Jubileuszowa edycja Lunchmeat Festivalu

nowamuzyka.pl 1 miesiąc temu

W tym roku praski festiwal odbędzie się już po raz piętnasty – w dniach od 23 do 29 września. Wśród wykonawców The Fear Ratio, Il Quadro Di Troisi i Aasthma z multimedialnymi prezentacjami.

Lunchmeat umacnia swoją pozycję jako światowej klasy wydarzenie, skupione na występach audiowizualnych i live actach, promując najbardziej uznanych DJ-ów i artystów muzyki elektronicznej ze sceny zarówno zachodnio-, jak i wschodnioeuropejskiej. Każdy występ traktowany jest pierwszoplanowo, ze szczególnym uwzględnieniem oświetlenia i atmosfery.

Lunchmeat co roku zleca opracowanie i wykonanie kilku światowych premier. Festiwal tym razem zaprasza na występ duetu The Fear Ratio, złożonego z dwóch czołowych nazwisk brytyjskiego techno i IDM-u lat 90.: Jamesa Ruskina i Marka Brooma. Właściciele wytwórni Blueprint i Pure Plastic połączą zwrotny IDM z eksperymentalnym hip-hopem i electro, a ekipa Lunchmeat Studio zapewni unikalne wizualne dopełnienie występu.

Audiowizualny występ The Fear Ratio z ekipą Lunchmeat Studio to trzeci projekt, który powstał na zlecenie Lunchmeat. Na festiwal powraca również bristolski innowator dubstepu Pinch, tym razem z projektem live, we współpracy z uznanym artystą wizualnym Lorem. Do tego jordański DJ i producent Toumba połączy siły z praskim artystą wizualnym Sida100.

Donato Dozzy, który w zeszłym roku wystąpił jako Voices From The Lake, tym razem wraca jako Il Quadro Di Troisi wraz z muzyczną partnerką – wokalistką Evą Geist. Z dwoma albumami wydanymi przez niedoścignioną wytwórnię i platformę artystyczną Raster, ich live (w niedzielę) będzie jednym z highlightów programu.

Plasować się będzie obok ogłoszonych już występów uznanej francuskiej artystki Oklou z nowym materiałem, a także szwedzkich producentów-innowatorów Pedera Mannerfelta & Pära Grindvika, prezentujących mieszankę eksperymentalnych tekstur klubowych spod znaku EDMi zdekonstruowanego popu w projekcie live pod nazwą Aasthma.

Do tegorocznego składu dołączają również artyści, którzy w Pradze wystąpią dzięki współpracy Lunchmeatu z festiwalem MUTEK Montreal. RAMZi przyleci zagrać live. Dziarskie melodie i porywające rytmy spod ręki artystki, wydawane były przez wytwórnie takie jak Music From Memory, RVNG i jej autorską FATi Records.

Prosto z Montrealu odwiedzi Pragę również Second Self, kolaboracyjny projekt audiowizualny producentki Myriam Bleau i artystki nowych mediów Nien Tzu Weng. Artystki występować będą w customowych protezach LED, odzwierciedlających odrealnione doświadczenie przedstawiania własnej tożsamości online. Performance sprzężony będzie z nowoczesnym sound designem i eksperymentalnymi rytmami.

Lunchmeat dodaje do programu występ Louisa-Philippe’a Demersa i Billa Vorna – „Inferno”, który odbędzie się w teatrze ARCHA. Konceptualny występ, inspirowany jest legendarną podróżą Dantego przez piekło. Łączy cybernetykę, robotykę i współczesną sztukę dźwiękową w jedno. Odbywać się będzie z udziałem publiczności i ma na celu zakwestionowanie, czym tak naprawdę jest odkupienie i co czeka nas po śmierci.

Występ ukraińskiej skrzypaczki Katariny Gryvul we współpracy z artystą wizualnym Alexem Guevarą to kolejny warty uwagi punkt programu. Projekt powstał w ramach inicjatywy Rybachka we współpracy z redaktorką magazynu Borschch, Marianą Berezovską, ze wsparciem berlińskiego festiwalu CTM. Występ ma na celu przywołanie fizycznego terroru odczuwanego przez Ukraińców podczas inwazji Rosji na pełną skalę.

Uznana szkocka muzyczka KAVARI ze swoją bezkompromisową marką hardcore’u rozciąganie ciała tancerzy do granic możliwości. Basowe dźwięki z Wielkiej Brytanii w wykonaniu nowojorskiej Sister Zo i londyńskiego Breaki podwoją niskie częstotliwości. Peder Mannerfelt, oddany eksperymentator, występujący już w tej edycji na żywo jako Aasthma, pokaże również swoje didżejskie oblicze, a przede wszystkim świeże podejście do sztuki podawania muzyki.

Tokijska didżejka Lil Mofo zaserwuje mnóstwo muzycznych smaczków w niepowtarzalnym stylu, z łatwością splatając ze sobą choćby odległe gatunkowo zakamarki. Skład didżejski Lunchmeat Festivalu uzupełnia założycielka wytwórni Pressure Dome, producentka z Bristolu Yushh, która zabierze tancerzy w podróż po szerokich pasmach dźwiękowych.

„Mroczne czasy potrzebują więcej światła, dlatego udostępniamy ograniczoną liczbę tańszych karnetów na główny program festiwalu (od czwartku do niedzieli). Tańsze bilety kosztują 1.680 CZK/65 EUR i dają możliwość korzystania z czterech nocy festiwalu w cenie trzech, bez dodatkowych pul biletowych czy podwyżek cen. Bilety na poszczególne dni będą dostępne później, a studenci do 26 roku życia z istotną legitymacją ISIC mogą skorzystać z 30% zniżki na wszystkie bilety (z wyjątkiem 4-dniowych karnetów festiwalowych)” – ogłaszają organizatorzy.

Podobnie jak w poprzednich edycjach, na festiwal powraca Sympozjum poświęcone muzyce i sztuce. W planie panele dyskusyjne, wykłady i warsztaty, stymulujące refleksję nad kluczowymi kwestiami we współczesnej muzyce elektronicznej i sztuce nowych mediów.

Identyfikacja wizualna Lunchmeat Festival 2024, stworzona przez praski interdyscyplinarny zespół projektantów graficznych Anymade Studio, obraca się wokół sugestywnego tematu romansu, uchwyconego dzięki serii krótkich, klimatycznych filmów. Łącząc senność i nostalgię, każda winieta opowiada historię o związku i emocjach. Delikatna, eteryczna paleta kolorów i poetycka dynamika zapraszają widzów do pełnego zanurzenia się w atmosferze festiwalu.

Wszystkie informacje: www.lunchmeatfestival.cz

Foto: The Fear Ratio

Idź do oryginalnego materiału