House of the Dragon naprawia dziwną szybką podróż w późniejszej części Gry o tron

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Wśród wielu niesławnych wad Gra o tron‘ w ciągu ostatnich dwóch sezonów na HBO, jednym z najbardziej ilustratywnych i ważnych dla fandomu było to, ile czasu zajmowało postaciom przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Na początku serialu, gdy książki służyły jako przewodniki, podróże po Westeros często trwały tygodnie, jeżeli nie miesiące, zwłaszcza jeżeli ktoś podróżował z dużą grupą. Jednak w miarę jak serial się ciągnął, czas podróży zaczął się coraz bardziej skracaćw którym bohaterowie w ciągu zaledwie kilku sekund czasu ekranowego przemierzają większą część kontynentu i teleportują armie przez ląd w czasie, który wydaje się ulotny.

Po jego wybitny pierwszy sezon, Dom Smoka nie potrzebował zbyt wiele, aby przez cały czas wyróżniać się na tle nudnych ostatnich sezonów Gra o tron. Ale jeżeli pozostały jakieś wątpliwości, czasy podróży, które widzieliśmy w okresie 2, powinny to udowodnić Dom Smoka zdecydowanie bardziej przypomina Gra o tron w najlepszym wydaniu.

[Ed. note: This post contains spoilers for House of the Dragon season 2 episode 4.]

Brak znaku w Dom Smoka sprawia, iż ​​długie podróże w serialu są bardziej widoczne niż Rhaenyra. Szefowa Czarnego Kontyngentu spędziła większość sezonu 2 z dala od swojego miejsca na Smoczej Skale z jednego lub drugiego powodu, głównie latając na swoim smoku Syrax, opłakując stratę syna. Ale punktem zwrotnym dla wszystkiego było to, gdy postanowiła wkraść się do Królewskiej Przystani.

Zdjęcie: Theo Whiteman/HBO

Inne postacie, takie jak Demon Lub Arryk Cargyllmoże mieć dość łatwe zadanie, by przemknąć przez zatokę Blackwater i przemieszczać się między Królewską Przystanią a Smoczą Skałą, ale w każdej wersji Gra o tronprzemycenie najważniejszej osoby w całym Westeros do największego miasta kontynentu miało być powolnym, ostrożnym procesem. Widzimy, jak zbliża się do miasta małą łódką, w pełnym przebraniu Septy, co musiało być robione cierpliwie i metodycznie, aby nie wzbudzić podejrzeń.

Ale zamiast pozwolić jej po prostu wskakiwać i wyskakiwać z miasta, Dom Smoka zamienia powolność planu Rhaenyry w pełnoprawny punkt fabuły. Nie dość, iż nie ma jej na Smoczej Skale, to jeszcze jej nieobecność ma prawdziwe konsekwencje — podobnie jak podróż Catelyn Stark na południe w Gra o tron‘ pierwszy sezon. Jak widać w odcinku 4, jej rada staje się coraz bardziej niespokojna bez swojego lidera. przez cały czas wspierają królową, ale bez niej przed nimi, która mogłaby im przewodzić, próżnia władzy zaczyna wydawać się zbyt wielka, aby ją znieść, zwłaszcza z Demon też wyszedł z zamku i tylko Corlys i Rhaenys utrzymywali pokój.

Zdjęcie: Theo Whiteman/HBO

Wszystko to może wydawać się mało znaczące, a może choćby nieistotne — w końcu to tylko wątek fabularny o czekaniu. Ale dla wielu Gra o tron fani serialu zauważyli, iż pytania zadawane w czasie rzeczywistym w oryginalnym serialu wyraźnie wskazywały na to, iż twórcy serialu szli na łatwiznę, poświęcając realizm, który odróżniał go od wszystkiego, co wcześniej można było zobaczyć w telewizji, na rzecz taniej dramaturgii i sztucznych spotkań.

W swej istocie seria Gra o tron ​​opiera się na traktowaniu fantastycznych sytuacji i scenerii z uczciwością i często ponurym (quasi)realizmem; Eddard Stark podejmując złe decyzje traci głowę dla siebie i swoich dzieci, niezależnie od tego, czy jest główną postacią, czy nie. Częścią tego jest to, iż podróżowanie po kontynencie to czas, którego nie można poświęcić na rządzenie nim. Kiedy Gra o tron stracił te małe szczegóły, stracił część uziemienia, które czyniło go wyjątkowym. Dzięki Bogu Dom Smoka jest tutaj, aby przywrócić duszę tej serii – jedną długą podróż na raz.



Source link

Idź do oryginalnego materiału