Hellboy: The Crooked Man wyjaśnia, jak nie robić filmu o Hellboyu

cyberfeed.pl 3 godzin temu


Niezależne studio Ketchup Entertainment wydało nowy film Hellboy, ale go nie znajdziesz Hellboy: Krzywy człowiek w kinach w tym tygodniu. To mały film: bez wielkich gwiazd, limitowana premiera kinowa tylko w Wielkiej Brytanii i Belgii. Został przeniesiony na oferty cyfrowe bez fanfar. Zatem przeglądanie tego przypomina trochę kopanie nieuczciwego człowieka, gdy ten leży na ziemi. Film został już zakopany: czy ekshumacja jego zwłok ma sens, aby wyliczyć, dlaczego nie są one warte pieniędzy z VOD wartych 19,99 dolarów?

Już widać, iż jest tu więcej akapitów, więc… Tak. Hellboy: Krzywy człowiek ma wiele fragmentarycznych problemów, ale jest tu większy błąd koncepcyjny, który powinien służyć jako ostrzeżenie dla wszystkich, kto próbuje po raz czwarty zrestartować komiks Mike’a Mignoli jako serię filmową. Twórcy filmu muszą zaprzestać prób bezpośredniego przekształcania historii Hellboya w pełnometrażowe filmy zbudowane wokół realizmu wizualnego. Wyrządza to charakterowi – a adekwatnie całej koncepcji – krzywdę.

Hellboy: Krzywy człowiek opiera się komiks Hellboy o tym samym tytuleale pierwsza rozbieżność filmu z tą historią pojawia się w sekwencji początkowej, w której syn Szatana, badacz zjawisk paranormalnych Hellboy (Jack Kesy) i agentka Bobbie Jo Song (oryginalna postać stworzona na potrzeby filmu, grana przez Adeline Rudolph), przeżywają katastrofa kolejowa i utknięcie na pustyni w Appalachach. Stamtąd natrafiają na oryginalną fabułę Krzywy mężczyzna komiks, składająca się z trzech numerów historia napisana przez twórcę Hellboya Mike’a Mignolę i narysowana przez Richarda Corbena. Hellboy i Jo dołączają do miejscowego mężczyzny, Toma Ferrella (Jefferson White), który pragnie uwolnić kobietę podejrzaną o bycie czarownicą od jej zagłady, mimo iż nawiedza go „Crooked Man”, agent diabła.

Niezwykłą rzeczą w tej ramie wypadku kolejowego jest to, iż tak brzmi to świetny sposób, aby dać nowicjuszom krótkie podsumowanie tego, kim jest Hellboy, dlaczego tak wygląda i jak stał się badaczem zjawisk paranormalnych, a wszystko to przed przejściem do głównego wątku. Ale choć w scenariuszu uwzględniono informację, iż Jo jest agentką za biurkiem i nie ma doświadczenia w pracy w terenie, nie ma żadnej wzmianki o agencji (prawdopodobnie Biurze Badań Paranormalnych i Obrony komiksu?), z którą ona i Hellboy pracują. ponieważ tylko jedna wzmianka o ich szefie nazywa się „Broom”, która pozostaje nierozwinięta. Krzywy mężczyzna ma zero na rampie dla ludzi niezaznajomionych z Hellboyem, dziwna rzecz, którą można pominąć przy rzekomym „ponownym uruchomieniu”.

To nadaje całemu otwarciu atmosferę fanowskiego filmu, którą wzmacnia CGI z prawdziwego filmu klasy B, przedstawiające Hellboya walczącego z potwornym wrogiem, nakręcone w nieodpowiednich momentach, które próbują, ale nie do końca się to udaje, ukryć, jak rzadko on i jego przeciwnik zajmują ramę w tym samym czasie. Lateksowy makijaż Kesy i czerwona prawa ręka to odważne wysiłki, ale przez cały czas są bardziej cosplayem niż kostiumem filmowym.

Zdjęcie: Ketchup Entertainment

Gra aktorska Krzywy mężczyzna waha się od niezapomnianych do złych, z wyborem szczególnie przesadzonych „akcentów żartobliwych”. Czasami reżyser Brian Taylor (z filmu Nicolas Cage Mama i tataoraz ekipie Neveldine’a i Taylora, którzy nakręcili filmy o Cranku, GraczI Ghost Rider: Duch Zemsty) stara się podkreślić scenerię z lat 50. XX wieku, na przykład starsza miejscowa kobieta zauważa, iż ​​Jo wygląda jak „mała orientalna lalka”. Innym razem sprawy po prostu nie działają tymczasowo. („Helter Skelter” nabazgrany na ścianach nawiedzonego domu?)

Tempo jest okropne, a ekspozycja wymuszona. (To po prostu szczyt lenistwa scenarzystów, gdy Hellboy, który wie, iż mackowaci bogowie spoza czasu i przestrzeni istnieją prawdziwi, nazywa coś „scenariuszem w stylu Lovecrafta”). A oryginalne dodatki do historii, takie jak Jo, są płaskie i nie addytywne. Szkoda tylko tej kobiecej bohaterki filmu, która w ten czy inny sposób nie jest potępiona na zawsze. Rozszerzone zakończenie zmienia klasyczny komiks w stylu Mignola Unsettling Reveal Anticlimax w trójstronną sekwencję akcji rozwijającą emocje w ostatniej chwili.

Ale prawdziwym problemem jest to, iż choćby gdyby Taylor nie popełnił żadnego z tych potknięć Krzywy mężczyznanadal próbowałby zdeformować komiks Hellboya – instytucję komiksową zdefiniowaną przez wysoce stylizowane, rzadko sformułowane, krótkie i niepowiązane ze sobą historie – tak aby pasował do długiego, wizualnie realistycznego, szorstkiego filmu. Krzywy mężczyzna I Pojazd David Harbour z 2019 roku Hellboy wykazać, iż jeżeli bezpośrednio przełożysz szczegółową fabułę historii Hellboya na nowe medium, nie zachowując jej stylizacji, zwięzłości i humoru, otrzymasz po prostu rozwodniony, pełen klisz film klasy B z płaskim, niesympatycznym protagonista.

Nie ma znaczenia, ile razy masz postacie powiedzieć na głos iż Hellboy ma więcej wspólnego z potworami, na które poluje, niż z ludźmi, których chroni. jeżeli twoi aktorzy, reżyser i scenarzyści nie są zjednoczeni seans smutek i wrażliwość w sercu Hellboya – nieważne samoświadomy humor „Pamcakes!” Lub “Czy to małpa?” lub „Nie zadzieraj ze mną, pani. Piłem ze szkieletami. — to będzie oznaczać Nic.

Zdjęcie: Mike Mignola/Dark Horse Comics

Kiedy filmy Hellboy Guillermo del Toro działają – a nie zawsze! — to dlatego, iż obficie czerpią z bardziej wybiegających w przyszłość adaptacji komiksów kinowych, takich jak Mężczyźni w czerni oraz współczesne filmy o superbohaterach, naciągając model Hellboya na szkielet sprawdzonego, składającego się z trzech aktów filmu akcji, zachowując jednocześnie humor i patos komiksu. I działają, bo mają del Toro, najwspanialszego żyjącego reżysera projektów potworów z efektami praktycznymi w dzisiejszym Hollywood, i weterana scenografa Stephena Scotta, którzy nadają każdemu centymetrowi tych dwóch dziwnych, cudownych filmów niepowtarzalny sens projektowania, który może wytrzymać za hiperrealistyczny efekt kreskówek Mignoli.

Hellboy: Krzywy człowiek ma wiele problemów – tak wiele, iż mogą przysłonić ten najważniejszy. Ludzie muszą przestać próbować dopasowywać historie Hellboya do formy filmowej i zacząć robić filmy — lub programy telewizyjne! Lub serial animowany! – które pasują do Hellboy pleśń.

Hellboy: Krzywy człowiek można kupić cyfrowo na stronie Amazonka I Telewizja Apple.



Source link

Idź do oryginalnego materiału