Kompozytorka Elden Ring, Yuka Kitamura, uczyła się gry na pianinie, słuchając piosenek z Zeldy

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Łatwo zauważyć podobieństwa między grami The Legend of Zelda i wieloma grami FromSoftware. Moje własne wspomnienia Pierścień Eldena I Oddech Dzikiego łączą się w najlepszy sposób, każde doświadczenie w doskonałej harmonii w moim umyśle. Jednak było to miłym zaskoczeniem, gdy dowiedziałem się, w jakim stopniu muzyka Zeldy odgrywała rolę w życiu częstego kompozytora FromSoftware, Yuki Kitamury, który komponował dla Pierścień Eldena (w tym jego ostatnie DLC), Mroczne dusze 1, 2I 3, KrwawyI Sekiro: Cienie umierają dwa razy.

W niedawnym wywiadzie e-mailowym przeprowadzonym w ramach tłumaczenia Wielokąt FMnaszym tygodniu tematycznym poświęconym grom wideo i muzyce, Kitamura opowiedziała nam o swoich inspiracjach kompozytorskich i swojej dożywotniej miłości do Zeldy.

Polygon: Czy była ścieżka dźwiękowa gry lub piosenka, która zainspirowała Cię do tworzenia muzyki do gier? Czy możesz opisać, jak to dla Ciebie wyglądało i dlaczego muzyka była tak skuteczna?

Yuka Kitamura: Spędziwszy dzieciństwo i dorastając z grami wideo w latach 90. i 2000., jest wiele arcydzieł, które miały na mnie wpływ. Chęć zagrania głównego motywu mojej ulubionej gry wideo wszech czasów, The Legend of Zelda, na pianinie zmotywowała mnie do nauki gry na pianinie w dzieciństwie. Szczególnie Maska Majory był tytułem, na którym grałem przez długi czas i bardzo mi się podobał światopogląd, który był głęboko związany z instrumentem.

Na mnie również duży wpływ miała muzyka [the] Seria Harvest Moon, Złote słońce [series]I [the] Seria Pokémon.

Poczułem, iż muzyka z gier, czasami bardzo ekspresyjna, wykorzystująca niewielką liczbę nut i taktów, od razu skradła moje serce, i to właśnie sprawiło, iż zacząłem marzyć o zostaniu kompozytorem takiej muzyki.

Czy możesz rozłożyć na czynniki pierwsze jedną ze swoich piosenek i jej wpływy? Czy była inspirowana ścieżkami dźwiękowymi gier, inną muzyką, czy czymś innym?

Głównym tematem Mroczne dusze 3 został zainspirowany przez progresja akordów chóru bułgarskiego.

Bardzo mi się spodobał, ponieważ moim zdaniem wyrażał inny rodzaj piękna, trochę podejrzanego, w przeciwieństwie do piękna czysto estetycznego.

Czy jest coś jeszcze, co powinniśmy wiedzieć na temat Twojego podejścia do komponowania muzyki do gier wideo?

Wiele osób ma wyobrażenie o mojej muzyce z mojej pracy w FromSoftware. Uwielbiam również muzykę z barwnym światopoglądem, z którym zetknąłem się w dzieciństwie. Chciałbym aktywnie pisać taką muzykę w przyszłości. Mam nadzieję, iż będziecie na to czekać.



Source link

Idź do oryginalnego materiału