmu wynoszącym 130 mln dolarów. Będzie to najgorszy wynik ze wszystkich filmów uniwersum. Skoro okazuje się, iż film nic już nie znaczy i uniwersum sczezło, widzowie odpuszczą?

The Wrap podaje, iż wytwórnia znacząco ograniczyła wydatki na promocję i dystrybucję nadchodzącej produkcji, by zminimalizować pewne straty. Media piszą też o porażce „Kravena” na imprezie Comic Con Experience (CCXP) w Brazylii. Na panelu dotyczącym filmu zabrakło nie tylko gwiazd, ale też i… fanów. Sala świeciła pustkami.

Film Kraven Łowca

CZYTAJ WIĘCEJ: Koniec „Joker: Folie à Deux”. Wiemy ile zarobił i kiedy trafi na platformę MAX

Do tej pory wszystkie filmy w ramach Sony’s Spider-Man Universe zarobiły 2,091 miliarda dolarów. Na ich produkcję wydano 491 mln dolarów. Do tego należy doliczyć koszty marketingu i dystrybucji. Najwięcej oczywiście zarabiały filmy z serii o Venomie,. Część pierwsza zarobiła dla Sony 856 mln dolarów. Druga już jedynie 501 mln dolarów, a „Venom 3. Ostatni taniec” uzbierał jedynie 472 mln dolarów. Kultowy już „Morbius” arobił 162 mln dolarów. jeżeli ktoś czasem lubi posiedzieć w samotności, to seanse „Madame Web” były do tego idealną okazją. Film ledwo uzbierał z biletów 100 mln dolarów.

Filmy w ramach Sony’s Spider-Man Universe, delikatnie mówiąc, nie zyskały też uznania widzów i krytyków. Co recenzja, to w Sony pewnie ktoś krzyczał „ałaa, nie w szczepionkę”.

Do tej pory Sony zapowiadało takie projekty jak The Sinister Six, El Muerto, Silk: Spider Society oraz Silver & Black. Żaden z nich nie powstanie.

Madame Web

Jak wyjaśnia The Wrap, Sony ma się teraz skupiać tylko na trzech projektach związanych ze Spider-Manem – na produkcji z Tomem Hollandem dla Marvela, serialem Spider-Man Noir z Nicolasem Cagem oraz na filmie Spider Man: Beyond the Spider Verse, czyli finale trylogii o Milesie Moralesie.

Venom 3 Ostatni Taniec

To filmowe uniwersum od początku było skazane na porażkę. W przeciwieństwie do MCU, nie miało celu, łotra na miarę Thanosa, a kolejne filmy w żaden sposób się ze sobą nie łączyły. Uparcie pomijano fakt jak w ostatnich latach rozwinęło się kino superbohaterskie, uparcie oferując sztampowe produkcje i archetypiczne do bólu postacie, jakby sprzed 30 lat. Co gorsza, Sony próbowało zbudować uniwersum mocno osadzone w świecie Spider-Mana, wypełnić je postaciami silnie związanymi ze Spider-Manem, jednocześnie nie wprowadzając Spider-Mana. Dlatego Sony’s Spider-Man Universe od dawna przypominało martwą papugę ze skeczu Monty Pythona. Japońska wytwórnia filmowa uparcie próbowała nas przekonać, iż ta papuga życie i ma się świetnie.

Sony Pictures oczywiścienie komentuje doniesień i oficjalnie nie ogłosiło końca planów. Nie chce prawdopodobnie wbijać gwoździa do trumny „Kravena”.

Największym problemem spin-offów z uniwersum Spider-Mana od Sony był brak kontroli jakości. Filmy są słabej jakości. Brak nadzoru w połączeniu z historiami, których nikt nie chciał, jak w przypadku Madame Web, prowadzi do sytuacji, w której wszyscy przegrywają. Być może nadszedł czas, aby Sony skupiło się na innej własności intelektualnej, która mogłaby posłużyć jako podstawa nowej franczyzy

– powiedział jeden z dwóch informatorów The Wrap. (naekranie.pl)

Więcej kultury? Pan Od Kultury zaprasza na Facebooka i

Idź do oryginalnego materiału